Joten... Olen remontoimassa isoa kylpyhuonetta. Suurin osa seinistä tulee olemaan suuria, valkoisia kaakelilaattoja ja lattia sekä seinät suihkun sisällä ovat hieman harmaapilkullisia klinkkerilaattoja. Haluan sauman, joka mahdollisimman hyvin pitää lian ja värjäytymät poissa. Keittiössä ja pienemmässä kylpyhuoneessa (remontoin koko taloa) olen saumannut Lipsin saumalla sävyssä Antracit. Mutta nyt haluan vaaleanharmaan sauman valkoiseen, ja jonkinlaisen keskiharmaan harmaisiin laattoihin. Loogisesti ajatellen sauma, jossa on vähemmän karkeita partikkeleita, olisi helpompi pitää puhtaana. Lipsin saumat ovat <0,4 mm, kun taas monissa muissa saumamassoissa <0,2. Ystävä, joka juuri on remontoinut talon, on tyytyväinen Kiilton saumoihin, joten ajattelin testata niitä. Mutta nyt olen hakenut näytteitä nähdäkseni, miten eri värit toimivat laattojen kanssa, ja ne näytteet ovat vitsi. Ne koostuvat tikuista, maalattu korkeakiiltoisella maalilla. Sekä vaaleanharmaalla että harmaalla tikulla värit näyttävät huomattavasti beigemmältä kuin harmaalta, ja haluan todella hieman kylmemmän harmaan sävyn, jotta harmaapilkullisia laattoja ei koettaisi beigemmäksi kuin harmaaksi. Onko jollain kokemusta Kiilton harmaista saumoista ja voisitko kertoa, miltä ne mielestäsi näyttävät? Tai onko sinulla joku muu suosikkisauma? Voisiko joku ehkä postailla kuvia jostain vaaleanharmaasta tai harmaasta saumasta, jota olet käyttänyt ja joka näyttää kauniilta? Mielestäni on nimittäin vaikea löytää edes esimerkkikuvia. Tai onko jollain muita ajatuksia?! Anteeksi pitkä postaus, mutta tämä tuntuu niin tärkeältä saada oikein. Kiitos!

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.