Tietääkö kukaan, mistä voi ostaa tämän tyyppisiä aitatolppia, joissa on upotetut urat?
Valkoinen kaide, jossa on pystysuuntaiset rimoitukset ja punaisella ympyröity tolppa, jossa on uria. Suuren rakennuksen yläkerran parveke.

Huomasin, että jabo tarjoaa valmiita tolppia, mutta ne maksoivat noin 600:-. Jos sinulla on jyrsinkone, on helppo tehdä itse tavallisesta liimapuupalkista. Varmasti saat kolme tolppaa samaan hintaan, jos teet itse. Jos sinulla ei ole jyrsinkonetta, voit varmasti vuokrata sellaisen. Käytä viistejyrsin terää, luulen että se on sen nimi, se on helppoa ja nopeaa (y)

• Tykkään
Kludden33
  • Laddar…
Mikä yläsahan pitäisi ottaa tähän?

Voiko tähän foorumiin linkata eri sivustoja? Muuten googlaa "handöverfräs" niin tulee paljon vaihtoehtoja esiin. Ehkä vähän kallis ostaa pelkästään muutaman tolpan korjaamista varten, mutta handöverfräsilla voi tehdä paljon hauskaa. Muuten, kuten sanottu, vuokraa yksi. Googlaa myös "fasfräs" niin sekin vaihtoehto löytyy, jossa on laakeri. Kun käytät sellaista, ei voi mennä pieleen.

Kyllä, tietysti voit linkittää

Ok, ostan sen, mutta jyrsintä näyttää melko leveältä ja syvältä ottamassani kuvassa, toimiiko se?

U
R Rolle85 sanoi:
Ok ostin sen, mutta jyrsintä näyttää melko leveältä ja syvältä ottamassani kuvassa, toimiiko ne?
ovatko ne pylväät, jotka kuvasit, omiasi? Sitten voit mitata viisteen ja ostaa jyrsinterän, jolla on oikeat mitat. Linkitetyn viistejyrsimen työstöpituus on 15mm, mikä on viistepinnan maksimileveys.

Joo, säädät vain kuinka syvälle haluat ajaa itse jyrsimellä, joten voit kokeilla esimerkiksi 45x95 puupalaan, mikä näyttää sinun mielestäsi hyvältä. Kun tiedät kuinka kauas tolppaan haluat viisteen, voit joko mitata sen kynällä ja ajaa vapaalla kädellä, mutta on aika helppoa vahingossa ajaa liian pitkälle. Joten voit sen sijaan ottaa kaksi laudanpalaa ja käyttää niitä stopparina, jotka kiinnität puristimilla. Jos esimerkiksi haluat, että viiste alkaa 200 mm ylös tolppaa, kiinnitä toinen laudanpala siihen. Ja jos haluat, että se loppuu 150 mm tolpan päästä, kiinnitä toinen laudanpala siihen puristimella. Tällä tavalla ei voi käydä niin, että ajat liian pitkälle. Kannattaa myös miettiä, että kokeile ajaa jyrsintä oikealta vasemmalle ja päinvastoin, näin huomaat, että toiseen suuntaan mennessä on paljon helpompaa ja toiseen suuntaan jyrsin lähes vetää itseään eteenpäin. Kokeile ja näe, mihin suuntaan sinun pitäisi viedä jyrsin, jotta se sujuu mahdollisimman helposti.

Aha, kiitos paljon kaikista vinkeistä!

Anteeksi, en aluksi ymmärtänyt, mitä tarkoitit, kun kysyit, toimiiko se frässtålet. Mutta kyllä luulen, että sen pitäisi toimia, on vaikea nähdä kuinka paljon kuvassa on. Muuten voit valita suurempikokoisen, kuten swetox kirjoitti. Joo, ei hätää, on vain hauskaa voida auttaa.

Yritän löytää elokuvaa, jossa tehdään tolppia ja minkä jyrsijän pitäisi olla käytössä!

En ole löytänyt paikkaa, jossa he tekevät pylväitä, mutta tässä näet, kuinka ne toimivat, ja jos klikkaat kohtaan 2:57, näet, miltä ne näyttävät, kun käytetään sellaista terää. Sitten on vain viisteen koko, josta sinun/teidän täytyy päättää, ja löytää terä, joka sopii.

Ihmetteletkö ne fräst stolparna? ikään kuin ne alussa ja lopussa tasoittuivat vähitellen vapaalla kädellä.

R Rolle85 sanoi:
Mietitkö jyrsittyjä tolppia? että ne alussa ja lopussa ovat tasoittuneet asteittain vapaalla kädellä.
Uran muoto tulee automaattisesti sellaiseksi, kun pysäytät/nostat pois jyrsimen; jyrsinterä on pyöreä, kun se pyörii, niin sanotusti. Joten kuten yllä on kirjoitettu, on vain ajettava täydellä syvyydellä pysäyttimeen, pysäytettävä ja sitten nostettava pois. Käynnistyspysäytimmelle 'peruutat' hieman varovasti (jotta et saa virheitä väärän jyrsinnän pyörimissuunnan ja sen suunnan, johon jyrsin liikkuu, vuoksi)...

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.