1 540 lukukertaa ·
4 vastausta
2k lukukertaa
4 vastausta
Halon jännitys kipsisaumassa
D
Derbyboy
Talon omistaja
· Skogen
· 8 045 viestiä
Derbyboy
Talon omistaja
- Skogen
- 8 045 viestiä
Minulla on talossa muutamassa paikassa tullut halkeama kahden kipsilevyn väliin. Olen käyttänyt paperinauhaa.
Mietin, pitäisikö leikata sauma auki ja yrittää uudelleen. Voiko se toimia paremmin seuraavalla kerralla vai onko turhaa yrittää välttää halkeamia, jos se on sellainen paikka, jossa se halkeaa joka tapauksessa menetelmästä riippumatta?
Taustalla on raa'asti veistetty lauta, mutta koolinkien väli on pitkä, ehkä jopa 120 cm.
Mietin, pitäisikö leikata sauma auki ja yrittää uudelleen. Voiko se toimia paremmin seuraavalla kerralla vai onko turhaa yrittää välttää halkeamia, jos se on sellainen paikka, jossa se halkeaa joka tapauksessa menetelmästä riippumatta?
Taustalla on raa'asti veistetty lauta, mutta koolinkien väli on pitkä, ehkä jopa 120 cm.
En tiedä, kuinka suuri ero pappikaistaleella ja lasikuitukaistaleella on. Kun laitoin kipsiä makuuhuoneeseeni, käytin lasikuitukaistaletta. Mutta unohdin kaistaleen ensimmäisessä saumassa, joten siinä on hieno halkeama tiettyinä vuodenaikoina. Muualla ei ole halkeamia.
Remontoija
· Stockholm
· 388 viestiä
Voit myös kokeilla laittaa mikrolit-palan saumalle ilman, että poistat sitä, mikä jo on paikallaan. Laita 20 cm leveä pala niin saat hyvän päällekkäisyyden, sitten tasoita reunat pakkelilla. Jos olet hyvä pakkeloimaan, ei sen pitäisi näkyä kovin paljoa, kun olet valmis. Näin olen tehnyt joissakin kohdissa, joissa oli halkeama kipsilevyjen välissä ja se on toiminut hyvin.D Derbyboy sanoi:Minulla on muutamassa kohtaa talossa halkeama kahden kipsilevyn saumassa. Olen käyttänyt paperinauhaa.
Mietin, pitäisikö minun leikata sauma pois ja yrittää uudelleen. Voisiko se toimia paremmin seuraavalla kerralla vai onko turha yrittää välttää halkeamaa, jos kyseessä on paikka, jossa se halkeaa menetelmästä riippumatta?
Taustalla on raakapontti, mutta pitkät välit koolinkien välillä, ehkä jopa 120 cm.
Remontoija
· Stockholm
· 388 viestiä
Kyllä, se on toiminut minulle, olen tehnyt niin katossa joissakin paikoissa, joissa se halkeili. Olen käyttänyt kangasliimaa, kun olen liimannut microliten.D Derbyboy sanoi:
Edit. Sinun pitää tasoittaa reunat melko paljon, noin 10-15 cm, muuten näkyy, että olet liimannut, mutta sen sinä varmaan jo tiedätkin.
Klikkaa tästä vastataksesi