2 951 lukukertaa ·
11 vastausta
3k lukukertaa
11 vastausta
Vastavalettu betonilaituri
Betonin valamisen jälkeen, joka osittain liittyy veteen (Tukholman saaristo), on useissa paikoissa syntynyt halkeamia, katso kuva. Sen lisäksi, että se ei näytä hyvältä, kysymys on, pitäisikö meidän olla huolissamme esimerkiksi pakkasrapautumisesta… emme ole maksaneet loppusuoritusta urakoitsijalle ja nyt he haluavat levittää Betasil. Mitä luulette, pitäisikö hyväksyä työ? Samanlaisia halkeamia on viidessä kohdassa.
Omatoimirakentaja
· Stockholm
· 8 592 viestiä
Kun lukee Betsilistä, se on juuri sitä, mihin tuote on tarkoitettu.P PRonnmark sanoi:Betonilaiturin valamisen jälkeen, joka osittain sijaitsee veden äärellä (Tukholman saaristo), on useissa paikoissa ilmaantunut halkeamia, katso kuva. Lisäksi, että se ei näytä hyvältä, herää kysymys, pitäisikö meidän huolestua esimerkiksi pakkasen aiheuttamasta halkeilusta... emme ole vielä maksaneet urakoitsijalle loppusummaa, ja nyt he haluavat levittää Betasiliä. Mitä mieltä olette, pitäisikö työ hyväksyä? Samanlaisia halkeamiskuvioita on viidessä paikassa.
Sen pitäisi tunkeutua 2 cm betoniin ja kiteytyä siellä.
Minulla ei kuitenkaan ole aavistustakaan kuinka kestävää se on esimerkiksi ulkona, ankarassa ilmastossa jne...
https://betsil.se/
Et voi saada kiinni asiantuntijaa, joka voi tarkastaa tarkastaa työn?
N
neo11
Talon omistaja
· Stockholm/Bromma
· 2 465 viestiä
neo11
Talon omistaja
- Stockholm/Bromma
- 2 465 viestiä
Oliko betoni hyvin raudoitettu muotissa?
Olen hieman huolissani tulevaisuudesta, kutsu sinne tarkastaja.
Luulen kuitenkin, että se on vain kuivunut liian nopeasti kuumuudessa.
Kastelitteko jälkikäteen ja laitoitteko muovia betonin päälle valun jälkeen?
Olen hieman huolissani tulevaisuudesta, kutsu sinne tarkastaja.
Luulen kuitenkin, että se on vain kuivunut liian nopeasti kuumuudessa.
Kastelitteko jälkikäteen ja laitoitteko muovia betonin päälle valun jälkeen?
Viimeksi muokattu:
SKB-niminen betoni suositellaan yleensä jättämään pois sellaisista rakenteista, koska sillä on suurempi taipumus halkeilla. Nämä halkeamat ovat liian leveitä jätettäviksi käsittelemättä, koska vesi pääsee tunkeutumaan alas ja raudoitus alkaa ruostua, ja myös pakkasvauriot voivat tapahtua.P PRonnmark sanoi:
Kiitos tiedosta, he sanovat, että aikovat levittää Betsiliä, joka tiivistää halkeamat, en tiedä riittääkö se..Matti_75 sanoi:
En tiedä mitä pitäisi tehdä, betoniahan ei voi vain suorittaa uudelleen, tai sitten he saavat valaa päälle vielä yhden kerroksen.
Klikkaa tästä vastataksesi
