1 666 lukukertaa ·
4 vastausta
2k lukukertaa
4 vastausta
Kattohuoneen kattorakenne.
Ajattelin kysyä, jos joku, jolla on kokemusta mitoituksesta, voisi auttaa minua vähän.
Aion rakentaa lasiverannan.
Käytetään 50mm kanavamuovia kattoon.
Tulee viistokatto olemassa olevasta seinästä 5m jännevälillä. 6m leveä.
Riittäisikö 50x180 (itse sahattu)?
Vai tarvitseeko nousta 200..?
Kiitollinen vastauksista
Aion rakentaa lasiverannan.
Käytetään 50mm kanavamuovia kattoon.
Tulee viistokatto olemassa olevasta seinästä 5m jännevälillä. 6m leveä.
Riittäisikö 50x180 (itse sahattu)?
Vai tarvitseeko nousta 200..?
Kiitollinen vastauksista
Muotonsapitävyyden vuoksi en olisi valinnut mitään muuta. Kennolevyn kanssa on suuri vuotoriski, jos puussa on liian suuria liikkeitä.
Oma sahattu puutavara ei ole mukana Ruotsin puun mitoitustaulukossa, joten vertailu on hieman vaikeaa.
Mutta 5 metrin syvyys on aika paljon. Asun itse vyöhykkeellä 1 ja minulla on 56x180 ja 5 metrin syvyys, ja se on tarkalleen rajalla taulukossa. Mutta toisaalta meillä ei koskaan ole täällä lunta.
Jos kyseessä olisi ollut vain yksinkertainen katos, en olisi välittänyt niin paljon, mutta 50 mm:n kennolevykatto talvipuutarhaan ei ole suoraan sanottuna halpaa. Et halua, että sinne tulee vuotoa eristetyn lattian ja kaiken kanssa.
Oma sahattu puutavara ei ole mukana Ruotsin puun mitoitustaulukossa, joten vertailu on hieman vaikeaa.
Mutta 5 metrin syvyys on aika paljon. Asun itse vyöhykkeellä 1 ja minulla on 56x180 ja 5 metrin syvyys, ja se on tarkalleen rajalla taulukossa. Mutta toisaalta meillä ei koskaan ole täällä lunta.
Jos kyseessä olisi ollut vain yksinkertainen katos, en olisi välittänyt niin paljon, mutta 50 mm:n kennolevykatto talvipuutarhaan ei ole suoraan sanottuna halpaa. Et halua, että sinne tulee vuotoa eristetyn lattian ja kaiken kanssa.
Klikkaa tästä vastataksesi
