Se näyttää spontaanisti jonkinlaiselta kuitusementiltä. Onko talossa eterniittiä muualla? Jos on, nämäkin saattavat sisältää asbestia.

Miksi haluat poistaa ne?
 
Miten tiedän, onko olemassa eterniittiä, miltä se näyttää ja missä sitä voi olla?

Aion laajentaa mökkiä, joten jotkut seinät on purettava.
 
@
Karl-Bertil Jonsson Karl-Bertil Jonsson sanoi:
Mistä tiedän, onko olemassa asbestia, miltä se näyttää ja missä sitä voi olla?

Aion laajentaa mökkiä, joten joitakin seiniä täytyy purkaa.
Sitten varmaan purat aspets myös itse. Lähde siitä, että levyt voivat sisältää sitä, jos olet epävarma. Ajattele, miten purat ja käsittelet/dumppaat materiaalia, niin sinun ei tarvitse huolehtia...
 
  • Tykkään
Karl-Bertil Jonsson
  • Laddar…
näyttää kuitusementiltä, eli ei eterniittiä asbestin kanssa. Poista levyt rikkomatta niitä ja käytä hengityssuojainta, niin olet turvassa. Jos se on asbestia, ne eivät ole vaarallisia käsitellä, se ei ole radioaktiivista!
 
  • Tykkään
tank77 ja 1 muu
  • Laddar…
Satsuki
Jonatan79 Jonatan79 sanoi:
näyttää siltä, ​​että se on kuitusementtiä, eli ei asbesti-eterniittiä. Poista levyt rikkomatta niitä ja käytä hengityssuojain, niin olet turvassa. Jos se on asbestia, ne eivät ole vaarallisia käsitellä, se ei ole radioaktiivista!
Ja lisäksi tämä on ulkona!
 
  • Tykkään
Karl-Bertil Jonsson
  • Laddar…
Kiitos! Onko mitään tapaa "nähdä", onko se asbestia, kun ne on poistettu? Ja minne ne sitten heitetään?
 

Paras vastaus

Karl-Bertil Jonsson Karl-Bertil Jonsson sanoi:
Miten voin tietää, onko olemassa eterniittiä, miltä se näyttää ja missä sitä voi olla?

Aion laajentaa mökkiä, joten muutamia seiniä pitäisi purkaa.
Eterniittiä käytettiin 1970-luvun jälkipuoliskolle saakka pääasiassa julkisivumateriaalina, kattomateriaalina, ilmanvaihtokanavissa ja putkieristeissä sekä joskus levymateriaalina, esim. alapohjassa. Ei voi nähdä kuitusementtilevystä, sisältääkö se asbestia, ilman analyysia.

Jos olet epävarma, sinun kannattaa tarkistaa, miten kuntasi haluaa käsitellä asbestia, saako sitä viedä kaatopaikalle ja maksaako se ylimääräistä. Omassa kunnassani halutaan, että kaikki epäilyttävä jäte kääritään rakennusmuoviin ja viedään tarkoitettuun konttiin kaatopaikalla. Niin kauan kuin et murra, sahaa tai poraa levyjä, niiden käsittely ei ole vaarallista, sinun työskentely ulkona ei juuri edes tarvitse hengityssuojainta.
 
  • Tykkään
Karl-Bertil Jonsson
  • Laddar…
Suuret kiitokset. En usko, että talossa on eterniittiä, mutta olen varovainen.
 
  • Tykkään
zarkov
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.