4 147 lukukertaa ·
10 vastausta
4k lukukertaa
10 vastausta
Kiinnitä katos tiiliseinään
Hei kaikille!
Olen äskettäin ostanut katoksen, josta olen keskustelun jälkeen tuttavien kanssa tullut epävarmaksi, voiko sen todella asentaa kunnolla tiiliseinälle ilman riskiä, että se irtoaa tai rikkoutuu tiiliä.
Katos on seuraavanlainen, ja siinä on 4 kiinnityspistettä.
https://www.designtak.se/products/entretak-easy-collection-flat-d800mm
Haaste näyttää olevan, että katos kiinnitetään muuhun kuin vain tiiliin.
Yksi ajatus on asentaa se hieman suositusta alemmas yrittäen osua oven yläpuolella olevaan tukirakenteeseen alempien ruuvinreikien avulla.
Onko kellään kokemusta tai ideoita tästä? Toimittajakaan ei halunnut/voinut antaa vastausta tähän, luultavasti "vastuun" välttämiseksi.
Olen äskettäin ostanut katoksen, josta olen keskustelun jälkeen tuttavien kanssa tullut epävarmaksi, voiko sen todella asentaa kunnolla tiiliseinälle ilman riskiä, että se irtoaa tai rikkoutuu tiiliä.
Katos on seuraavanlainen, ja siinä on 4 kiinnityspistettä.
https://www.designtak.se/products/entretak-easy-collection-flat-d800mm
Haaste näyttää olevan, että katos kiinnitetään muuhun kuin vain tiiliin.
Yksi ajatus on asentaa se hieman suositusta alemmas yrittäen osua oven yläpuolella olevaan tukirakenteeseen alempien ruuvinreikien avulla.
Onko kellään kokemusta tai ideoita tästä? Toimittajakaan ei halunnut/voinut antaa vastausta tähän, luultavasti "vastuun" välttämiseksi.
En ymmärrä, miksi ulkopäässä pitää olla tolppia?B byron v2 sanoi:
Katsoin muovia tiileen, ja jos sinulla on ontelotiiliä, luulen, että katto on ehdottomasti liian raskas kiinnitettäväksi pelkästään julkisivuun. Jos sinulla on massiivitiiltä, ehkäpä, riippuen siitä, minkä mittaisen katon olet hankkinut. Mutta silloinkin se on rajoilla.
Miltä näyttää tiilen takana, onko ilmarakoa vai onko siellä kiinnityselementtejä, joihin voisit laittaa pidemmän läpivientiruuvin?
Viimeksi muokattu:
Jäsen
· Blekinge
· 12 264 viestiä
Monia vuosia sitten kiinnitin samanlaisen katoksen taloni tiilijulkisivuun, mutta silloin käytin ruuveja, jotka olivat niin pitkiä, että ne menivät aivan puiseen julkisivuun asti. Tiileen tehdyt reiät olivat hieman suurempia kuin ruuvit, joten ne kulkivat vapaasti tiilessä. Toimi erinomaisesti.
Jos on tolpat, ei ole taivutusvaikutusta. Silloin on vain paino alas, ei ulospäin.K kniv sanoi:En ymmärrä, miksi pitää olla tolpat kauimmaissa?
Katsoin plugia tiilelle ja jos sinulla on reikätiili, uskon, että katto on ehdottomasti liian raskas kiinnitettäväksi vain julkisivuun. Jos sinulla on massiivitiili, se voi olla mahdollista, riippuen minkä kokoisen katon olet ostanut. Mutta silloinkin se on silti rajoilla.
Miltä näyttää tiilen takana, onko siellä ilmarako vai onko siellä kiinnityselementtejä, joihin voisit laittaa pidemmän läpikulkevan ruuvin?
Joo ehdottomasti olen samaa mieltä, olen opiskellut insinööriksi ja käynyt lujuusopin kursseja. Mutta oletko edes katsonut TS-linkkiä? Pylväät eivät toimi kyseisen katon kanssa ilman lisämuutoksia. Lisäksi kirjoitit, että sen täytyy olla pylväät, se ei välttämättä ole välttämätöntä kaikissa tilanteissa.B byron v2 sanoi:
Luulet, että voin saavuttaa puukiskon ovenkarmien yläpuolella, jos otan todella pitkät ruuvit alempiin kiinnikkeisiin.T Thomas_Blekinge sanoi:
K kniv sanoi:
Korkeakouluinsinöörejä kutsuimme aina korkeahousuiksi tai teknikoiksi opiskeluaikana
.
Jos tasapainotat pylväitä vasten, et saa taivutusvaikutusta. Vain alaspäin suuntautuvaa painetta.
Kiinnitä taivutusvaikutuksella kuoritiileen, näin saatte harjoitella korkeahousuiassa (helppoinsinöörikoulutuksessa)
Terveisin
Clark Olofsson
Jur.kand
MSc indek
Jos tasapainotat pylväitä vasten, et saa taivutusvaikutusta. Vain alaspäin suuntautuvaa painetta.
Kiinnitä taivutusvaikutuksella kuoritiileen, näin saatte harjoitella korkeahousuiassa (helppoinsinöörikoulutuksessa)
Terveisin
Clark Olofsson
Jur.kand
MSc indek
Omatoimirakentaja
· Stockholm
· 8 592 viestiä
Mutta jos katsot mallia, niin tämä on katto, joka on tarkoitettu ripustettavaksi kahteen seinäkiinnikkeeseen.B byron v2 sanoi:
Jos haluaa pylväät, siitä tulee täysin erilainen rakenteeltaan ja malliltaan katto.
Sitten tämä malli ei ehkä toimi tiiliseinämässä, sitä en tiedä.
Vaikuttaa kuitenkin siltä, että kunhan kiinnikkeillä on riittävä korkeus ja löytää rakenteenseinän takana ja voi ruuvata siihen, ettei se roiku vain tiilissä, niin se varmaan toimii.
Klikkaa tästä vastataksesi