P
perlinde: Hei, Olen perinyt talon, joka on rakennettu vuonna 1967, ja sen kellariseinät on valmistettu "lukittavista Ytong-tangoista", tietysti sinisenä hienojen sivutuotteiden vuoksi. Kun talo rakennettiin, muurarit eivät valitettavasti käyttäneet hienoja keltaisia lukituslevyjä, joten minulla oli hauskoja juttuja pistää pyörän pinnoihin ollessani pieni, mutta kellariseinät ovatkin täynnä
0 vastausta · 1,8k lukukertaa
Kangarooster
Kangarooster: Kiitos paljon :) Täytyy kokeilla porata varovasti ihan yksinkertaisesti. Aivan kuten sanot, on varmasti parasta jättää kevytbetoniseinä väliin!
2 vastausta · 4,1k lukukertaa
torparavgrund
torparavgrund: Tässä haluan heittää sisään hieman nolon tunnustuksen siitä, että suurimmaksi osaksi kyse oli siitä, että minulla oli huonot bitsit. Ei kuluneet tai mitään, vain huonot. Ostin uudet (ei ne, jotka on linkattu yllä), erään tyypin, joka oli Byggmaxissa (johon minun piti joka tapauksessa mennä), jotka olivat noin 1½ tuumaa pitkät, hieman paksummilla seinillä itse ristissä ja
21 vastausta · 10,8k lukukertaa
·
putte22
putte22: Näyttää kuin melun vähentämiseen tarkoitettu teollisuuslevy. Tyypillisesti echophon modus verrattuna valkoisella tai luonnollisella viimeistelyllä. Tällaisia levyjä kiinnitetään yleensä näillä muovitulpilla.
7 vastausta · 1,4k lukukertaa
·
N
Nygge72: Hei, katsoin tämän videon, ja pohdin mistä voisi löytää nämä tiivisteet joita he käyttävät? Olen googlannut mutta en löydä mistä voisin ostaa niitä. Joten nyt käännyn teidän puoleenne jos tiedätte [MEDIA=youtube]bseQca3tLBA[/MEDIA]
0 vastausta · 689 lukukertaa
prototypen
prototypen: Se vie varmaan mukanaan myös vähän puutavaraa.
3 vastausta · 736 lukukertaa
·
ACLA
ACLA: Hei! Aion rakentaa autotallin, jossa on 5 tolppaa, kooltaan 10x4 metriä. Voinko käyttää 50 mm Jackofoam xps 250 -levyä pilareiden alla? Olen kokematon ja en ole kovin perehtynyt asiaan. Kiitos etukäteen!
0 vastausta · 564 lukukertaa
J
Jonkerstånker: Hei kaikki iloiset. Olen ollut talonomistaja jonkin aikaa ja saanut paljon apua Byggahusista. Nyt en löydä selvää vastausta kysymykseen, joka on tullut esiin, joten minun täytyy kysyä itse. Olen tehnyt joitain pieniä korjauksia ulkopuoliseen rappaukseen betonikellarissa. Nyt olen löytänyt reiän betonista kellarin ulkoportaiden ulkopuolella. Todennäköisesti vettä on valunut valettavan
0 vastausta · 795 lukukertaa
·
gretawester
gretawester: Hei! Aiomme rakentaa kuistin tähän taloon - tänä vuonna ajattelimme hoitaa "lattian" ja ensi vuonna rakentaa itse katon, pylväät, kaiteet ympäri jne. Olemme ajatelleet rakentaa tämän puusta ja löytäneet hyvää tietoa maatyöstä (olemme ajatelleet laittaa kantavan kerroksen soraa ja sitten tiivistää tärylevyllä ja sitten laittaa kerroksen tietä- tai asetussoraa, joka on muutaman
0 vastausta · 612 lukukertaa
·
E
egge80: Jos siellä on ajatus, että haluaisi ehkä purkaa seinän, olisin myös laittanut klinkkerin ensin ja sitten käyttänyt kaksipuolista teippiä (kestää enemmän kuin uskoisi). Jos haluaisin sitten lisäkiinnitystä, olisin laittanut ruuvit saumoihin ja sinä päivänä, kun haluan purkaa seinän, tarvitsee vain täyttää hieman saumaa.......
4 vastausta · 1,1k lukukertaa
3
3lviis: Ajattelen ostaa säleikön säleitä sisäportaisiin. Ne vaikuttavat kalliilta. Onko joku täällä käyttänyt muuta puuta, joka oli halpaa ja yhtä kovaa? Voiko käyttää tavallista puutavaraa? Haluaisin, että se olisi mahdollisimman halpaa. Lähetä mielellään kuva sekä mitä se maksaa per puu
0 vastausta · 4,5k lukukertaa
·
T
Teletha: tuli 2 konsolia, joissa jokaisessa 2 molly plugs, toimii hienosti
3 vastausta · 2,2k lukukertaa
S
Snickarkirre: Miksi ei vain käyttää tavallista ulkokäyttöön tarkoitettua puuliimaa, jos kuitenkin on kyseessä puu puuta vasten. Sehän tulee vahvaksi kuin brännvin. Muuten panostan tec7:ään.
16 vastausta · 6,2k lukukertaa
R
Rolle85: Tykkä
19 vastausta · 2,5k lukukertaa
·
R
19 vastausta · 2,5k lukukertaa
·
D
Derbyboy: Aion laittaa uuden lattian ja olen samalla poistanut klinkkerin takan edestä. Lattia, kuten laminaatti ym., tulee asentaa liikkumavaralla. Miten he saavat tämän aikaiseksi:
0 vastausta · 3,7k lukukertaa
·
J
jonaserik: Ei ole kuormia, jotka pitäisi pitää, vaan vain sivuttaisliike, joten vedä tiukasti ruuvien kanssa kattoon, niin se pysyy. Jos paneeli vetää paremmin, jos se on hieman ohut, esiporaa poralla, joka on hieman pienempi kuin ruuvin ydin. Paneeli ei silloin halkea.
1 vastaus · 1,5k lukukertaa
·
Lena Elisabet
Lena Elisabet: Aiomme rakentaa attefallshusin lisäasunnoksi. Sanottiin arkkitehdille/rakennesuunnittelijalle, että halusimme mahdollisimman ohuet seinät energialaskennan täyttämiseksi. Talo on 7X4,25 kokoinen, parvella ja neljä metriä korkea. Siinä on kolme 1,2X1,2 ikkunaa, parvekeovi puolikkaalla ikkunalla sekä ulko-ovi ilman ikkunaa. Paksuudeksi tuli 29,1 cm. Onko kohtuullista, että seinät ovat
0 vastausta · 1,6k lukukertaa
K
Krux: Hei. Onko joku, joka tietää, mistä löytyy rampmuff m4 ulkokäyttöön? En ole löytänyt, sisäkäyttöön tarkoitetut ovat kaikki.
0 vastausta · 672 lukukertaa
VLJ
VLJ: Yksi pohdinta, painekyllästetty on melko epämiellyttävä, ja onhan olemassa riski, että siihen kosketaan harjoitellessa. Voisiko vaihtoehtona olla rakentaa se rakennuspuusta 95x95 ja pintakäsitellä, ja ehkä asettaa se leca-harkkojen tai vastaavien päälle, jotta se ei ole suoraan kosketuksissa maahan?
4 vastausta · 5,8k lukukertaa
·
M
MineralUlf: Hei Justus ja kiitos inputista. Se näyttää kallistuvan kaksinkertaisten bärlinor suuntaan. Sekä vähennetty c/c lattiareglar.
7 vastausta · 3,1k lukukertaa
·
D
Derbyboy: Okei, kiitos, nyt ymmärrän miksi en löydä mitään, joka on 12mm. Ongelmani on, että tarvitsen klossin, joka on 4-6mm, tuntui että olisi helpompaa höylätä vähän klossia kuin salningslistaa.
3 vastausta · 2,9k lukukertaa
·
S
SvanteC: Huomasin saman asian päädyssäni. Koska koko pääty oli mätää, revin kaiken pois ja laitoin tilalle naulalistaa. Nyt sinun paneelisi ei kuitenkaan ole mätä, joten itse maalaisin sen ja odottaisin 5 vuotta ennen kuin sen vaihtaa.
15 vastausta · 4,6k lukukertaa
·
Demmpa
Demmpa: Tässä on ketju samasta aiheesta, https://www.byggahus.se/forum/threads/vad-tusan-kallas-det-haer-gangjaernet.328848/ Ebay-linkki toimii edelleen, sitten TS voisi katsoa vähän ”Häfele”.
1 vastaus · 4,3k lukukertaa
·
L
Lerstenstegel: Jos et eristä, siitä ei tule erityisen paksua. Ohuen rappauksen paksuus on vain 5-8 mm, kun olet tasoittanut toisen.
9 vastausta · 2,2k lukukertaa
B
Barriospurer58: [citat] Okei, onnea rakennusprojektiin!
3 vastausta · 4,7k lukukertaa
·
MathiasS
MathiasS: Ei se mitään, lisää jälkikäteen jos tarvitaan. Vaikka se olisi vähän huonoa, se on melko hyvä, kun kyse on lecablock-muurauksesta.
6 vastausta · 4,8k lukukertaa
·
mexitegel
mexitegel: Se voi iskeä vähän siruja rappauksesta, mutta halkeamien riski on pieni. Poraamme, täytimme kemankkurit ja sitten tappi ja ruostumaton ruuvi. On kestänyt syksyn ja talvimyrskyt yli 20 m/s, joten se vaikuttaa pysyvän paikallaan :).
10 vastausta · 3,1k lukukertaa
MalZon
MalZon: Nyt alkavat pohdinnat autotallin eteen rakennettavasta autokatoksesta. Tulee 6 kappaletta 115*115 mm liimapuupylväitä kummallekin puolelle, jotka kannattelevat kumpaakin 225*115 liimapalkkia, ja niiden päälle tulee harjakatto valmiilla kattotuoleilla. Kaikki on jo laskettu ja valmiina. Pylväät tulevat seisomaan pilarien päällä välilevyjen kanssa. Aion öljytä, pohjustaa ja maalata
0 vastausta · 694 lukukertaa
·
Nikkanen
Nikkanen: Aion rakentaa terassilattian saunan yhteyteen, kaipaan ehdotuksia etuosan kiinnittämiseen, kun maa viettää 60 cm.
0 vastausta · 711 lukukertaa
·
T
tobbbias: Olen samaa mieltä Bossen kanssa, ehkä voidaan tehdä toinen abrovink ongelmasi ratkaisemiseksi. Mitä tulee ongelmaasi, siihen voi suhtautua monella eri tavalla. Mutta varmin tapa on kaivaa routimattomaan syvyyteen ja valaa iso pirun möhkäle, johon poraat chem-ankareita. Sen jälkeen kiinnität sen, kuten Martinson esittää.
11 vastausta · 3,9k lukukertaa
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.