Minulla on ongelma veden pääsyn kanssa muurauksen ja betonilaatan väliin voimakkaiden sadekuurojen aikana. Muuraukset on tehty Ytong-harkoista, jotka on rapattu sisä- ja ulkopuolelta perinteisellä paksurappauksella. Ongelma on, että ei ole tippalistaa. Ymmärrän, että sellainen olisi pitänyt asentaa muurauksen yhteydessä, mutta näin ei nyt ole.

Kysymykseni on, onko kenelläkään asiantuntijaneuvoja siitä, mitä tälle ongelmalle voisi tehdä?

Kuvat alla näyttävät, miltä alue näyttää, jossa vesi vuotaa laatan ja muurauksen välistä sisä- ja ulkopuolelta.

Ytong-seinä ilman vesikourua betonilattian päällä, johon vesi voi imeytyä sadeaikana; yksityiskohta kosteuden vuotopaikasta. Sisäpuolinen muuri ja betonilattia, jolla on kosteutta vesiheiteistä. Seinää vasten nojaa harja. Taustalla on sininen kaapin ovi.

Mielestäni ne näyttävät siltä, että voisit liimata pellin pystysuoran rappauksen päälle, joka estää suoran veden tunkeutumisen. Eli alapuolelle.

Mm, olen miettinyt sellaisia ajatuksia, mutta olin toivonut, että olisi olemassa jokin standardikiinnike tai "standardimuoto" kiinnikkeille, jonka voi pyytää peltisepältä tekemään, joka ei ole liian ruma?

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.