M
Hei!

tiedän, että "pitäisi" ruuvata terassilattia - mutta jos laitetaan 28 mm ja naulataan ne 100 mm nauloilla kiinni kovaan materiaaliin, kuinka suuri on sitten oikeastaan riski, että ne nousevat ylös?
Tuntuu siltä, että 100 mm pitäisi pysyä _todella_ hyvin.

kamanaula on vaihtoehto, mutta tavallinen 100 mm houkuttelee minua enemmän, koska se ei riko naulan reikää täysin, jos sen täytyy ottaa pois.

M
Voin lisätä, että kaikki terassit, jotka olen nähnyt ja joissa naulat ovat nousseet ylös, on naulattu noin 60 mm:n nauloilla. Ymmärrän, että ne nousevat näkyviin jonkin ajan kuluttua, erityisesti jos terassia ei hoideta.

Katso Essven uutta menetelmää piilonaulaamiseen, ajaisin vain ylhäältä käsin, sitä ei koskaan kannata tehdä, koska muuten joudut koputtelemaan loppuelämäsi.

M
Stefan N Stefan N sanoi:
Katso Essven uutta menetelmää piilonaulaukseen, en koskaan tekisi näin vain ylhäältä käsin, koska silloin saa koputella loppuelämän.
Ehdottomasti - mutta se on investointi monilla tuhansilla, koska minulla ei ole kompressoria, ja en ole vielä edes alkanut ostaa nauloja.

kysymys on vähän siitä, kuinka suuri todennäköisyys on, että 4” naula ryömii ulos, pidän sitä melko epätodennäköisenä, mutta en ole täysin 100% varma.

M Marcussjogren sanoi:
Hej!

tiedän, että pitää ruuvata terassilattia - mutta jos laittaa 28mm ja naulaa ne 100mm nauloilla kiinni tukevaan materiaaliin, kuinka suuri riski oikeastaan on, että ne nousevat ylös?
Tuntuu siltä, että 100mm:n pitäisi pysyä _todella_ hyvin.

riolankanaula on vaihtoehto, mutta tavallinen 100mm kiinnostaa enemmän, koska se ei revi naulan reikää täysin rikki, jos se täytyy saada ulos.
Olen naulannut terassin 75 mm nauloilla 10 vuotta sitten, mikään ei ole liikkunut millimetriäkään.

• Tykkään
Marcussjogren
  • Laddar…
Anteeksi, jos poikkean hieman aiheesta. Mutta minulla on terassilauta, joka näyttää olevan mahdoton kiinnittää kunnolla. Olen kokeillut kaikkea. Mutta mitä tahansa teenkin, puun liike (turpoaa ja kutistuu) saa laudan löystymään ajan mittaan.

Mikä oikeastaan on paras mahdollinen kiinnitysmenetelmä? Voi olla, että minulla on heikkolaatuista puutavaraa.

M
O Olf Oggler sanoi:
Anteeksi, jos katkaisen keskustelun hieman. Mutta minulla on terassilauta, joka vaikuttaa täysin mahdottomalta kiinnittää kunnolla. Olen kokeillut kaikkea. Mutta miten sitten teenkin, näyttää siltä, että puun liike (turpoaa ja kuivuu) tekee laudoituksesta löysän ajan myötä.

Mikä on oikeasti paras kiinnitys. Minun tapauksessani voi olla, että puu on huonolaatuista.
luulen_ että yksi tärkeistä asioista liikkeen vähentämiseksi olisi pestä ja öljytä terassi joka vuosi. Tämä vähentää määrää epäpuhtauksia, jotka puu imee itseensä ja sitten vapauttaa. Kun se imee kosteutta, se turpoaa (ajattele vaikkapa lastulevyä esimerkkinä).

Mutta vahvin kiinnitys tällä hetkellä on varmaan ruuvi. Mutta jos se irtoaa niin pahasti, että ruuvit kaivautuvat puuhun, tai miten se liikkuu?

Olen miettinyt tuota öljyn käyttöä. Heti kun sää on vähän kosteampi, tralli on erittäin vakaa. Silloin se ikään kuin turpoaa ja pysyy täysin paikallaan ja jämäkkänä.

Ne, joiden kanssa olen tähän mennessä puhunut, ovat sanoneet, että öljy ei kyllästytä puuta sillä tavalla. Että se tuskin vähentää puun liikettä. Öljy asettuu periaatteessa vain pinnalle. Mutta ehkä se ei pidä paikkaansa?

Minulla oli aiemmin naulattu terassi, joka öljyttiin joka vuosi, mutta sillä ei ollut vaikutusta, naulat kohosivat silti. Kävin naputtamassa niitä alas, mutta sama juttu taas uudestaan.

En ymmärrä, miksi kaikki sotkevat puukansien kanssa. Miksi ei suoraan kiviä? Miksi ei ainakaan klinkkerikansia? Mitkä ovat tällaisen tuotteen haittapuolet?

Rickard.
Puu tuntuu lämpimältä ja mukavalta paljaiden jalkojen alla, kivi ei tunnu.

O Olf Oggler sanoi:
En ymmärrä, miksi kaikki sotkevat puukannet. Miksi ei vain kivet suoraan? Miksi ei klinkkerikansi ainakaan? Mitkä ovat haitat tällaisesta tuotteesta?
On hankalaa laittaa kiviä metrin korkeuteen...

• Tykkään
Stensson11
  • Laddar…
Terassimme on naulattu (edellinen omistaja teki tämän vähintään 10 vuotta sitten) mielestäni ruostumattomalla uritetulla naulalla, jossa on pyöreä pää, muistaakseni ne ovat 75 pitkiä.
Istuvat kuin hel*vetti ja emme ole koskaan tarvinneet naulata uudelleen yhtäkään 6 vuoden aikana, kun olemme asuneet täällä. Kuva on otettu lasitetusta terassista, mutta nauloja on sekä ulkona että sisällä.

Puulankut, jotka on kiinnitetty ruostumattomilla uritetuilla nauloilla, joissa on pyöreät päät.

Edit: Jotain tämän kaltaista, mutta mielestäni pää on enemmän pyöreä
https://www.ahlsell.se/10/infastning/spik/kamspik/109129/#

Viimeksi muokattu:
  • Tykkään
Marcussjogren
  • Laddar…
Tässä ketjussa puhutaan uterumista. Jos terassin yllä on katto, voin kuvitella, että 90 % kaikista ongelmista katoaa heti.

M
O Olf Oggler sanoi:
Olen miettinyt tuota öljyjuttua. Heti kun on vähän kostea sää, terassi on erittäin vakaa. Silloin se tavallaan turpoaa ja pysyy täysin paikallaan ja jämäkkänä.

Ne, joiden kanssa olen puhunut tähän mennessä, ovat sanoneet, että öljy ei kyllästä puuta sillä tavalla. Että se tuskin vähentää puun liikettä. Öljy jää periaatteessa vain pintaan. Mutta ehkä se ei pidä paikkaansa?
se riippuu siitä, mitä öljyä käytetään ja miten se levitetään. Jos käytetään Beckersin fantastista öljyä, purkki sisältää 10-20% öljyä rakennusilmoituksen mukaan ja 80-90% vettä.
Joten ymmärrän, jos öljyä ei imeydy paljon, koska se kyllästyy vedellä sen sijaan :-D

pellavaöljyä, joka levitetään lämpimänä, antaa sen sijaan aivan toisen vaikutuksen :-)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.