Kyllä, tai miksi sitä kutsutaan? Pelti, joka sijaitsee julkisivun ja terassin (kumimatolla) välisessä siirtymäkohdassa. Miten se tulisi asentaa julkisivuun ja missä vaiheessa? Ja mikä sen nimi on?
Riutat rakenne (oikealta) lauta ja runkotolppa, asfalttilevy, naularima ja paneeli. Punainen on mahdollinen pellin sijoituspaikka. Onko muita vaihtoehtoja?
Oikealla vanhan talon reikypelti, jonka päällä liimattu kansi. Talo on lankku ja paneeli ilman ilmarakoa.
Et löydä tuolle variantille mitään nimeä, koska sellaista peltiä ei pitäisi olla olemassa uudessa rakenteessa. Nykyään nostetaan aina vedeneristysmateriaalista ja peltiä käytetään vain paneelin ja vedeneristyksen välillä seinässä, jos se jostain syystä on tarpeen.
Tässä tapauksessa on varmaankin kyse siitä, että tehdään siitä mahdollisimman tiivis, ja ehkä erikoispelti yhdessä liiman ja sauman kanssa riittää, jos se ei ole liian altis.
Olen miettinyt ajatusta liimata joku kaistale saumakohtaan terassin ja seinän väliin. Mutta pelti tuntuu hieman kestävämmältä, ellei muuta niin kaistaleen päälle.
Nykyinen vedeneristys jatkuu juuri nyt syllin alla, se oli niin siinä rakenteessa jota nyt teen uudelleen.
Rakenteesi ei ole sopiva, jos se tarkoittaa vedenpitävän kalvon polttamista metallilevyyn. Tätä on kokeiltu 20-30 vuotta sitten, eikä se pidä tiiviinä ajan myötä.
Sinun tulisi nostaa huopaa 200mm paneelin taakse.
Olen leikitellyt ajatuksella liimata jonkinlainen kaistale saumaan terassin ja seinän välillä. Mutta pelti tuntuu hieman kestävämmältä, ellei muuta, niin kaistaleen päälle.
Nykyinen vedeneristys jatkuu tällä hetkellä lattian alla, se oli niin siinä rakenteessa, jota nyt teen uudelleen.
Rikkaassa tulevaisuudessa ajattelen vaihtaa puukannen kiveen, ja silloin täytyy joka tapauksessa vaihtaa vedeneristys. Luulen, että se on nykyään noin 25 vuotta vanha.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.