minulla on tämä naula, jota käytän listoihin kotona, se on sähkösinkitty - tarkoittaako se, että voin käyttää sitä kiinnittämään ulkoverhouksen oven ympärillä, vai ruostuvatko ne?

onko olemassa nauloja naulapistooliin ulkokäyttöön?

Sähkögalvanoitu ruostuu ulkoilmassa! Ainoastaan galvanoitu tai ruostumaton ulkona!

• Tykkään
Peter Jensen2
  • Laddar…
Alumiini toimii myös ulkona.

Eikö galvad ja förzinkad ole sama asia?

ok

en ole nähnyt galvad dyckert paineilmatyökaluun - täytynee naulata dyckert tai liimata sen sijaan

storkarp sanoi:
Eikö galvad ja förzinkad ole sama asia?
No ja. Galvad tunnetaan myös nimellä kuumasinkitty. Sähkösinkityt tavarat eivät kestä ulkoilmaympäristöjä lainkaan.

Nostan ketjua.
Koen itse, että on hieman sekavaa "galvat", "sähkösinkitty" ja "kuumasinkitty"

Galvanointi = " elektrokemiallinen sinkitysprosessi " (https://sv.wikipedia.org/wiki/Galvanisering)
Joten kutsua kuumasinkittyä "galvat" on itse asiassa hieman monimerkityksellistä.

Kuten olen ymmärtänyt, sähkösinkityksellä ei ole samaa korroosionkestävyyttä kuin kuumasinkityllä.

Galvanoitu/Kuumasinkitty = kuumasinkitty

Uskon lisäksi, että sähkösinkittyä naulaa ei saa käyttää AMA:n mukaan, sillä vetolujuus puussa on jopa huonompi kuin tavallisella naulalla. Kun rakensin taloni 2004/2005, rakennusvalvojani sanoi, että hän naulaisi minut peukaloista, jos käyttäisin muuta kuin kuumasinkittyä naulaa.

Galvat tarkoittaa galvanisoitua, mikä määritelmällisesti tarkoittaa sähkösinkittyä. Kuumasinkitys tarkoittaa, että upotetaan nestemäiseen sinkkiin, se on täysin eri prosessi. "Varmgalvat" ei ole olemassa oleva prosessi.

Eli:

Galvat = sähkösinkitty, käytetään vain sisätiloissa
Kuumasinkitetty käytetään ulkona
"Varmgalvat" ei ole olemassa

Mutta väärinkäsitykset tästä ovat yleisiä.

• Tykkään
injonil
  • Laddar…
f91jsw sanoi:
... Lämpimänä galvanoitua ei ole olemassa.

Mutta väärinkäsitykset tästä ovatkin yleisiä.
Totta se on. Eivät edes putkiasentajat, sepät eivätkä galvanoimisteollisuuskaan ymmärrä paremmin ja sanovat lämpimänä galvanoitua kaikesta. On monia teollisuudenaloja, joita virallisesti kutsutaan kuumasinkitsemiseksi, mutta käytetään "lämpimänä galvanoitua". Se on varmasti varhainen anglismi "toiminnassa". "Galvanize" tarkoittaa sinkitystä. "Electrogalvanize" galvanoimista :D

Lämpimänä galvanoitu = kuumasinkitys kansankielessä.

Herättelen vanhaa keskustelua. Eikö todella ole ulkokäyttöön tarkoitettuja dyckert-nauloja dyckert-naulaimille? Olen googlaillut jonkin verran, mutta löydän vain sähkösinkittyjä.

Mikä koko sinun pitäisi ottaa? Onhan olemassa ruostumattomat dyckert.

Stefan N Stefan N sanoi:
Mikä koko sinun pitää olla? Onhan olemassa ruostumattomia dyckert.
Ajattelin pituudeksi noin 30-40 mm. Mistä löytyy ruostumaton dyckert? Minusta tuntuu, että olen etsinyt, mutta löydän vain sellaisia, joita lyödään käsin vasaralla.

Edit: Ok, "ruostumaton" oli avainsana. Olen etsinyt dyckertejä ulkokäyttöön ja kuumasinkittyjä. Kun hain ruostumattomia, löysin. Kiitos vastauksesta :).

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.