2 313 lukukertaa ·
7 vastausta
2k lukukertaa
7 vastausta
KIIREELLINEN - mikä eristys on kätevä puristaa matalaan osastoon?
Jos minulla on 10 mm matalat lokerot, joissa on tuulenohjain/ilmaväliseinää rajaava ohut masoniitti ja ajattelen, että ehkä eristeen voisi puristaa nämä 10 mm sen sijaan, että alkaisi kerrostaa eristeen paksuutta alaspäin, uskotko, että jokin seuraavista tuotteista on helppo puristaa kasaan?
-Icell-levyt selluloosasta
-Hunton Nativo -levyt puukuidusta
-Isolina-levyt pellavasta
-Icell-levyt selluloosasta
-Hunton Nativo -levyt puukuidusta
-Isolina-levyt pellavasta
Paras vastaus
Ehkä voi kokeilla niitä kaupassa? Hunton-levy on melko massiivinen. Toki voit puristaa 220mm:n 210mm:iin, mutta jos toisella puolella on ilmaväli, on riski, että ilmaväli puristuu ja toimii hieman huonommin. Jos olen ymmärtänyt rakenteesi oikein... ehkä ymmärrän sinut väärin.
Muiden levyjen kanssa en ole työskennellyt. Mutta lasivillaa ja mineraalivillaa on helppo puristaa hieman.
Muiden levyjen kanssa en ole työskennellyt. Mutta lasivillaa ja mineraalivillaa on helppo puristaa hieman.
Jos ehdottomasti tuntee, että haluaa jotain eristävää niin ohueen rakoon (ilma eristää itsessään, kuten eristelasissa), niin huokoinen board voi olla vaihtoehto. Se eristää paremmin kuin tiivistetty mikä tahansa. Huokoinen board on diffuusioavoin, mikä on pienempi riski kuin esimerkiksi Felteman moottoritilan eristys tai kondensioeristysmatot tyyppiä vermaculit (nimen voin muistaa väärin, älä lainaa minua
)
Terveisin Findus
Terveisin Findus
Mutta kuulkaas, TS ei sano, että paksuus on 10 mm. TS sanoo, että eriste tulisi puristaa 10 mm. Se arvelee, että 220 mm eriste, joka on puristettu 210 mm:iin, toimii melkein täsmälleen samalla tavalla kuin 210 mm eriste.
Sen sijaan TS:n pitäisi oikeastaan kirjoittaa, kuinka paksu levy on, jotta joku voisi vastata, voiko sitä puristaa 10 mm...
Sen sijaan TS:n pitäisi oikeastaan kirjoittaa, kuinka paksu levy on, jotta joku voisi vastata, voiko sitä puristaa 10 mm...
120 mm paksuja eristelevyjä. Ongelma on, että minulla ei ole halkaisusaha, jolla voisi määrittää koolauspuiden syvyyden, ja yritän löytää materiaalia, joka täyttää hyvin rakennusmitat sellaisenaan. Joko jää vähän tyhjää tilaa tai sitten minun täytyy puristaa eristettä 10 mm, ja rakenne pitäisi olla avoin, jotta kosteus pääsee kulkemaan läpi, joten mineraalivilla jää pois. 100 km rautakauppaan, joten ei ole aikaa lähteä tönimään materiaaleja paikan päälle.
Klikkaa tästä vastataksesi