Olen löytänyt paljon pohdinnan jälkeen portaikon kaiteen, joka mielestämme sopii taloomme.
Löysimme yhden Hornbachilta Nordingrå trä:stä. Se on sisäkaide.
Nyt kaikkiin kysymyksiin, joihin toivon saavani vastauksia teiltä asiantuntijoilta!
Ruuvailen pinnakaiteet kiinni ylälaitaan. On olemassa lista, johon laitan pinnakaiteet, katso kuva. Sitten ajattelin liimata ylälaitaan. Millaisia ruuveja minun pitäisi käyttää? Ymmärrän, että puuruuvia, mutta minkä kokoista? Pinnakaiteet ovat 40*40 mm.
Entä pilarit? Tiedän, että on olemassa ruuvi, joka ruuvataan lattiaan palkistoon. Johon voin sitten kiinnittää pilarin. Mikä sen tyyppisen ruuvin nimi on?
Miten kiinnitän kaideosan alalaitaan lattiaan tyylikkäästi? En halua vetää ruuveja ylhäältä päin piilottamatta niitä??!!!
Jamaan ylälaita? Miten kiinnittäisitte sen pilariin tai seinään parhaalla tavalla?
Tiedän, paljon outoja kysymyksiä, mutta haluaa tehdä sen hienosti ja oikein!
Pylväisiin? tiedän, että on olemassa ruuvi, joka ruuvataan alas lattian lattiapalkkiin. johon voin sitten kiinnittää pylvään. Mikä on sen tyyppinen ruuvi?
Käytin kääriruuvia, johon tommib linkittää. Ostin Lundbergsin version. Muista, kun suunnittelet, että koko tolpan ruuvaamiseen tarvitaan tilaa.
Ylälankku oli Nordingråsta ja luulen, että se oli täsmälleen sama kuin sinä olet ostanut. Minulla on myös samanlaisia säleitä. Ruuvattiin ensin lista ylhäältä alas säleisiin. Esiporattu puuruuvilla, halkaisija 4 mm ja pituus hieman yli kaksinkertainen verrattuna listan paksuuteen, suosittelisin. Sitten tavallista puuliimaa, kun käsijohdin asetettiin ylhäältä.
Käytin höylättyä lautaa alaosana. Ruuvattiin ensin lista lyhyeseen päähän säleissä noin samalla tavalla kuin ylhäällä. Paketti asetettiin alaosalle ja ruuvattiin alas listan läpi. Sitten asetimme profiloidun listan paloja jokaisen säleen väliin. Lopuksi lista, uskon se oli kuvakehyslista, joka ruuvattiin alaosaan pitkin säleitä ja palasia. Palasia ja listaa laitettiin myös käsijohdinta vasten, jotta se näyttäisi hiukan työstetyltä. Sitten voimme vinoruuvaamalla kiinnittää käsijohdin tolppaan melko paksulla ruuvilla, joka sitten peitettiin listalla.
Muutama tuore kuva, jotka voivat antaa inspiraatiota:
Fantastinen hieno kaide. Kyllä, käytämme kaikkea Nordingrå trä:stä. Kuitenkin valmiiksi maalattua. Kiitos tiedosta. Käytämme heidän allaolevia. Ajattelin esiporata alapuolelta ja sitten kiinnittää pinnat 5mm 80mm osakierteisellä ruuvilla, jotta voin kiinnittää pinnat. Sitten, kuten sanoit, lista päälle, kiinnitä 30mm ruuvilla. Sen jälkeen liimoittaa ylälattia.
Huomasin, että Lundbergsilla on ruuvi litteällä raudalla, jolla kiinnitän ylälattian tolppaan ja seinään.
Käytin tukikeppiä, jota tommib linkittää. Ostin Lundbergsin version. Muista suunnittelussa, että tarvitaan tilaa ruuvataksesi koko tolppa.
Yläkaide oli Nordingråsta ja luulen, että se oli täsmälleen sama kuin mitä ostit. On myös samanlaisia säleitä. Ruuvailin ensin listan ylhäältä alas säleiden läpi. Upotettu puuruuvin halkaisija 4 mm ja pituus hieman yli kaksinkertainen mitä lista on, suosittelisin. Sitten tavallinen puuliima, kun käsijohdin asetettiin ylhäältä.
Käytin höylättyä lautaa pohjaksi. Ruuvailin ensin listan säleiden lyhyeen päähän vähän kuin tuolla ylhäällä. Asetin paketin pohjalle ja ruuvasin alaspäin listan läpi. Sitten laitoimme profiloidusta listasta palikoita jokaisen säleen väliin. Lopuksi lista, luultavasti taululista, joka ruuvattiin pohjaan säleiden ja palikoiden suuntaisesti. Palikoita ja listaa laitoimme myös käsijohdin kohdalle, jotta siitä tuli hieman työstetympi. Sitten voimme myös vinoruuvata käsijohdin tolppaan aika karkealla ruuvilla, joka sitten peittyi listalla.
Muutama tuore kuva, jotka ehkä inspiroivat:
[kuva]
[kuva]
[kuva]
Viesti, jossa on joitakin kuvia kaideprojektistamme:
[linkki]
Tyylikäs kaide. Miten teet lattian kanssa? Meneekö se kaiteen alle vai päättyykö se jonkin listan alle?