N
NoOne2k: [citat] Miksi et käyttäisi betoniruuveja? Joka tapauksessa eri ruuvien ja ankkurimassan kiinnityskapasiteettia löytyy muun muassa Essven kotisivuilta.
1 vastaus · 1,3k lukukertaa
O
ola840: Kiitos palautteesta! Tiedän, että tolpat eivät oikein täytä todellista tehtäväänsä, vaan ovat enemmän ulkonäköä varten :) Täytyy vielä luonnostella hieman lisää ja katsoa, jos voisin ehkä pienentää kokoa, aion kuitenkin peittää suuren osan sivuista kipsillä, joten tukipuut voidaan piilottaa, jos haluaa. Kiitos!
4 vastausta · 2,5k lukukertaa
·
Z
zingo: Aion leikata suuren määrän tiiliä, joissa haluan saada tarkkoja ja siistejä leikkauksia. Ajattelen, että pitäisi voida asentaa timanttikatkaisulaikka Dewalt katkaisusahaansa. Löydän oikean halkaisijan (230 mm) laikkoja, mutta kaikissa löytämissäni on keskireikä 22,2 mm. Katkaisusahassa reikä on 30 mm. Eikö ole olemassa laikkoja, joissa on 30 mm keskireikä? Supistusrengasta 30 >
0 vastausta · 884 lukukertaa
N
NA_Seal: Hei, Rakastan oikeastaan betoniporrasta 40-luvun juuri ostamassamme talossa - mutta voiko sen pelastaa!? Siinä on iso halkeama "tasanteella". Alapuolella betoniraudoitus näkyy useasta kohtaa. Seinän vieressä on muodostunut "rako", ja sen myötä kosteutta on päässyt perustukseen. Sisäänkäynnin yläpuolella on lisäksi parveke, mikä ehkä monimutkaistaa koko asiaa, jos koko portaat
0 vastausta · 2,4k lukukertaa
·
Ulf Santesson
Ulf Santesson: Hei, Minulla on tukimuuri, joka on asennettu muutama vuosi sitten, asensin aidan palkkikenkien kautta, jotka porasin alas. Nyt aita täytyy vaihtaa ja ajattelin valaa betonireunuksen kivimuurin päälle, joka koostuu suuremmista kivistä. Haluan tasoittaa betonireunuksella. Onko kukaan tehnyt jotain vastaavaa? Vinkkejä vähimmäissyvyydestä kivien kohdalla tai itse betonireunuksen leveydestä?
0 vastausta · 1,2k lukukertaa
D
Anonymiserad 282191: Siinä tapauksessa on luultavasti laitettu tammilauta peittämään lattiapintojen välistä rakoa, kun on vaihdettu olemassa oleva leveämpi ovi tai avattu uusi oviaukko.
6 vastausta · 2,2k lukukertaa
·
Cpt-Keso
Cpt-Keso: Aika bumpata tämä ketju, olin tänään ladalla ja ajattelin samaa. Olen utelias, saitko sen onnistumaan ja miten.
9 vastausta · 3,0k lukukertaa
T
ToRy: 3,4&5, ei voisi olla helpompaa! :D
5 vastausta · 8,2k lukukertaa
·
O
ohcin: Hei! Olen aikeissa myydä asuntoni ja ajattelin korjata nämä vauriot ennen näyttöä. Onko mitään järkeä yrittää itse vai pitäisikö minun kutsua ammattilainen? Olen aloittelija, mutta en täysin taidoton.
0 vastausta · 1,8k lukukertaa
·
S
sultanen1: Ehdotus tyyppi 160 mm ulkoruuvi vinosti alhaaltapäin vakauden/voiman vuoksi ja sitten naula vinosti ylhäältäpäin kiertymisen estämiseksi.
6 vastausta · 4,6k lukukertaa
·
A
amoreex: [citat] Täytyy varmaan tehdä niin! Kyllähän sen tuntee aika hyvin myös, vetääkö ruuvi vai tuntuuko se pehmeältä :) Vähän kuin kun ruuvaa kipsiin, niin tuntee kuinka pehmeää se on
6 vastausta · 1,3k lukukertaa
·
Cruzze
Cruzze: [citat] Täysin oikein. Voit nostaa muovia silloin tällöin ja lisätä vettä, jos tarvitaan. Se ei ole mitään rakettitiedettä.
3 vastausta · 3,0k lukukertaa
J
justusandersson: Knarinan ensisijainen syy on se, että porrasrakenne joustaa liikaa. Yksittäin 90 cm leveän askelman pitäisi olla 40-50 mm paksu tuntuakseen tukevilta. Siksi käytetään nousutasoja tukemaan askelmat. Askelman etureunan tulisi olla tiiviisti nousutason yläreunan vastassa. Sitten nousutason alareuna tulee ruuvata seuraavan alemman askelman takareunaan. Näyttää siltä, että nousutason
2 vastausta · 3,9k lukukertaa
·
cederbusch
cederbusch: On vanha maakellari, jossa aiemmat asukkaat ovat rakentaneet sulun, joka koostuu kahdesta paksusta ovesta. Rakennettu kuin "häkki", eli ei kiinnitetty kiviseiniin. On aloitettu tiivistää karmin ja kiven väli jollakin laastilla ja kivillä. Miten minun pitäisi jatkaa? Karkea betoni vai muurilaasti?
0 vastausta · 1,5k lukukertaa
D
dollarone: Hei, uteliasuudesta minun on kysyttävä, onko se edelleen hyvä ilman boom-ääntä? [citat]
22 vastausta · 9,8k lukukertaa
·
A
Albireo: Katson jotain vastaavaa. Jos kustannukset ovat etusijalla - en usko, että se on ratkaisu. Jos halutaan saavuttaa alhaiset asennuskustannukset = kyllä Jos halutaan saavuttaa kompakti katto (matalat rakennuskorkeus) = kyllä Ei homehdu tai "mätäne" - tulevaisuus näyttää sitten ovatko ne yhtä tehokkaita 50 vuoden kuluttua... Itse katselen ratkaisua Kingspanilta
2 vastausta · 4,1k lukukertaa
A
Albireo: On joitakin pohdintoja orgaanisen materiaalin sulkemisesta sisään. Oletetaan, että: Kerros 0 - Eristys (IPN core) TRP-levyn päällä Kerros 1 - Galvanoitu pelti. Kerros 2 - Ohut muovikalvo pellillä (5 mikronia) ( file:///C:/Users/Personal/Downloads/113348_Kingspan_Product_Data_Sheet_KS1000_X-dek_(XD)_IPN_EN_SE_17_03_2021.pdf ) - - - - - Nämä osat lisätään yllä olevaan
0 vastausta · 921 lukukertaa
A
Albireo: Hei! Ajattelen rakentaa perinteisen mallisen terassikaiteen. Yhden kaiteen pituus on noin 4 m. (tarvitsee 3 tolppaa?) (suunnittelee 3 kaidetta samanlaisella suunnittelulla) esim. [bild] Mietteitä .: 1) Tappien kiinnittäminen terassiin. Koska alusta on peltiä, huopakatetta ja eristystä, on 300 mm puuhun/betoniin. Tämä aiheuttaa haasteita tappien kiinnittämisessä "lattiaan". En ole vielä
0 vastausta · 3,6k lukukertaa
·
D
DoktorJ: Harkitsen terassin rakentamista teräspalkeilla (100x100x6mm neliöputket sijoitettuna 600mm leveydelle) puun sijaan, betonipilareiden päälle (joka 2m), mutta voiko käyttää tavallisia säädettäviä tolppakenkiä tähän tarkoitukseen? Joma Hero tolppakenkä kestää ~ 900kg kuormituksen/kappale. On toivottavaa, että terassi on mahdollisimman jäykkä.
0 vastausta · 1,2k lukukertaa
A
Albireo: Hei! Suunnittelen uudistaa meidän sisäänkäynnin (rakentaa suuri kuisti). Sen yläpuolella on parveke (noin 1,5 m syvä) [bild] Tänään on tuki seinällä laajennukseen (kuvan oikealla puolella) sekä tolppa portailla. (100x100mm) Kun kuisti on valmis, vasen tuki parvekkeelle poistuu. (eli täytyy siirtää) Jotta "löytyisi" tukipiste parvekkeelle, on tuki ensin siirrettävä (keskelle
0 vastausta · 2,0k lukukertaa
·
jajjemen
jajjemen: Seinä on sisäseinä grillimökille. Hirsi on suoraan sahalta erikoismitoissa, eikä siten ole kyllästetty. Pilarit ovat tukevasti kiinnitetty ja seinä tulee olemaan riittävästi kiinnitettynä pilareihin, joten tämä ei ole huolenaihe. Palaamme kysymykseen: Millä voisi olla sopivaa käsitellä hirsiä?
7 vastausta · 1,8k lukukertaa
·
M
mooyoo: [citat] Voin yrittää katsoa, kun puran sisäseinän myöhemmin kesällä, jos voin poistaa tapetin ja nähdä, miten se on saumattu. Olen tähän mennessä purkanut vain kiinteän vaatekaapin, mutta siinä ei tietenkään ole kitattu takana. Vaihtoehtona on, kuten monet muut ovat kirjoittaneet, lastu + kipsi tai obs + kipsi parhaan tuloksen saamiseksi.
10 vastausta · 10,7k lukukertaa
A
Albireo: En ole "ammattilainen" tässä, (vaikka olenkin ollut mukana samassa asiassa) Suurin ongelma on, että laastin kovettuminen kestää kauemmin. Jos olet nopea muuraamisessa, voi tulla ongelmia, (sementti ei ehdi kovettua ja alimmassa kivessä oleva paine kasvaa liian suureksi.) Ensimmäinen kerros - ei ongelmaa - toinen kerros - ei ongelmaa, mutta kolmannen kerroksen kohdalla alimman kerroksen
1 vastaus · 963 lukukertaa
·
J
Jörgen.Cederlund: Kokemuksen perusteella tiedän, että paneli kutistuu. Maalasimme asuinrakennuksen vaakapanelin mustalla keittomaalilla. Muutaman vuoden kuluttua paneli oli kutistunut noin 10-12 mm. Onneksi olin kiinnittänyt panelin ruostumattomilla ruuveilla, joten jouduin irrottamaan, lyömään yhteen ja kiinnittämään uudelleen. Olisin tuhat kertaa mieluummin naulannut panelin paikalleen, mutta suosin
16 vastausta · 45,4k lukukertaa
·
B
bossespecial: Jos sinulla on mahdollisuus, liitä mielellään koko ritningen(y)
1 vastaus · 2,1k lukukertaa
·
Ludde Jakobsson
Ludde Jakobsson: Hei Ajattelin asentaa uuden lattian osaan taloani, jossa oli aiemmin kiviä. Ajatuksena oli asettaa 145x45 tukirakenteet 60 cm välein ja kiilata rakenteet. Tämän päälle laitan lattialastulevyn (22 mm) ja sitten parkettilattian. Tukirakenteen ja betonin väliin laitan muovivälilevyn. Ajattelin kiinnittää rakenteet kulmaraudoilla ruuveilla ja betonitappeilla kiinni betoniin. Kuinka paksuja
0 vastausta · 2,0k lukukertaa
useless
useless: Aikaisemmin mekaaninen mittari luettiin kerran vuodessa ja vaihdettiin vain jos/koska se mahdollisesti rikkoutui (muistaakseni periaatteessa ei koskaan). Nykyään mittarit vaihdetaan kymmenen vuoden välein, ja verkkoyhtiöt haluavat kustannussyistä standardisoida enemmän, jotta niiden olisi helpompi ja halvempaa ylläpitää ja tarkistaa mittari. Mittarin sijoittaminen ulos johtuu
24 vastausta · 3,9k lukukertaa
N
NeroW: Yritin googlata, miten tämä tehdään, mutta en löydä mitään järkevää, ehkä voin saada apua täällä :) En ole koskaan muurannut tai rappannut aiemmin, joten aloittelijavinkit ovat tervetulleita. Yksi kivi on irronnut takkasydämen yläpuolelta ja koko rivi tuntuu irtonaiselta. Lisäksi on paljon halkeamia ja yleisesti ruma väri. Miten korjaan tämän helpoimmin? Ajattelenko oikein,
0 vastausta · 2,2k lukukertaa
·
J
justusandersson: Ongelma elementtirakennetuissa puutaloissa on, että jopa tapetti sisältyy lujuuteen... Jos vain keskikohta on vaihdettava, ei tarvita suuria mittoja. Riittää, että käyttää 45x95 sääntöä pystyasennossa. Vaikeus on siinä, että pystyy irrottamaan liimatun levyn tyylikkäästi. 10 mm mäntyplywood on luultavasti erinomainen korvausmateriaali.
6 vastausta · 2,4k lukukertaa
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.