30 145 lukukertaa ·
26 vastausta
30k lukukertaa
26 vastausta
Lattiavaneri ylösalaisin?
Pidän elossa tätä keskustelua, joka alkoi 11 vuotta sitten.
Olen tänä iltana vaivalla sovittanut levyn pieneen kylpyhuoneeseen. Kolme vesiputkea ja kaksi viemäriä olen sovittanut urien ja reikien avulla levyyn. Juuri kun ajattelin, että tämä pitkä projekti, joka ei näytä koskaan loppuvan, aiheuttaa tarpeeksi turhautumista, huomasin levyn asettuessa paikoilleen, että sauma näyttää oudon näköiseltä ja ymmärsin heti mikä on vialla. Totta tosiaan, ei tekstiä levyn tälle puolelle. Olin lähellä saada hermoromahduksen. Eniten siksi, että olen jo niin kyllästynyt tähän vessaan ja tehnyt jo suurimman osan kahdesti.
Hieman rauhoittavaa on lukea tätä keskustelua. Siinä kohdassa, missä tuli virhe, aion vielä laittaa 12 mm levyn päälle luodakseni kaadon suihkun suuntaan, joten sillä ei voi olla mitään merkitystä. Sillä levyllä aion tehdä hienosäädön kaikkien putkien ympärille.
/Mats
Olen tänä iltana vaivalla sovittanut levyn pieneen kylpyhuoneeseen. Kolme vesiputkea ja kaksi viemäriä olen sovittanut urien ja reikien avulla levyyn. Juuri kun ajattelin, että tämä pitkä projekti, joka ei näytä koskaan loppuvan, aiheuttaa tarpeeksi turhautumista, huomasin levyn asettuessa paikoilleen, että sauma näyttää oudon näköiseltä ja ymmärsin heti mikä on vialla. Totta tosiaan, ei tekstiä levyn tälle puolelle. Olin lähellä saada hermoromahduksen. Eniten siksi, että olen jo niin kyllästynyt tähän vessaan ja tehnyt jo suurimman osan kahdesti.
Hieman rauhoittavaa on lukea tätä keskustelua. Siinä kohdassa, missä tuli virhe, aion vielä laittaa 12 mm levyn päälle luodakseni kaadon suihkun suuntaan, joten sillä ei voi olla mitään merkitystä. Sillä levyllä aion tehdä hienosäädön kaikkien putkien ympärille.
/Mats
Jäsen
· Västerbottens län
· 18 051 viestiä
K
Kallebo
Omatoimirakentaja
· Skåne
· 3 052 viestiä
Kallebo
Omatoimirakentaja
- Skåne
- 3 052 viestiä
Vanha ketju mutta huomasin myös, että tämä sida ner päätyi yhdelle mukautetuista lattiavanerilevyistäni ja huomasin samalla sekunnilla, että spont ja not ovat täsmälleen samanlaiset molemmilla puolilla, mikä tekee ainoaksi eroksi puolien välillä tekstin...
Miksi lukee denna sida ner toisella puolella, jos ponttisauma on käännettävä? En näe muuten eroa puolilla.
Miksi lukee denna sida ner toisella puolella, jos ponttisauma on käännettävä? En näe muuten eroa puolilla.
Mielestäni on tärkeää asettaa oikeaan suuntaan, jos aiot liimata linoleummaton jne. suoraan siihen. Silloin ilmeisesti saumojen ei pitäisi näkyä. Korjatkaa, jos olen väärässä.K Kallebo sanoi:Vanha ketju mutta huomasin myös, että tämä sivu alas päätyi yhdelle mukautetuista lattialevyistäni ja huomasin samalla hetkellä, että pontti ja not ovat täsmälleen samanlaisia molemmilla puolilla, mikä tekee ainoaksi eroksi tekstin...
Miksi lukee tämä sivu alas toisella puolella, jos ponttiura on käännettävissä? En näe muuten eroa puolien välillä.
Viestissä #7 tässä ketjussa on vastaus.
Olen itse huomannut hieman liian myöhään, että tuulensuojalevyn alapuolella ullakolla lukee "denna sida upp". Huomasin sen sen jälkeen, kun olin kironnut, että pontista ei tullut oikein tiivis, vaikka kuinka tarkka olin ja kuinka paljon yhdistin levyjä.
Leikkaa kaksi pientä palaa ja yhdistä ne edessäsi pöydällä, esimerkiksi niin, että näet tämän pienen eron siinä, kuinka pontti on muotoiltu (tiivis toiselta puolelta ja pieni rako toisella). Kun asennat "kenttäolosuhteissa" vanhoissa taloissa, se tapaakin vähän raottaa sieltä täältä kaiken epätasaisuuden vuoksi, joten se ei ole niin ilmeistä, vaan tuntuu kuin pontti olisi samanlainen.
Olen itse huomannut hieman liian myöhään, että tuulensuojalevyn alapuolella ullakolla lukee "denna sida upp". Huomasin sen sen jälkeen, kun olin kironnut, että pontista ei tullut oikein tiivis, vaikka kuinka tarkka olin ja kuinka paljon yhdistin levyjä.
Leikkaa kaksi pientä palaa ja yhdistä ne edessäsi pöydällä, esimerkiksi niin, että näet tämän pienen eron siinä, kuinka pontti on muotoiltu (tiivis toiselta puolelta ja pieni rako toisella). Kun asennat "kenttäolosuhteissa" vanhoissa taloissa, se tapaakin vähän raottaa sieltä täältä kaiken epätasaisuuden vuoksi, joten se ei ole niin ilmeistä, vaan tuntuu kuin pontti olisi samanlainen.
Kiitos itsellesi, laitoin juuri lattialastulevyt ylösalaisin ja vastauksesi rauhoitti minua.H Husplanerarna sanoi:Minun piti soittaa ensimmäiselle parhaiten sopivalle lastulevytehtaalle ja tarkistaa, ja se oli kuten epäilin: pontti on hieman epäsymmetrinen, kun se puristetaan yhteen, se jättää joka tapauksessa pienen raon alapuolelle, jotta yläpuolelle olisi helpompi saada tiivis sauma. Minulla on siis rako (noin 0,5 mm) ylöspäin, mikä olisi merkinnyt jotain vain, jos laittaisi muovimaton, mutta me laitamme jotain vahvempaa pintamateriaalia, joten se ei merkitse. Lujuus ei ilmeisesti vaikuttanut lainkaan siitä, että laittaa väärinpäin, ja se tuntuu tärkeimmältä...
Olin hiukan huolissani, että yläkerta olisi täynnä kuoliaaksinauraneita puuseppiä, kun tänään saavuimme jatkamaan töitä. Tämä on hieman nolo tarina...
Kiitos vastauksista joka tapauksessa, tämä foorumi on kullan arvoinen.
Jäsen
· Västerbottens län
· 18 051 viestiä
Luulen, että taitos alkaa yläpuolelta, joten jos levyt ovat vain hieman eripaksuisia, yläpinta on sileä ja alapintaan tulee liitoskohdan ero, eikä se haittaa siellä.
Protte
Protte
Klikkaa tästä vastataksesi