Hei,

Etsin sopivaa ratkaisua kiinteälle kiinnitykselle liimapuupilarin pohjaan, koko 215x225mm. Perustus on maanvarainen laatta ja kyseessä on laajennus.

Kiinnityksen tulee täyttää seuraavat vaatimukset:
Pystysuora voima: 30 kN
Vaakasuora voima: 15 kN
Momentti: 15 kNm

Onko teillä vinkkejä sopivista kiinnitysratkaisuista?

Kun olen itse etsinyt, olen löytänyt kiinnityksen Martinsons.se kuvassa alla
Piirustus limitystavasta kiinnikepohjasta, jossa mittoja ja yksityiskohtia. Pylväs kiinnitetty betonilattiaan; käytetty M20 pultteja.

Tämä vaatii ymmärtääkseni arvon DJ = 400mm vähintään (liian korkea minulle - laatasta tulee todella outo, jos sen pitää kallistua 400mm pilarin kohdalla 150mm keskelle laattaa, ajattelen) täyttääksesi momenttivaatimuksen 36kNm. Tarvitsen alle puolet siitä momenttikapasiteetista ja olen siksi kirjoittanut heidän asiakaspalveluun ja kysynyt, voiko DJ:tä pienentää, mutta en ole saanut vastausta viikon jälkeen. Joten nyt käännyn teidän puoleen. Tiedättekö sopivasta kiinnityksestä, joka täyttää vaatimukset? Minkä syvyyden betoni tarvitsee?

Jos käännetään kysymys. Miksi sen pitäisi kiinnittää? Se ei ole kovin suuri koko, joten on vaikea ymmärtää kiinnityksen toimintoa.

• Tykkään
tobbbias
  • Laddar…
B bossespecial sanoi:
Jos käännetään kysymys ympäri. Miksi se pitäisi kiristää? Se ei ole kovin suuri mitoitus, joten on vaikea ymmärtää, mikä inspänningenin tarkoitus on.
Koska minulla on momentti 15 kNm vaakasuuntaisen kuormituksen vuoksi pylvästä vastaan. Tietääkseni minun täytyy silloin kiristää pylväs. Minne muuten momentti menee?

Tarvitaan hieman enemmän tietoa olosuhteista, ehkä jokin piirustus? Minkälainen H-kuorma on kyseessä ja eikö ole muita järjestelmiä, jotka voisivat auttaa viemään H-kuormat perustuksiin? Vaihtoehtona voi olla vaihtaa teräkseen, jos sinun täytyy jännittää pilari?

Voin yrittää saada piirustuksen myöhemmin, kun olen nyt puhelimella. Mutta minulla on vaakasuuntainen kuorma tuulikuormasta, joka aiheuttaa momentin.

Eikö ole mahdollista saada momenttijäykkää liitosta pylvään ja laatan välille? Missä pylväs on puuta?

Onko pilari stabiloiva, jotta talo ei kaadu tuulessa, voidaan käyttää kiinnitettyjä pilareita. Kuitenkin taloissa on yleisempää käyttää seiniä ja välipohjia stabiloivina elementteinä. Puu toimii kiristämisessä, mutta usein tällainen ratkaisu vie paljon tilaa, sekä poikkileikkaus että siitä tulee ruuvi liitäntä. Teräksellä on lähes 20 kertaa suurempi E-moduuli, minkä ansiosta voidaan pienentää mitoitusta huomattavasti, ja se voidaan hitsata pohjalevyyn, joka voidaan upottaa helposti laattaan ja piilottaa.

• Tykkään
Lars Partelow
  • Laddar…
B bossespecial sanoi:
Jos pilari on vakauttava, jotta talo ei kaadu tuulen vaikutuksesta, voidaan käyttää kiinnihitsattuja pilareja. Kuitenkin talonrakennuksessa on yleisempää käyttää seiniä ja välipohjia vakauttavina elementteinä. Puu toimii kiinni hitsattuna, mutta usein tällainen ratkaisu vaatii paljon rakennustilaa, osittain poikkileikkauksen vuoksi ja koska siitä tulee ruuviliitos. Teräksellä on lähes 20 kertaa suurempi E-moduuli, mikä tarkoittaa, että voidaan pienentää mittoja merkittävästi, ja tämä voidaan hitsata pohjalevyyn, jonka voi helposti upottaa laatan sisään ja piilottaa.
Tämä pitää paikkansa, että pilari on vakauttava, jotta talo ei kaadu tuulen vaikutuksesta. Asia on niin, että olemassa olevat seinät eivät kestä momenttia, joka syntyy tuulikuorman vuoksi laskelmien mukaan nykyisten normien mukaan. Tämä koskee vain yhtä tolppaa olemassa olevassa seinässä, mutta merkitsee minulle kuitenkin jotain. Pilaria, jonka poikkileikkaus on 215x225 mm, on tarkoitus käyttää esteettisistä syistä. Siksi olen kiinnostunut ainoastaan kiinnityksestä, kuka toimittaa sellaisia ja kuinka syvälle on mentävä maanpinnan alle kestämään momenttia 15 kNm?

H HEA260 sanoi:
Voin yrittää saada piirustuksen esiin vähän myöhemmin, kun istun tällä hetkellä puhelimella.
Se on helpompaa, jos pidät sitä kädessä ;)
(olen liian hyvällä tuulella jättämään tämän huomautuksen väliin)

• Tykkään
  • Haha
tobbbias ja 2 muuta
  • Laddar…
samlarpådetmesta samlarpådetmesta sanoi:
Se on helpompaa, jos pidät sitä kädessäsi ;)
(olen liian hyvällä tuulella luopuakseni tästä huomautuksesta)
Hahah! :)

H HEA260 sanoi:
Se pitää paikkansa, että pilari on vakauttava, jotta talo ei kaadu tuulen mukana. Ongelma on, että olemassa olevat seinät eivät kestä momentteja, jotka aiheutuvat tuulikuormista nykyisten normien mukaan. Tämä koskee vain yhtä pylvästä olemassa olevassa seinässä, mutta merkitsee silti minulle jotain. Pylväs, jonka poikkileikkaus on 215x225 mm, on tarkoitus käyttää esteettisistä syistä. Siksi olen utelias vain ankkuroinnista, kuka toimittaa sellaisia ja kuinka syvälle maapinnan alapuolelle täytyy mennä kestääkseen 15 kNm:n momentti?
Saattaa vaikuttaa siltä, että vältän kysymystä hieman, mutta en tee niin:p On helpompaa ymmärtää kokonaisuutta ennen kuin vastaa kysymykseen, joten piirustus auttaisi. Saattaa olla myös, että on olemassa muita tapoja ratkaista vakaus kuin jännittää puupylvästä.

B bossespecial sanoi:
Se voi vaikuttaa siltä, ​​että vältän kysymystä hieman, mutta niin ei ole:p On helpompaa ymmärtää kokonaisuus ensin ennen kuin vastaa kysymykseen, joten piirustus helpottaisi. On myös mahdollista, että stabiilius voidaan ratkaista muilla tavoilla kuin kireyttämällä puupylväs.
Lähetetty PM lisätiedoilla :)

Olen samaa mieltä Bossen kanssa, ehkä voidaan tehdä toinen abrovink ongelmasi ratkaisemiseksi.
Mitä tulee ongelmaasi, siihen voi suhtautua monella eri tavalla. Mutta varmin tapa on kaivaa routimattomaan syvyyteen ja valaa iso pirun möhkäle, johon poraat chem-ankareita. Sen jälkeen kiinnität sen, kuten Martinson esittää.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.