G Geschwindt sanoi:
Olisin hankkinut valkoisen saumalistan (8x30mm) ja halkaissut sen kahtia niin, että pyöreä muoto jää, halkaise tarvittaessa lisää. Sitten asentaa se rakoon ja antaa sen ulottua 4 mm karmista niin, että siitä tulee siisti siirtymä, sen sijaan että käsittelisit mahdotonta saumaa pakkelilla ja maalilla..

[kuva]
Juuri niin tein, kuten näkyy yllä olevassa valokuvassa :)

• Tykkään
Geschwindt
  • Laddar…
Ostaisin tavallisen höylätyn laudan, 22 mm paksu, ja halkaisisi ohuen palan oikealla paksuudella, joka liimataan karmiin. Pelkkä käsisaha aseena on kuitenkin melko toivoton tehtävä. Melkein yhtä toivotonta kuin sahata listoja käsisahalla.

Aseta pienin kolmikulmalista samaan korkeuteen ja väriin, niin ongelma on ratkaistu.

Luulen, että monet unohtavat, että jos TS asettaa näkyvän listan, hänellä on muita ovia ilman.
Yrittäisin löytää sopivan palan ja sovittaa sen rakoon niin, että siitä tulee jatko-osa listalle, vaihtoehtoisesti käytä perinteistä kittiä ja maalia.

Kitti ja maali eivät toimi 6-8 mm raolle.

Halkaise sovituspala höylätystä puupalasta....

MathiasS MathiasS sanoi:
Kitta ja maali eivät toimi 6-8 mm raossa.

Halkaise passbitti höylätystä puupalasta....
Unodin, että se oli niin paljon, sitten se on liian suuri, passbit tarvitaan!
Luulen, että voi olla vaikeaa saada se kauniiksi, joten sen voi siistiä pakkelilla :-)

Jäin kaipaamaan vastauksianne. Mutta kuten kirjoitin yllä, se on oikeastaan vain ovi yläpuolella oleva osa, johon laitettiin kipsiä, joka ulottuu ovirungon päälle niin paljon, että syntyy suuri rako. Minun täytyy jotenkin kaivaa kipsiä pois.

Ongelmana nyt on sahata 45 asteen ovenkarmi niin, että ne sopivat toisiaan vasten...
..nyt löysin jiirilaatikko :-)

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.