David-O
David-O: Arvaus pellavahirsityöstä.
1 vastaus · 1,3k lukukertaa
·
David-O
1 vastaus · 1,3k lukukertaa
·
A
Argastesnickaren: Olen rakentanut perusmeklareiden konseptilla, joka on sama. Kysymyksiä varten lähetä PM, niin keskustellaan kaikki puhelimitse. Mutta lyhyesti, kuivaa, hiljaista ja hyvää eristystä.
3 vastausta · 1,9k lukukertaa
Rickard.
Rickard.: Periaatteessa kyllä. Eri versioiden välillä on vähän eroja, mutta todellisuudessa sillä ei ole suurempaa merkitystä.
1 vastaus · 911 lukukertaa
H
Harrysdotter: Jatkan suunnittelemaan rakentamistani, vapaa-ajan taloa Härjedalenissa hirrestä. Aion käyttää hirsirakennetta ilman ulkopaneelia ja haluaisin oikeastaan myös hirsiseinät sisäpuolelle, mutta joku antoi minulle u-arvon 0,88 hirren seinälle 15 cm hirrestä ja 100 mm eristyksellä u-arvo 0,25, joten ihmettelen: Mikä on paras tapa eristää hirsiseinä? Materiaali (mineraalivilla kontra
0 vastausta · 865 lukukertaa
Birgitta H
Birgitta H: Hei! Onko kenelläkään kokemusta Gop Ferias -terassikatosta? Miltä laatu vaikuttaa?
0 vastausta · 592 lukukertaa
S
Stoffe-q: Hei kaikki! Olen rakentamassa pumpputaloa uima-altaalle. Tavoitteena on saada siitä mahdollisimman hiljainen. Tosin se on sijoitettu autotallin taakse, mutta haluaa sitä olla hieman ystävällinen naapureille. Tähän mennessä olen sijoittanut muurilohkoja hyvin salaojitettuun sorapohjaan. Sitten olen rakentanut kehikon ympärille niin, että kehikko ei ole yhteydessä muurikiviin. Olen
0 vastausta · 1,0k lukukertaa
J
justusandersson: Rapids paras nitojakone leveille niiteille (140) on nimeltään R214. Sähköinen ja erinomainen, jos pitää niputtaa paljon. Melko kallis, mutta kestää pitkään.
5 vastausta · 2,5k lukukertaa
D
Derbyboy: Olen ajatellut asiaa eteenpäin ja harkitsen tavallisten suurten lastulevyjen 1200x2500mm asettamista ja levyjen asettamista 1-2 mm välein, jotta ne voivat laajentua ilman että ne nousevat.
2 vastausta · 847 lukukertaa
·
I
ILoveFunkis: Aion ensin sijoittaa vaatekaapin seinän ja penkin väliin. Vaatekaappi on kapeampi kuin väli, joten seinän ja vaatekaapin väliin jää rako. Onko Teillä mitään vinkkejä mitä voisi tehdä/käyttää? Kiitos etukäteen!
0 vastausta · 406 lukukertaa
B
Blå baronen: Minun täytyy siirtää portaikko, joka meillä on, koska se alkaa vajota sisäänpäin ja lisäksi vähän paneelia täytyy vaihtaa ja maalata. Miten sen siirtää? Meneekö se rikki, jos kiinnittää esimerkiksi koukun toiselle puolelle ja vetää sitä vähän auton avulla?
0 vastausta · 4,0k lukukertaa
·
J
justusandersson: Myös pistosahoille on olemassa erilaisia teriä. Varmista, että käytät terää, joka on tarkoitettu levymateriaaleille, jos aiot sahata MDF:ää.
9 vastausta · 18,9k lukukertaa
J
jurkeller: [citat] Löysitkö jonkin hyvän rakennusohjeen?
6 vastausta · 5,8k lukukertaa
A
ati: Laasti ja lecasten kyllä tukkivat uudestaan, mutta on hyvä päästä tarvittaessa tarkistamaan sisälle. Leikkaa pala solumuovia ja kiinnitä se tiivistevaahdolla, sitten kiinnitä kuitusementtilevy aukon päälle, niin kutsumattomat vieraat eivät pääse sisään. Sitten kestää vain muutaman minuutin avata uudelleen tarvittaessa.
1 vastaus · 1,5k lukukertaa
·
M
MasMats: https://www.byggahus.se/bygga/svenskt-containerhus-inspirerat-grand-designs Tee korttelin siistein pergola/kattoratkaisu. Katso linkki, kun byggahus-jäsen menee hulluksi corten-teräksen ja konttien kanssa. Ulkoterassi on niin upea, että kellot pysähtyvät. Liimapuukonstruktiot ovat älyttömän siistejä. [bild] Koko rakennusketju upealla luomisen ilolla:
3 vastausta · 1,4k lukukertaa
H
heathrow: [citat] kiitos tiedosta! Löysin mitoitusoppaan XL bygg -sivustolla https://www.butik.xlbygg.se/hoor/api/artikel/artikelgruppfil/53be6e169c218/Dimensioneringstabeller%20limtr%C3%A4.pdf taulukon 8d alta, joka antoi minulle 90x225, joten se voi olla tulevaisuuden vinkki.
4 vastausta · 2,3k lukukertaa
Belmlu
Belmlu: Suuret kiitokset nopeista vastauksista!
3 vastausta · 1,9k lukukertaa
·
J
justusandersson: Ehdottomasti W-takstol.
22 vastausta · 6,5k lukukertaa
·
O
Onnie: Nyt olen lukenut koko ketjun ja olen utelias tietämään, miten se on mennyt. Minulla on vanha hirsirakennus 1700-luvun lopulta, luulevat asiantuntijat. Vuonna 1940 rakennettiin laajennus osittain pystyssä olevilla laudoilla, 3". Toisen pään laajennukseen on tarkoitus saada uusi lattia kesällä. Minulla on taitava kirvesmies apuna. Lattia on pari dm maanpinnan yläpuolella toisessa päässä
65 vastausta · 23,1k lukukertaa
·
Ahmada
Ahmada: Ongelma ratkaistu! Kiitos avusta Justusanderssonilta. Runsaan uuden tiedon ansiosta olen päätynyt hyödyntämisasteeseen 75 % (C14 - eli heikoin mahdollinen vaihtoehto) pylväälle 90x120mm (nykyinen pylväs).
6 vastausta · 5,2k lukukertaa
A
andersmc: [citat] Joo, tosi moni on kokeillut, ja se toimii oikein hyvin. En tiedä, miten nykyään on, mutta ennen se oli normaalia. Se on oikeastaan vain silloin kun alat ripustaa raskaampaa tavaraa kun eron huomaa.
4 vastausta · 1,2k lukukertaa
ohlssons
ohlssons: Meidän on tarkoitus muuttaa navetan eläinvillat varastoksi ja tasoittaa lattia. Ongelma on, että korkeusero voi paikoin olla jopa 200 mm. Kattokorkeus on lisäksi matala, joten emme halua nostaa lattiakorkeutta enempää kuin on tarpeen. Nykyisen lattian betoni on hyvä ja vakaa ja lisäksi erittäin paksu joissain kohdissa, joten en näe syytä poistaa kaikkea ja aloittaa alusta. Jos aiomme
0 vastausta · 1,5k lukukertaa
·
S
sven.h: Lopuksi voin ilmoittaa, että 3 kpl palkeista reklaminoitiin, ja toimittaja hyväksyi tämän, jolloin 3 uutta palkkia toimitetaan. Esimerkillisesti toimittu toimittajalta = tyytyväinen asiakas.
5 vastausta · 1,6k lukukertaa
·
F
Färdigrenoverad: Siellä on ponttilauta jossa on rakoja, ja aiotaan laittaa levy päälle joka peittää sen mutta sen pitäisi olla diffuusioavoin. Lisäksi päälle tulee höyrynsulku ennen selluvillaa. Mikä olisi sopivin, kova kuitulevy, ohut vaneri vai jotain muuta?
0 vastausta · 510 lukukertaa
B
Bengt54: [citat] Kiitos vastauksesta. Oli hyvä saada tietää syy ja huomaan kuten kirjoitit, että se on vain vaihdettava. Ystävällisin terveisin Bengt
2 vastausta · 1,4k lukukertaa
·
I
Interista88: Asenna kulmarauta paperiremmelin sijaan, ne halkeavat jos et asenna mitään
3 vastausta · 11,0k lukukertaa
·
F
Färdigrenoverad: Aion ostaa naulaimen tai niittipyssyn 14 mm kattopaneelia varten ammuttavaksi viistosti ponttiin. Mikä koko on sopiva 15Ga, 16Ga tai niitti esim. niitin leveys 5.6 mm ja pituus 30 mm.
0 vastausta · 2,8k lukukertaa
P
Prosit: He ovat istuneet siellä keväästä 2019 luulisin, enkä ole huomannut lintujen pääsevän läpi. Mieluiten olisin halunnut teräsverkon, mutta silloin siitä olisi tullut kallista...
10 vastausta · 51,0k lukukertaa
·
MathiasS
MathiasS: Ei, se käy loistavasti. Markduk tai jokin muovikalvo/ikäpitävä muovi.
15 vastausta · 10,9k lukukertaa
·
A
amoreex: Tulossa on juuri uusi päivitetty versio. Se on säädettävissä leveyssuunnassa, mikä on todella hyvä, jos haluaa käyttää muuta kuin 120 ja hioa vaihtamatta osia. Trallverktyg Decking Tool+ https://www.jula.se/article-014539 sen olisin ostanut, jos olisin rakentanut tänä vuonna vanhan version sijaan :)
4 vastausta · 2,1k lukukertaa
Peter2400
Peter2400: [citat] Se varmasti tarttuu tarpeeksi hyvin. Mutta jos haluat olla täysin varma, rollaa ensin primer. https://www.bauhaus.se/probau-primer-1liter
5 vastausta · 3,2k lukukertaa
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.