Olen rakentamassa pari Ikea Pax -vaatekaappia. Vaatekaapit ovat 150 cm leveitä (50+100), ja seinä on 156-157 cm leveä. Mieluiten haluaisin, että vaatekaapit ovat keskitettyinä seinään, eli 3-3,5 cm rako seinän ja vaatekaapin välille molemmille puolille.

Jos rako seinän ja vaatekaapin välillä olisi ollut suurempi, olisin tehnyt kehikon seinään ja vaatekaapin puolelle ja sitten laittanut kipsilevyt päälle. Mutta nyt, kun rako on noin 3 cm, en oikein tiedä miten toimia. Ajattelen laittaa ohuen kehikon (onko olemassa niin ohutta kehikkoa?) seinää vasten, mutta sitten tulee todella kapea kipsilevyn kaistale, joten mietin, pitäisikö minun löytää sopiva lista sen sijaan. (Joudun sahaamaan listaa, koska todennäköisesti en löydä oikeaa leveyttä, plus seinä ei ole suora.) Ajattelin tasoittaa ja maalata pinnan, koska uskon sen näyttävän parhaalta. Jos käytän listaa kipsilevyn sijasta, en tiedä, näyttäisikö hyvältä joko pitää lista sellaisenaan tai tasoittaa ja maalata lista ikään kuin se olisi ”tavallinen seinä”.

Mitä te tekisitte?

S
Yleensä tehdään peitepalat samasta väristä/materiaalista kuin ovet.

RoTe
Laitoin kaapit yhdelle seinälle ja laitoin mdf-palan, jonka maalasin, toiselle seinälle. Minun piti myös laittaa pala yläpuolelle johtuen kattokorkeudesta, joten se näyttää mielestäni ihan hyvältä.

S sinuslinus sanoi:
Yleensä tehdään sovituskappaleet samasta väristä/materiaalista kuin ovet.
Minulla ei tule olemaan ovia, vaan säilytys on avointa kaapeissa. (Tämä on sisällä walk-in-vaatekaapissa.)

RoTe RoTe sanoi:
Laitoin vaatekaapit yhdelle seinälle ja kiinnitin toisen seinän viereen MDF-levyn, jonka maalasin. Minun piti myös laittaa yläpuolelle täyttökappale kattokorkeuden vuoksi, joten näyttää mielestäni aika hyvältä.
Onko sinulla mahdollisesti kuvaa?

Todennäköisesti tylsä vastaus, mutta vaatehuoneessa olisin maalannut/tapetoinut huoneen ja asentanut lattian. Sen jälkeen olisin vain asettanut kaapit paikoilleen ja jättänyt ohituspalat väliin. Eihän se ole tila, jossa oleskellaan, vaan vaatteiden varasto.

• Tykkään
BirgitS
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.