Aion muuttaa vuoden 1970 talon pohjapiirrosta. Kattotuolit ovat ns. W-kattotuoleja, mietin jos nämä ovat aina itsensä kantavia. Kun talo rakennettiin, kattotuolit on selvästi laitettu paikoilleen, sitten on naulattu paneeleita alapuolelle ja sen jälkeen pystytetty väliseiniä, jotka koostuvat 70 mm leveistä palkeista. Tämä saa minut uskomaan, että kattotuolit ovat itsensä kantavia. Mutta kun poistin yhden väliseinän, saha jumiutui ja katto laski noin 1-2 mm. Siinä kohtaa, missä poistin seinän, on toinen väliseinä 1,5 m päässä, jonka on tarkoitus jäädä paikoilleen, joten en ole huolissani tästä. Mutta talon toisessa kohtaa haluaisin avata noin 3 m täysin ilman väliseinää, jänneväli on noin 8,5 m. Rakennetaanko koskaan W-kattotuoleilla olettaen, että ne tukevat väliseinät?