Aion rakentaa kaksi seinää, jolloin yksi iso makuuhuone muuttuu kahdeksi. Mietin vähän eristyksen suhteen, lähinnä äänen vuoksi. Mitä suositellaan? Makuuhuoneet tulevat olemaan pitkittäinen puoli vastakkain, ja niin hyvä ääni eristettyys kuin mahdollista on toivottavaa, koska meillä on pieniä lapsia talossa, eivätkä he saisi häiritä toisia lapsia.
Onko kivivilla paras eriste ääntä varten? Riittääkö 13mm kipsilevy vai suositellaanko jotain muuta?

Kiitos etukäteen!
 
A Allez98 sanoi:
Aion pystyttää kaksi seinää, mikä tulee tekemään suuresta makuuhuoneesta kaksi. Mietin vähän eristystä, lähinnä äänen takia. Mitä suositellaan? Kaksi makuuhuonetta tulee olemaan pitkältä sivultaan vastakkain, ja mahdollisimman hyvä äänieristys on toivottavaa, koska meillä on pieniä lapsia talossa, jotka eivät saisi häiritä muita lapsia.
Onko kivivilla paras eriste ääntä varten? Riittääkö 13mm gippsi, vai suositellaanko jotain muuta?

Kiitos etukäteen!
puukuitulevyt, kaksoiskipsilevy molemmille puolille, tiivistä kaikkiin saumoihin. Onhan se äänieristys aloittelijoille. Sen jälkeen voit tehdä siitä kuinka monimutkaisen haluat.
 
  • Tykkään
Allez98
  • Laddar…
A Allez98 sanoi:
Aion rakentaa kaksi seinää, mikä jakaa suuren makuuhuoneen kahtia. Mietin hieman eristystä etenkin äänen kannalta. Mitä suositellaan? Kaksi makuuhuonetta jakavat pitkän seinän, ja mahdollisimman hyvä äänieristys on toivottavaa, koska meillä on pieniä lapsia talossa, jotka eivät saisi häiritä muita lapsia.
Onko kivivilla paras eristys ääntä varten? Riittääkö 13mm kipsilevy vai suositellaanko jotain muuta?

Kiitos etukäteen!
Jos tarkoitit todella parasta mahdollista vaihtoehtoa, suosittelen rakentamaan kaksoiskoolatun seinän limittäin sijoitetuilla koolauksilla. Sellainen rakenne vie hieman enemmän tilaa kuin yksittäinen seinä, mutta ei kuitenkaan liikaa. Mineraalivilla väliin, osb+kipsilevy päälle ja tiivistä kaikki aukot huolellisesti.
 
  • Tykkään
Allez98
  • Laddar…
Eristin ja se toimii hyvin, mutta pitää muistaa, että ovet eivät ole eristettyjä, joten ei pidä kuvitella, että se toimii aivan niin kuin ajatteli kuitenkaan :)
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.