3 567 lukukertaa ·
9 vastausta
4k lukukertaa
9 vastausta
Pienennä oviaukko, kevytbetoni
Hei!
Olen poistanut vanhan ovenkarman kellarista, aukon leveys on nyt 88 cm ja ajatuksenamme on asentaa 8*20 karmia.
Miten minun pitäisi täyttää aukko karman ja kevytbetoniseinän välillä?
1. Poistaa olemassa olevan seinän puolilohkot ja korvata ne puretuilla lohkoilla oikean leveyden saamiseksi? Ongelma on, että välissä on 15 mm laasti ja ilmeisesti sellaista ei ole saatavilla kevytbetonille tänään?
Voinko käyttää jotain laastia?
2. Latoa 70 mm lecaharkkoja ja liimata ne PU700:lla kiinni kevytbetoniin?
3. Purkaa jäljellä oleva seinä ja rakentaa kaikki lecaharkoilla?
(Eniten työtä)
Kiitollinen avustanne
Olen poistanut vanhan ovenkarman kellarista, aukon leveys on nyt 88 cm ja ajatuksenamme on asentaa 8*20 karmia.
Miten minun pitäisi täyttää aukko karman ja kevytbetoniseinän välillä?
1. Poistaa olemassa olevan seinän puolilohkot ja korvata ne puretuilla lohkoilla oikean leveyden saamiseksi? Ongelma on, että välissä on 15 mm laasti ja ilmeisesti sellaista ei ole saatavilla kevytbetonille tänään?
Voinko käyttää jotain laastia?
2. Latoa 70 mm lecaharkkoja ja liimata ne PU700:lla kiinni kevytbetoniin?
3. Purkaa jäljellä oleva seinä ja rakentaa kaikki lecaharkoilla?
(Eniten työtä)
Kiitollinen avustanne
Remontoija
· Stockholm
· 388 viestiä
88 cm leveään aukkoon mahtuu melkein 9*20 karm. Voisiko se olla vaihtoehto? Ehkä on helpompaa poistaa pari cm lisää sen sijaan, että rakentaisi ylös, ajattelen.
Saat siis 40mm rako kummallekin puolelle karmiä. Olisin tehnyt kiilat, jotka ovat yhtä syviä kuin karmi ja 30-35mm leveitä. Liimannut ja ruuvannut nämä kiinni sinne, mihin ajattelin kiinnittää karmiruuvilla. Sitten porannut 14mm reiän suoraan läpi ja kiinnittänyt karmit 140mm karmiruuvilla. 4 kpl per puoli. Sitten olisin laittanut 69mm listan ympäriinsä, jos tarvitaan lisätty jommalle kummalle puolelle. Sinun täytyy tietenkin porata kevytbetoniin ja laittaa tulppa. 8mm on varmaankin sopiva.
Kiitos! Huomasin sen nyt, kun katsoin vielä kerran, kuinka minun pitäisi tehdä. Minulla on oviaukot molemmin puolin, joten puran väliseinän ja käytän lecas-harkkoja saadakseni oikean oviaukon oikealla leveydellä ilman riskiä, että kevytbetoni halkeaa liian pitkien ruuvien vuoksi.
Kiitos avusta!
Kiitos avusta!
https://www.bauhaus.se/lattbetong-plattor-75x400x600mm
Sahaa pituussuunnassa, niin saat 75mm leveitä palikoita, jotka liimaat olemassa olevaan seinään sopivalla rakennusliimalla. Tai matala-alkalinen laasti, jos haluat olla tarkka ja seurata valmistajan suosituksia. Näin asennat sen toiselle puolelle, jolloin oviaukko on yhtäkkiä noin 80cm.
Käyttäisin sitten todella pitkiä ruuveja karmien kiinnitykseen, tärkeää on käyttää oikeaa ruuvia ja pitkä ruuvi kevytbetonissa on minun kokemukseni mukaan paras.
Sahaa pituussuunnassa, niin saat 75mm leveitä palikoita, jotka liimaat olemassa olevaan seinään sopivalla rakennusliimalla. Tai matala-alkalinen laasti, jos haluat olla tarkka ja seurata valmistajan suosituksia. Näin asennat sen toiselle puolelle, jolloin oviaukko on yhtäkkiä noin 80cm.
Käyttäisin sitten todella pitkiä ruuveja karmien kiinnitykseen, tärkeää on käyttää oikeaa ruuvia ja pitkä ruuvi kevytbetonissa on minun kokemukseni mukaan paras.
Jäsen
· Västerbottens län
· 18 051 viestiä
Minun piti vain hieman leventää oviaukkoa, mutta kävi ilmi, että vähän ulkopuolella oli tiilen generalskarv jonkun remontin jälkeen, joten aukosta tuli paljon leveämpi. Mutta sopivan paksu lankku ruuvattiin paikoilleen, sitten oli helppo asentaa ovi.
Protte
Protte
Hyvä vinkki, menen tällä, niin vältyn murenevalta betonilta.MathiasS sanoi:
Kiitos kaikille!
Klikkaa tästä vastataksesi