Olen omistanut samanlaisia ​​kattolevyjä. Ne olivat vuosien mittaan ohentuneet huomattavasti, erityisesti alaosastaan ne olivat kauniisti pyöristyneet alaspäin. Ne olivat kuitenkin edelleen huomattavasti paksumpia ja raskaampia kuin asbestivahvistetut katemateriaalit. En koskaan lähettänyt niitä analysoitavaksi, mutta on uskomatonta, että ne sisältäisivät asbestikuituja paksuutensa vuoksi.

Silloin sinulta menee varmasti näkövinkkeli ohi. Nämä levyt ovat ohuita, yhtä ohuita kuin sellaiset suuret levyt, jotka ennen olivat latojen yms. kattoina. Mutta en ole koskaan nähnyt niiden levyjen rapistuvan samalla tavalla kuin nämä tekevät.

B bellman83 sanoi:
Då lurar du dig nog på perspektivet. Dessa plattor är tunna, lika tunna som såna stora flak som satt på typ ladugårdar o dyl förr. Men de flaken har jag aldrig sett vittra som dessa gör.
Nej, det är inte eternit! Det är betongpannor av tvivelaktig kvalitet. Det låg såna både på en bod och lagården på gården jag sålde.

B bellman83 sanoi:
Sitten petät itseäsi näkökulmalla. Nämä levyt ovat ohuita, yhtä ohuita kuin ne suuret levyt, jotka ennen olivat latojen ynnä muiden päällä. Mutta en ole koskaan nähnyt noiden isojen levyjen rapistuvan kuten nämä tekevät.
Ei suinkaan. Näen kuvista selvästi, että ne ovat samanlaisia kuin minulla oli. Ja ne ovat paksumpia kuin asbestikuidulla lujitettu betoni, jota yleensä kutsutaan nimellä eternit. Arvaan, että olet Itä-Skånessa tai Blekingessä, ainoa paikka maassa, jossa olen nähnyt näitä.

Aivan oikein itäisen Skånen suhteen. Tunnen useita, joilla niitä on alueella, voi olla niin, että niitä esiintyy vain täällä.
Ei ole merkintää pannassa, joten en tiedä, mistä ne tulevat.

C Chefred sanoi:
Aivan oikein itäisen Skånen kanssa. Tiedän useampia, joilla on niitä alueella, voi olla, että niitä esiintyy vain täällä. Ei merkintää pannassa, joten en tiedä mistä ne tulevat.
Niitä löytyy ainakin Smålandista myös. (Mutta ehkä te ette matkusta niin kauas pohjoiseen ;) ?)

Kyllä, menen mielelläni Smålandin metsiin ja vuokraan mökin.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.