Poistin pannuhuoneesta öljyn täyttöputkien jäänteet, ja sen yhteydessä kaikki vanha betoni/sementti(?) putkien ympärillä mureni, joten nyt minulla on suorakulmainen reikä, joka on noin 30x15 cm ja ehkä 30 cm syvä.

Reikä seinässä, jossa on poistettu vanha betoni ja sementti, avautuu ulkoa näkyvään maisemaan. Aukon koko noin 30x15 cm ja syvyys 30 cm.

Mikä on paras tapa täyttää se? Pitäisikö minun täyttää se heti täyteen betonilla, vai tehdä se kerroksittain ja antaa kuivua välillä? Pitäisikö betonia vahvistaa esimerkiksi teräsverkolla?

Helpoin ja paras ratkaisu on luultavasti, että hankit palan Leca-kiveä ja muuraat / rappaat kiinni B-laastilla.

//AA

• Tykkään
Claes Sörmland
  • Laddar…
Todella hyvä idea. Polyuretaanivaahto ja sitten rappaus. Täydellistä, näin saan sen tiiviiksi heti ja voin viimeistellä, kun on aikaa.

Kiitos vinkistä ja nopeasta vastauksesta!

Joo voit käyttää myös saumavaahtoa, mutta minulla ei ollut niin suurta reikää kuin sinulla. ;)

//AA

K
Seinä kulkee samaan suuntaan kuin "takstolarna, joten se kantaa ymmärtääkseni vain yläkertaa, jossa on 3 makuuhuonetta ja kylpyhuone."

Ai, vain se pieni juttu..

F
K Kortling sanoi:
Seinä on samassa suunnassa kuin "takstolarna, joten se kantaa ymmärtääkseni vain yläkerran, jossa on 3 makuuhuonetta ja kylpyhuone."

Vai niin, vain se pieni..
Luulen, että scrollasit vähän liian pitkälle ennen kuin kirjoitit vastauksen. ;)
Päädyit seuraavaan keskusteluun.

Valaa umpeen expanderbetonilla?

Hei,
Olen poistanut öljysäiliön ja sisäänmenoputket, ja julkisivussa oli ilmanvaihto samassa reiässä kuin öljyputkissa, pitäisikö minun lisätä uusi venttiili ja laittaa betonia ympärille, luulen, että on hyvä pitää ilmanvaihto jatkossakin sillä suunnittelen tehdä työkaluhuoneen/työpajan. Huone 4x4m, jossa kattila on ollut, on hieman halkeamia betonissa ja ajattelin käyttää Husrep ja sitten maalata Nordsjö:n silikaattimaalilla, onko tämä oikea tapa?

• Tykkään
saiter
  • Laddar…
Jos joku miettii samanlaisia asioita, voin ilmoittaa, että fogskum rappauksella pinnalla on kestänyt kaksi vuotta ilman mitään ongelmia.

• Tykkään
Steven Gerrard ja 2 muuta
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.