Betonin valamisen jälkeen, joka osittain liittyy veteen (Tukholman saaristo), on useissa paikoissa syntynyt halkeamia, katso kuva. Sen lisäksi, että se ei näytä hyvältä, kysymys on, pitäisikö meidän olla huolissamme esimerkiksi pakkasrapautumisesta… emme ole maksaneet loppusuoritusta urakoitsijalle ja nyt he haluavat levittää Betasil. Mitä luulette, pitäisikö hyväksyä työ? Samanlaisia halkeamia on viidessä kohdassa.
 
  • Halkeillutta betonipintaa veden äärellä, Stockholmsin saaristossa; kengät näkyvät kuvan alareunassa.
P PRonnmark sanoi:
Betonilaiturin valamisen jälkeen, joka osittain sijaitsee veden äärellä (Tukholman saaristo), on useissa paikoissa ilmaantunut halkeamia, katso kuva. Lisäksi, että se ei näytä hyvältä, herää kysymys, pitäisikö meidän huolestua esimerkiksi pakkasen aiheuttamasta halkeilusta... emme ole vielä maksaneet urakoitsijalle loppusummaa, ja nyt he haluavat levittää Betasiliä. Mitä mieltä olette, pitäisikö työ hyväksyä? Samanlaisia halkeamiskuvioita on viidessä paikassa.
Kun lukee Betsilistä, se on juuri sitä, mihin tuote on tarkoitettu.
Sen pitäisi tunkeutua 2 cm betoniin ja kiteytyä siellä.
Minulla ei kuitenkaan ole aavistustakaan kuinka kestävää se on esimerkiksi ulkona, ankarassa ilmastossa jne...

https://betsil.se/
 
Okei kiitos forsvar, onko kommentteja halkeamista sinänsä, pitäisikö tämä hyväksyä?
 
Et voi saada kiinni asiantuntijaa, joka voi tarkastaa tarkastaa työn?
 
C Carl Johansson sanoi:
Voitko pyytää asiantuntijaa tarkastamaan työn?
Kyllä, jos maksan noin 8000kr ja järjestän kuljetuksen saaristoon... en ole ihan valmis siihen vielä.
 
N
Oliko betoni hyvin raudoitettu muotissa?
Olen hieman huolissani tulevaisuudesta, kutsu sinne tarkastaja.
Luulen kuitenkin, että se on vain kuivunut liian nopeasti kuumuudessa.
Kastelitteko jälkikäteen ja laitoitteko muovia betonin päälle valun jälkeen?
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä, se mielestäni oli, ilmeisesti erityinen betoni, jota ei tarvinnut täristää tai kastella.
 
Okei kiitos neuvosta, tutkin sitä tarkemmin.
 
N
Kaikki betong tarvitsee säilyttää kosteutta, riippumatta mistä tahansa. Muovin lisääminen vähentää halkeamien riskiä.
 
P PRonnmark sanoi:
Kyllä, mielestäni se oli niin, ilmeisesti erityistä betonia, jota ei tarvinnut täristää tai kastella
SKB-niminen betoni suositellaan yleensä jättämään pois sellaisista rakenteista, koska sillä on suurempi taipumus halkeilla. Nämä halkeamat ovat liian leveitä jätettäviksi käsittelemättä, koska vesi pääsee tunkeutumaan alas ja raudoitus alkaa ruostua, ja myös pakkasvauriot voivat tapahtua.
 
Matti_75 Matti_75 sanoi:
SKB, niminen betoni, jota tavallisesti ei suositella kaatamaan tällaisiin rakenteisiin, koska se on alttiimpi halkeilulle. Nämä halkeamat ovat liian leveitä jätettäväksi käsittelemättöminä, koska vettä pääsee tunkeutumaan ja raudoitus alkaa ruostua sekä pakkasvaurioita voi esiintyä
Kiitos tiedosta, he sanovat, että aikovat levittää Betsiliä, joka tiivistää halkeamat, en tiedä riittääkö se..
En tiedä mitä pitäisi tehdä, betoniahan ei voi vain suorittaa uudelleen, tai sitten he saavat valaa päälle vielä yhden kerroksen.
 
Betsil ei tee mitään halkeamille. Se on vain pölynsidonta-aine.
 
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.