Semiproffset
Semiproffset: Ei, sitä ei tarvita. Palkit imevät vettä niin erittäin hitaasti sillä pinnalla ja lisäksi veden/kosteuden määrä, joka voi päätyä sinne, on erittäin pieni.
1 vastaus · 902 lukukertaa
·
Jonatan79
Jonatan79: [citat] Se lasketaan tavallisiksi seiniksi, vedeneristys tavalliseen tapaan, mutta ei siellä mihin liukuovi menee, sillä se ei ole teknisesti mahdollista eikä sitä suositella, jos muistan oikein.
1 vastaus · 1,0k lukukertaa
M
MoveMe: [citat] Hei, onko sinulla kuvia valamistasi betoneista?
138 vastausta · 378,7k lukukertaa
·
Åsa Lund
Åsa Lund: Ruotsalaisella puulla on muuten hyviä tietoja netissä Samoin Beijer Rakennusmateriaalit ym. jälleenmyyjät
1 vastaus · 714 lukukertaa
·
D
Dunderkvarnen: Hei Minulla on etelärinteessä sijaitseva talo, jossa on terassi eteläsivulla, ja olen suunnitellut kaivavani rinteen nykyisen terassin alta, jotta voisin rakentaa sinne kaksi asuntoa, joiden kokonaispinta-ala on 8*10 m (jokainen asunto olisi siis noin 40 neliömetriä). Asuntojen päälle rakennetaan terassi, ja haasteena on löytää asunnoille kattoratkaisu, joka nostaa rakennuksen korkeutta
0 vastausta · 745 lukukertaa
·
Rickard.
Rickard.: Aitaelementti tai kruunuelementti ja se kannattaa varmasti tilata paikalliselta (edullisesti) peltisepältä.
1 vastaus · 3,6k lukukertaa
·
F
fribygg: [citat] 20 mm on aivan liian heikko naularimaksi lankuille
3 vastausta · 3,9k lukukertaa
T
Thomas_C: Minulla on kevytsoraharkkotalo vuodelta 1969, jossa paneelit ikkunoiden ylä- ja alapuolella. Paneeli täytyy vaihtaa ja sen alla on ollut suojaamatonta eristystä. Ei myöskään ole ollut tuuletusväliä aikaisemmin. Miten teen nyt? Laitan eristyksen uudelleen, sitten tuulensuojapaperin, sitten jonkinlaisen tuuletusvälin ennen paneelia? Se ei saa olla liian paksu sopiakseen rappauksen kanssa.
0 vastausta · 1,4k lukukertaa
·
J
jokar: [citat] Annan puusepän laittaa lattialastulevyn, mutta spontaanisti lattialastulevy asettuu tiiviisti muiden palkkien viereen ja näin ollen sininen sääntö on lattialastulevyn päällä.
4 vastausta · 1,8k lukukertaa
·
S
sslacker: Hei! Aion keventää seinää ryömintätilassa. Olen ajatellut käyttää liimapuupalkkia tähän tarkoitukseen. Pohdin nyt, miten saan pylväät tähän. Alustana on kalteva kallio. Onko teillä vinkkejä tai ideoita, miten minun pitäisi edetä? Lopulta haluaisin pystyä säätämään pylväiden korkeutta.
0 vastausta · 732 lukukertaa
M
Myckling: Valetaan perustus raskaille tulisijoille, kuten kaakeliuuni tai vuolukivitakka, jotka usein painavat yli tonnin. 280 kilon tulisija voi kyllä seistä suoraan lattialla, mutta vinkki lisäpilarin tukemisesta ei ollut huono.
2 vastausta · 1,3k lukukertaa
H
Husåhem: Lisää yksi kysymys: Tuleeko kylmän alapohjan lattiavasojen väliin laittaa vain palkit kiinni vai voiko käyttää kiinnikkeitä? (kulmaraudat jne.) Ajattelen kylmäsiltoja, joita saattaa syntyä kiinnikkeitä käytettäessä.
1 vastaus · 2,3k lukukertaa
P
Anonymiserad 55101: Ei kukaan osaa tätä? :) Tietääkö joku, millaisen jännevälin voi olla kaksinkertaisilla liimapuupalkkeilla 90mm*315mm taulukoiden mukaan? En löydä siitä mitään.. Eli A:n ja B:n väli täällä: https://www.traguiden.se/konstrukti...dbalkar-till-1-planshus/?previousState=101000
5 vastausta · 2,1k lukukertaa
S
somesundaymorning: Kiitos paras! Kun kirjoitat kortlingar, miten tarkoitat, että ne pitäisi asettaa? Poikittain viimeisen säännön ja edellisen säännön väliin? Vai onko siinä jokin muu ajatus?
5 vastausta · 1,6k lukukertaa
·
F
Fixaren06: Minulla on dewalt 7033, jossa on jiirikulmat 0, 15, 30 ja 45 astetta. Siinä on pysäytykset kaikille kulmille, mutta huomaan, että siinä on merkintä 10 asteelle. Voiko sillä saada 10 astetta järkevällä tavalla? En tiedä, voiko siinä olla lisäpysäytyksiä muille kulmille, jos säädetään sahan terää jotenkin?
0 vastausta · 673 lukukertaa
F
FrippeFlyer: [citat] Hei ClasseClas... Kiitos vinkistä. Tutkin sitä lisää... /F
2 vastausta · 808 lukukertaa
KJD
KJD: Anteeksi, että käytän tätä vähän kuin muistikirjana aiheesta, mutta löysin tämän: [bild] [bild] https://www.ikem.se/globalassets/o.eps-sverige/dokument-eps/info-material/bygg-sakert-med-cellplast.pdf
10 vastausta · 3,1k lukukertaa
·
Ingentjuga
Ingentjuga: Terve! Huomasin, että on olemassa itsekeskittäviä poria mm. Boschilta (Clic-Change), en kuitenkaan löytänyt Bauhausista. Mutta niitä löytyi amazon.se:stä. Onko joku kokeillut näitä? Tai jotain vastaavaa?
0 vastausta · 1,1k lukukertaa
·
C
*Christina*: Ja projekti pohjakerros etenee, aika valaa lattia
9 vastausta · 4,6k lukukertaa
·
Workingclasshero
Workingclasshero: Tai kaivaa muurin viereen ja kiinnittää pitkä rauta samanlaisella liitännällä kuin betonipaalut, sillä muuriin kiinnittäminen tuntuu melko huonolta idealta. Vaihtoehtoisesti hankkia todella raskas, paksu pieni levy, johon asettaa liitäntä siten, että se seisoo "löysästi" eikä voi vaikuttaa muuriin enempää kuin voima alaspäin, ja sitten tukea tolppaa kunnolla.
2 vastausta · 1,8k lukukertaa
·
K
Klabbis 3000: Voiko näihin luottaa puutolppien pysyvään pallaamiseen? Heidän kotisivullaan lukee, että niitä ei ole tarkoitettu betonielementtien pysyvään pallaamiseen, mutta niissä tapauksissa kuormat ovat paljon suurempia. https://www.distex.se/kilar---pallningsbrickor/pallningsbrickor
18 vastausta · 9,2k lukukertaa
·
S
Stefan ..: Oletko saanut tegeleitä?
2 vastausta · 2,4k lukukertaa
·
J
jelg: [citat] @Centano ei mekaaninen, vain säleikön venttiili ulospäin, mukaan lukien kanava seinässä. Se on ollut wc-tila, jossa tämä venttiili sijaitsee ja joka aiemmin tuulettui tätä kautta (vanha talo, seinät wc:lle poissa). Wc on nyt siirretty ja pax asennettu uuteen tilaan. Muita tuloilmaventtiilejä on riittävästi kerroksessa. Tällä hetkellä ajattelen, että juuri tämä venttiili
4 vastausta · 1,1k lukukertaa
·
U
Utsliten och utdömd: Toimii kanon, käytän weber gipsymia, olen rappannut seinän 2-6 cm noin 2 neliömetriä sillä. En käyttänyt vahviketta, mutta laitoin primeria tiileen ennen sitä.
5 vastausta · 2,5k lukukertaa
·
J
jahallåja: Kiitos kaikista vinkeistä Minulla on itse asiassa pullo Illbruck PU700:ta, jota ajattelin käyttää kiinnittääkseni askelmat niin, etteivät ne heilahda jos astuu reunalle. Se näyttää liimaavan myös metallia, mutta olen hieman epäileväinen, koska se vaahtoaa ja tulee yleisesti ottaen sotkuiseksi ympäriinsä. Askelmien alla se ei ole huolenaihe, joten en ollut miettinyt sitä
5 vastausta · 2,3k lukukertaa
·
D
David Gullberg: Onko toivoa näille halkeamille, joita näette kuvissa? Voiko niitä korjata itse? Mitä laastia pitäisi käyttää? Joku asiantunteva saa mielellään kirjoittaa, mitkä vaiheet täytyy tehdä. Kiitos etukäteen!
0 vastausta · 1,8k lukukertaa
·
Viktor.J
Viktor.J: Hei, Minulla on talo vuodelta 1945 ja olen pitkään harkinnut yläpohjan lisäeristämistä. Tällä hetkellä (nähdyltä yläpohjasta) VINTTI - noin 20cm lastuvillaa - Råspont - Höyryjarru - Kipsi/Puupaneeli ASUINTILA Ajattelen lisätä 90 tai 180mm puukuitulevyä. Onko kenelläkään tietoa, mitä energiansäästöä se toisi? Kulutus on noin 25k KWh, josta noin 16-18k pitäisi olla
0 vastausta · 797 lukukertaa
A
ankan_84: Hei, Aloitan kellaritilan remontin, josta tulee makuuhuone. Siinä tulee väistämättä mietittyä, miten rakentaa ja mitä menetelmiä käyttää. Olin yhteydessä rakennusinsinööriin, joka sanoi, että käytetään teräsprofiileja eristyksellä, sitten muovia, OSB-levyä ja kipsiä. On tärkeää, että kiilan seinän ja uuden seinän väliin jää ilmarako. Lattia on tarkoitus olla
0 vastausta · 1,1k lukukertaa
L
LukasK: Tällä hetkellä on vain kulkusilta vintillä. Siitä huolimatta siellä säilytetään paljon tavaraa primitiivisten hyllyjen avulla W-kattoristikoiden välillä. W-kattoristikoilla on 7,5 m jänneväli ja ne on rakennettu 45x140 ylä- ja alaparruista. En näe mitään ilmeistä notkahdusta tällä hetkellä. Nyt haluan yksinkertaisen lattian sinne (raakalauta), joka päättyy noin 1,5 m ennen
0 vastausta · 1,5k lukukertaa
K
kniv: [citat] Eikö toinen ketjusi kelpaa enää? Ehkä muuten olisi hyvä kertoa, missä päin maata talo sijaitsee, jos suunnittelija aikoo tarkistaa paikan päällä.
1 vastaus · 1,7k lukukertaa
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.