1 085 lukukertaa ·
4 vastausta
1k lukukertaa
4 vastausta
Rimoittaa seinä kellarissa
Olen järjestämässä kellaria ja tässä projektissa aion pystyttää seinän huoneen rajaamiseksi. Käytän teräskiskoja/teräspalkkeja +kipsiä. Oviaukon kohdalle tulee puupalkeilla. Lattialle tulee klinkkerit suoraan laattaan, ei lattialämmitystä.
Kysymykseni on, pitäisikö pystyttää seinä ennen kuin laitan klinkkerit vai päinvastoin. Näen etuja molemmissa menetelmissä ja mieluiten pystyttäisin seinän ensin, mutta jokin sisälläni sanoo, että on parempi aloittaa lattialla...
Te, jotka olette jaksaneet lukea tänne asti, mitä sanotte?
Kysymykseni on, pitäisikö pystyttää seinä ennen kuin laitan klinkkerit vai päinvastoin. Näen etuja molemmissa menetelmissä ja mieluiten pystyttäisin seinän ensin, mutta jokin sisälläni sanoo, että on parempi aloittaa lattialla...
Te, jotka olette jaksaneet lukea tänne asti, mitä sanotte?
Olen kylläkin asettanut seinän ensin. Jos laitat klinkkerit ensin, on aina riski, että laatat halkeavat, kun kiinnität lattiaohjaimen seinäkiskoille. Lisäksi pidän siitä, että eri huoneissa on erilaiset lattiat. Kun olen itse asentanut sisäseiniä, olen aina aloittanut sahaamalla lattian pohjakiskoa varten. Tämä yksinkertaistaa sitä päivää, kun haluaa vaihtaa lattian yhdessä huoneista.
Mutta olen itse vain iloinen maallikko, joten minulla ei ole antaa sinulle mitään lopullista vastausta. Kehittele mielellään omia ajatuksiasi eduista ja haitoista.
Mutta olen itse vain iloinen maallikko, joten minulla ei ole antaa sinulle mitään lopullista vastausta. Kehittele mielellään omia ajatuksiasi eduista ja haitoista.
Tulee niin, että laitan seinän ensin. Haittapuoli, kuten minä sen näen, on jos haluan odottamatta purkaa seinän joskus. Aion tehdä niin, että leikkaan laatat niin, että on helppo täyttää tyhjä tila, joka jää mahdollisen purkamisen yhteydessä.
Mitä sitten on rakennusteknisesti oikein tehty, siitä minulla ei ole aavistustakaan.
Mitä sitten on rakennusteknisesti oikein tehty, siitä minulla ei ole aavistustakaan.
Rakennusveteraani
· Norrland
· 342 viestiä
Voit laittaa klinkkerin ensin, jos haluat, ja sitten liimata lattialistan klinkkeriin, esimerkiksi PL800:lla. Sitten jos haluat joskus purkaa seinän, voit myös poistaa lattialistan ilman, että klinkkerissä on reikiä. Kuitenkin se on saatanan työlästä irrottaa lista ja poistaa liima, mutta se on mahdollista.
Jos siellä on ajatus, että haluaisi ehkä purkaa seinän, olisin myös laittanut klinkkerin ensin ja sitten käyttänyt kaksipuolista teippiä (kestää enemmän kuin uskoisi). Jos haluaisin sitten lisäkiinnitystä, olisin laittanut ruuvit saumoihin ja sinä päivänä, kun haluan purkaa seinän, tarvitsee vain täyttää hieman saumaa.......
Klikkaa tästä vastataksesi