Talon kellarissa sijaitsevaan laajennukseen rakennamme 32 m² kotikylpylän.
Meillä on joko kiinteästi rakennettu pysyvä kylpy tai vaihtoehtoisesti asennamme esivalmistetun Spa-kylvyn. Seinät ja lattia ovat massiivista betonia, ja ne tiivistetään diffuusioavoimella rullattavalla vedeneristeellä, ja katto on Peva-yhteistyöpalkkikatto.
Haluaisin nyt vinkkejä hyvistä ja tyylikkäistä alakattoista, joita voisi käyttää tilassa, joka on ajoittain erittäin kostea, mutta jota pitäisi silti pystyä käyttämään miellyttävänä ja tyylikkäänä ympäristönä seurusteluun.
Huone on osa talon FTX-järjestelmää, mutta olen asentanut 200 mm kanavapuhaltimen omalle kytkimelleen juuri kylvyn yläpuolelle pakotettua ilmanvaihtoa varten, joka käynnistetään, kun kansi on pois. Mahdollisesti laitan myös ohjattuja läppiä FTX:n kanaviin, jotta kosteus ei pääse talon järjestelmään, mutta sitä en ole vielä arvioinut.
Eli vinkkejä tyylikkäistä katoista..
Olen miettinyt kaikkea lehtikuusirimoista erilaisiin kipsilevyihin, klikattaviin kattoihin tai akustiikkalevyihin, joten olen avoin ehdotuksille. Mielellään tuotelinkkejä.
Olin tehnyt asennuskerroksen 45-regelsillä ja sitten verhoillut listoilla, joilla on 2-3 mm väli, ehkä tiivistelista (on valmiina valkoisena, mänty tai kirkaslakattu tammi (vain naulata paikalleen viimeistelynaulaimella). Ajattele terassia, mutta katossa. Juuri kirkaslakattuja voi olla huono idea kosteuden vuoksi, koska ne eivät ole lakattuja kauttaaltaan... Tuuletin ja muuta voi olla piilossa yläpuolella. Upotetaan vähän led-valoja 25mm tai niin.
Joo, tällainen on se mitä tarkoitan kun viittaan rimoineen yllä olevassa viestissä. Mielestäni se on todella tyylikäs, mutta parempi puolisko on hieman epäileväinen.
Täällä on klikkausjärjestelmä, joka vaikuttaa täydelliseltä, mutta hinta ei valitettavasti ole kovin houkutteleva. https://unikavaggar.se/ribbtak/ribbor
Mutta otan mielelläni vastaan lisää vinkkejä sopivista ratkaisuista.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.