30 145 lukukertaa ·
26 vastausta
30k lukukertaa
26 vastausta
Lattiavaneri ylösalaisin?
Hei!
Tunnen erään kaverin, joka aikoi asentaa lattialastulevyä koolauksen päälle uudessa talossaan ja... no, en tiedä miten hän onnistui, mutta kun hän oli asentanut kaksi kerrosta, hän huomasi, että teksti "denna sida upp" levyissä ei ollutkaan ylöspäin. Onko tällä oikeastaan mitään merkitystä? Ne on kuitenkin liimattu ja ruuvattu ohjeiden mukaisesti.
Todella kömpelö kaveri tuo muuten...
Kiitollinen vastauksesta, minä...öhöm...hän...oli ajatellut jatkaa levyjen asentamista tänä iltana mutta ei halua jatkaa ennen kuin on varmaa, että se on ok.
Tunnen erään kaverin, joka aikoi asentaa lattialastulevyä koolauksen päälle uudessa talossaan ja... no, en tiedä miten hän onnistui, mutta kun hän oli asentanut kaksi kerrosta, hän huomasi, että teksti "denna sida upp" levyissä ei ollutkaan ylöspäin. Onko tällä oikeastaan mitään merkitystä? Ne on kuitenkin liimattu ja ruuvattu ohjeiden mukaisesti.
Todella kömpelö kaveri tuo muuten...
Kiitollinen vastauksesta, minä...öhöm...hän...oli ajatellut jatkaa levyjen asentamista tänä iltana mutta ei halua jatkaa ennen kuin on varmaa, että se on ok.
Hm...
Todennäköisesti sillä on jokin merkitys, muuten he eivät olisi kirjoittaneet "denna sida upp" toiselle puolelle. Tekisin kuten allekirjoituksessani. Vaihtoehtoisesti yrittäisin säätää sitä niin, että ainakin loput menevät oikein.
/pinebar
Todennäköisesti sillä on jokin merkitys, muuten he eivät olisi kirjoittaneet "denna sida upp" toiselle puolelle. Tekisin kuten allekirjoituksessani. Vaihtoehtoisesti yrittäisin säätää sitä niin, että ainakin loput menevät oikein.
/pinebar
Byggelitin lattialastulevyssä on tämä teksti, mutta "not ja spont" ovat samanlaisia, joten sillä ei ole tässä tapauksessa merkitystä. Spontaanisti minun on myös vaikea nähdä, että sillä olisi merkitystä, riippumatta siitä, miltä jyrsinnät saumassa näyttävät. Kun levyt liimataan yhteen, saumasta tulee varmasti riittävän vahva.
Minun oli pakko soittaa ensimmäiselle parhaalle lastulevytehtaalle ja tarkistaa, ja kuten epäilinkin: ura on hieman epäsymmetrinen, kun ne puristetaan yhteen, se kuitenkin raottuu hieman alapuolelta, jotta olisi helpompi saada tiivis sauma yläpuolelle. Saan siis raon (noin 0,5 mm) ylöspäin, mikä olisi merkityksellistä vain, jos aiomme laittaa muovimaton, mutta me laitamme jotain vahvempaa pintakerrokseksi, joten sillä ei ole väliä. Kestävyys ei kuulemma vaikuttanut ollenkaan vaikka laittaa ylösalaisin, ja se tuntuu olevan tärkeintä...
Olimme hieman huolissamme, että yläkerrassa olisi tänään täynnä kuoliaaksi nauraneita kirvesmiehiä, kun saavuimme jatkamaan. Tosi nolo tarina tämä...
Kiitos vastauksista joka tapauksessa, tämä foorumi on kultaakin arvokkaampi.
Olimme hieman huolissamme, että yläkerrassa olisi tänään täynnä kuoliaaksi nauraneita kirvesmiehiä, kun saavuimme jatkamaan. Tosi nolo tarina tämä...
Kiitos vastauksista joka tapauksessa, tämä foorumi on kultaakin arvokkaampi.
Jäsen
· Västra Götaland
· 10 viestiä
Olin juuri mukana täsmälleen siinä, mistä kirjoitetaan yläpuolella (ei kannata syyttää kaveria
).
Kun puolet lattiasta oli valmis, huomasin tekstin "denna sida upp" ... mitä h*lvettiä, ajattelin.
Etsimään netistä, ja tämä ketju rauhoitti minua hieman.
Katsotaan, miten viimeinen rivi menee ... mutta en usko, että se on niin tarkkaa, koska aion laittaa parketin päälle myöhemmin.
Kiitos näistä kommenteista.
Kun puolet lattiasta oli valmis, huomasin tekstin "denna sida upp" ... mitä h*lvettiä, ajattelin.
Etsimään netistä, ja tämä ketju rauhoitti minua hieman.
Katsotaan, miten viimeinen rivi menee ... mutta en usko, että se on niin tarkkaa, koska aion laittaa parketin päälle myöhemmin.
Kiitos näistä kommenteista.
Moi.
Olen myös harjoitellut sitä, että laitan ne ylösalaisin. Koska kun asensin lattialastulevyä jokin vuosi sitten, siinä luki "denna sida upp". Nyt tällä viikolla, kun olin taas tekemässä sitä, levyissä oli eri valmistaja ja siinä luki "denna sida ner".
Ajattelin asentaa lattian ennen kuin sähköasentaja tulee peittämään syntini ja välttyäkseni noloudelta
Olen myös harjoitellut sitä, että laitan ne ylösalaisin. Koska kun asensin lattialastulevyä jokin vuosi sitten, siinä luki "denna sida upp". Nyt tällä viikolla, kun olin taas tekemässä sitä, levyissä oli eri valmistaja ja siinä luki "denna sida ner".
Ajattelin asentaa lattian ennen kuin sähköasentaja tulee peittämään syntini ja välttyäkseni noloudelta
... joka on juuri asentanut kylpyhuoneen lattiaa lastulevy ylösalaisin. Toivon ja uskon, että sillä ei ole merkitystä.
Kantavuuteen se ei voi vaikuttaa kuitenkaan.
Kantavuuteen se ei voi vaikuttaa kuitenkaan.
Remontoija
· Kalmar län
· 2 600 viestiä
Asettaa "Denna sida upp" alaspäin onkin vähemmän paljastavaa kuin jos (kaveri) tekee virheen "Denna sida ned" kanssa