Mikael_L
Itse näen tämän kaiken enimmäkseen toiselta puolelta, eli suorittajan näkökulmasta, en niinkään suunnittelijan. :)

Mutta onhan olemassa tiettyjä perusvaatimuksia, jotka eivät varmasti ole asetettu liian korkealle. Kuitenkin suunnittelu, käyttötarkoitus ja sijainti voivat vaatia korkeampia vaatimuksia ja luokkia tietyissä tapauksissa, luulisin.

Yleisesti ottaen ei kuitenkaan ole mitään erityisen vaativia vaatimuksia autotalleille ja muille pienille erillisille rakennuksille yhdessä kerroksessa. Jos autotalli on yhdistetty taloon, tulisi niiden yleensä (aina!?) olla erillisiä palosoluja, ja vaatimus ei yleensä ylitä EI30:tä, mahdollisesti EI60, jos palokunnan toimintavalmiusaika on pitkä ...? tällaisten pienempien yksinkertaisempien rakennusten kohdalla?

Kirjoitan paljon kysymysmerkkejä syystä. :) En ole kovin hyvin perillä asiasta. Selvittelin hieman paloluokkia, toimintavalmis­aikoja ja suoritustapoja kun rakennutin, mutta kyse oli yksinkertaisista rakenteista.
Työssäni olen yleensä tarkemmin perillä paloturvallisuusrajoista ja siitä, mikä EI-luokka on täytettävä, koska teen paljon palopellejä, teen läpivientejä seinissä ja välipohjissa jne., suuremmissa kiinteistöissä.

Minulla on suunnittelija ja valvontavastaava, jotka ovat piirtäneet, miten palosuojaus täytyy toteuttaa. En ole perehtynyt luokituksiin, mutta se, että yhdistän naapurini autotallin talooni (jolla on tuuletettu pääty) asettaa tiettyjä vaatimuksia.

Pääsääntöisesti on palosuojaus tavallisen eristyksen alla metrin verran talosta ulos.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.