Pidän videosta, mutta hänen väitteensä siitä, että kipsi olisi huonontunut, ei mielestäni pidä paikkaansa täällä kotona. Päinvastoin, kipsi ei ole koskaan ollut parempaa. Norgipsin normaali std-levy on kuituvahvistettu pienillä pienillä lasikuiduilla.

Monet rakennusmateriaalit eivät ole samanlaatuisia kuin ennen, mutta kipsi on poikkeus, jos minulta kysytään. Joten videon väitteet eivät välttämättä ole täysin totta.

Voiko pyytää kuvaa bitsistä ja ruuviboksista/ruuvin päästä?

Olen ollut vuokrattuna asuntojen rakennustyömaalla, jossa kaikki tuli moduuleina. Se on suuri yritys, joka valmistaa ja rakentaa näitä. Ja kaikki heidän kipsinsä sekä sisä- että ulkopuolella oli kiinnitetty tyyppiä paperinaula. Mutta robotithan tekevät sen, joten se on varmaankin ainut syy, miksi se oli naulattu eikä ruuvattu. Itse en koskaan naulaisi kipsiä, mutta kyllähän se onnistuu, jos haluaa (y)

imported_Benno imported_Benno sanoi:
Tässä on selitetty, miksi kipsilevyjä ei kannata naulata. Mutta ennen kipsiruuvia kipsi varmasti naulattiin kaikissa tilanteissa.
[media]
On mielenkiintoista, että Yhdysvalloissa on erikoistuneet työntekijät jokaiseen vaiheeseen. He eivät ole vain "puuseppiä", vaan "framers", "drywallers", "sheeters", "shinglers" jne. Ja sitten he kiinnittävät kipsilevyt vaakatasoon.

Mutta ei ole paljon hyötyä naulata nauloja vasaralla. Täytyy olla todella taitava, jotta se oikeasti olisi nopeampaa. Ei saa missata kertaakaan.

Mietin, onko totta, että kipsilevyt ovat muuttuneet huokoisemmiksi? Vai onko se vain USA:ssa?

torparavgrund torparavgrund sanoi:
Minun on tunnustettava, että vihaan kaikkea, aivan KAIKKEA, mitä liittyy kipsilevyihin. Ne ovat raskaita, kömpelöitä, hauraita ja pölyävät ja jatkuvasti ärsyttävät.

Sitten minun on tunnustettava niiden edut, muotostabiilius ja mahdollisuus kittaamiseen tasaisesti reunoilta, halvat, paloturvalliset jne. Ja tiedän, kuinka paljon huonompaan tulokseen pääsee esim. lastulevyllä, joka on vanhastaan paikoillaan talon tietyissä osissa ja se on halkeillut saumoista lähes kaikkialla.

Minulla on ruuviautomaatti, mutta minusta tuntui, että se toimi niin paljon huonommin, että palasin tavalliseen ruuvinvääntimeen. Ja on pakko olla niin pirun varovainen, ja silti ruuvi vetää helposti vinoon. On pakko painaa ruuvinväännintä todella kovaa, jotta se pirun ristiruuvikiertyisi kunnolla, ja silti helposti pitää vetää edestakaisin muutaman kerran, ennen kuin se kiertyy kunnolla paikalleen. Alustana on 10mm OSB hyvin epätasaisella lauta-seinällä. (Laitan OSBn sekä ajan- että mukavuussyistä. Voin maksaa 65/m2 OSB:sta ja saada sen riittävän tasaiseksi kipsille muutamassa minuutissa, tai sitten käytän puoli päivää per kipsilevy, kun touhuan liuskojen kanssa trespan ja muun paskan kanssa ja se menee kuitenkin pieleen).

Eilen minun piti vain paikkata pieni pala ahtaassa paikassa, johon en saanut ruuvinväännintä, ja ajattelin "noh, naulaan sen". Ja sehän oli kuin unelma, jopa vaikeassa tilassa, naulan pää meni täydellisesti niin että se painoi kartonkia ilman että rikkoi sen. Joten kokeeksi laitoin muutaman muualle. Sama tulos. Käytin ohutta lankanaulaa, 50x2. Se meni myös nopeasti, ja oi kuinka paljon mukavampaa se oli jo aika väsyneelle käsivarrelle.

Miksi en vain jatkaisi tällä tavalla koko matkaa, esimerkiksi ruuvaamalla OSB:hen, mutta sitten naulaamalla kipsin?
On mielenkiintoista, miten skruvautomaten kanssa on käynyt. Kun aloitin kotinikkaroinnin, ruuviautomaatit olivat todella eksklusiivisia. Edes ammattimiehet eivät sitä omistaneet. Ei sellaista ollut juuri saatavilla.

Nykyään siitä on tullut amatööri-remontoijan perustyökalu. KAIKKI täytyy olla se. Jotkut eivät edes voi kuvitella kiertävänsä kipsilevyä "käsin", eli tavallisella ruuvinvääntimellä.

Kuinka paljon aikaa oikeastaan säästää ruuviautomaatilla? Jos kyse on yksittäisestä seinästä - ei mitään. Käytännössä aikaa kuluu jopa enemmän kuin ilman automaattia.

Mutta jos todella on kiire, kannattaa naulata kipsi kiinni. Kattonaulapistooli on täydellinen.

Olen purkannut vanhoja taloja, joissa kipsi oli naulattu. Se oli toiminut hyvin yli viidenkymmenen vuoden ajan, joten menetelmälle voi antaa hyväksynnän. Tosin on tärkeää tietää, mitä tekee. Ei voi katua jälkeenpäin.

Luulen, että suuri ongelma on osb:n käyttö vanerin sijaan. Kuitenkin levyjen välillä on suuri hintaero, joten ymmärrän valinnan. Rakentajat, joiden kanssa työskentelen, käyttävät yleensä vaneria, mutta eivät he aina ole niitä, jotka maksavat...

Tässä haluan heittää sisään hieman nolon tunnustuksen siitä, että suurimmaksi osaksi kyse oli siitä, että minulla oli huonot bitsit. Ei kuluneet tai mitään, vain huonot. Ostin uudet (ei ne, jotka on linkattu yllä), erään tyypin, joka oli Byggmaxissa (johon minun piti joka tapauksessa mennä), jotka olivat noin 1½ tuumaa pitkät, hieman paksummilla seinillä itse ristissä ja pienillä "uurteilla" näissä. VALTAVA ero.

Sitten minun piti kuitenkin antaa ruuvinvääntövarrelle hieman lepoa. Koska kyseessä ovat laudoitetut seinät ilman harvalaudoitusta, OSB-levy kiinnitettiin naulaamalla. Se kiinnitetään kuitenkin myös ruuvaamalla myöhemmin, kun ruuvaan kiinni kipsilevyn, koska ruuvit uppoavat noin 15 mm syvemmälle kuin OSB + kipsilevy.

Ihminen elää oppiakseen. En edelleenkään tule toimeen ruuviautomaatin kanssa, en saa sitä siirtämään seuraavaa ruuvia kunnolla eteenpäin. Lisäksi se on verkkovirtainen ja alhaisin nopeus on edelleen hurjan nopea. Mutta levyjä on niin vähän, että jätän sen huomiotta ja yritän myydä sen pois. Noloa, kun on kuullut, kuinka hyviä niiden pitäisi olla.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.