Hei, talo 50-luvulta, lämpöeristetty katto. Haluan peittää raakapontin. Mietin, mikä levy sopisi tähän tarkoitukseen? Onko kenelläkään aiempaa kokemusta jostain vastaavasta?
Talon seinät on eristetty ulkopuolelta ja päällystetty mexitegelillä. Mietin, tarvitseeko sisältä rakentaa koolaus, eristää ja päällystää (vai tarvitseeko?) Mitä mieltä olette, minkälaisia levyjä minun kannattaisi kiinnittää?
Haluan tasoittaa saumat, hioa ja joko maalata (tai tapetoida, kuten tyttöystäväni haluaa). Haluan siitä valoisan ja raikkaan.
(Kuvat, joita näette ovat muuttotilanteesta aiemmin tänä vuonna ..masonit- ja kipsilevyjä ruuvattu miten sattuu - tylsää ja rumaa).
Repäise irti vanhat rakennusjätteet, jotka on ruuvattu paikoilleen, niin saat paremman käsityksen siitä, miltä alusta näyttää. Hyvä tilaisuus tarkistaa ennen kuin suljet kaiken uudelleen. Olisin asettanut harvataustan ja suoristanut kaiken, sen jälkeen olisin ruuvannut kipsilevyt. Tein juuri saman asian keväällä
Riv ut ..satt glespanel och riktat upp allt, därefter skruvat gips. Gjorde precis samma sak i våras
Nice Kiitos vinkistä Sorku - niin että ymmärrän, että paneli olisi siellä, jotta olisi vielä vähän ilmaa paneelin ja kipsin välissä - kuulostaa loogiselta. Mutta melkein mietin, miksi ei laittaisi kipsiä suoraan päälle? hm
Ymmärrän - mustan maton takana on pystylauta, josta vuotaa jotain eristemateriaalia - luulen sen olevan purua. Joten koko katto on eristetty sillä tavalla.
kuvassa näytän katon sisältäpäin ja osan huoneen vinosta seinästä. Ei ole tuntuvaa korkeuseroa/paksuutta, jonka voisi havaita koskettamalla.
Luulen, että huoneessa on laitettu kipsilevy suoraan kattoviisteeseen/ pystylautaan.
Kom på att kattvindsgarderoberna i annat rum blivit fixade ...någon gång senaste 70 åren. Känns lika tjockt som underlaget under tapeten i rummet kan sägas och tyckas.
Inget problem att riva lite i någon av de garderoberna (måste i alla fall fräschas upp) och se vad som skruvats in i råsponten. Kan bli bra referens.