Hei! Uusi täällä foorumilla,
Olen tekemässä keittiöremonttia ja purkamisen yhteydessä löydettiin kattopalkki, joka oli hyvin mätä ja täytyy vaihtaa. Mitä pitää ottaa huomioon, kun vaihtaa palkin? Palkki menee seinään merkinnässä A, jossa on reikä, mistä vanha palkki menee läpi, ja seinässä B palkki kulkee koko seinän matkalta ja on hyvässä kunnossa, joten ajattelin jatkaa palkkia siellä. Onko tämä ok?

Lisäksi kerroksessa yläkerta.

Jos olen laittanut tämän väärän kategorian alle, poistan viestin.

• Kuva keittiön remontista, jossa näkyy katossa merkityt kohdat "Vägg A" ja "Vägg B", sekä työkaluja ja työvalo lattialla.
Tervetuloa!

Yleisesti vaihdossa on tärkeää keventää palkkia ja sitten varmistaa, että uusi palkki antaa edelleen täysipainoisen toiminnan, joten on tärkeää tietää, mitä se tekee ennen kuin alat purkaa sitä.

Onko kyseessä osa palkista, jonka aiot vaihtaa vai koko?

P patrikd84 sanoi:
Tervetuloa!

Yleisesti vaihdossa on tärkeää keventää palkkia ja varmistaa, että uusi palkki antaa jatkossakin täyden toimivuuden, joten on tärkeää olla selvillä sen tehtävästä ennen kuin alat purkamaan sitä.

Aiotko vaihtaa osan palkista vai koko palkin?
Kiitos
Tamppien sijoittaminen on vähän epäselvää minulle, mutta minulla on niitä runsaasti. Näyttää siltä, että palkkiin ei ole kauhean paljon painetta, kun katsoo miten mätä se on. Ajattelin vaihtaa osan siitä seinän B puoliväliin asti.

• Rutoutunut puuparru katossa, jossa on vahingoittunutta ja rapistunutta materiaalia. Taustalla näkyy keltakuvioinen tapetti.
Ei kovin hyvä kuva, mutta näen ainakin, että se on aika huono.

Jotta tukipylväs olisi hyödyllinen, se tulisi sijoittaa niin, että voit ottaa kuorman lattialta ylhäältä - oletan, että siellä on myös poikittaisia palkkeja? Silloin tukipylväs ottaa niistä kuormaa. Voit käyttää väliaikaista palkkia ja asettaa tukipylvään päihin esimerkiksi saadaksesi useampia palkkeja per tukipylväs. Riippuu mm. siitä, minkä kuorman kukin tukipylväs kestää ja mitä palkkia käytät.

Jos aiot vaihtaa osan palkista, pitää myös liitoksen olla sellainen, että kuorma voidaan siirtää seinän tukipisteeseen.

Millainen lattia keittiössä on? Tärkeää on, että se kestää tukipylvään aiheuttaman paineen, jotta se ei mene rikki.

• Tykkään
Ludde66
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.