1 692 lukukertaa ·
1 vastausta
2k lukukertaa
1 vastausta
Koskeeko höyrynsulkua eristetyissä lämmitetyissä osissa autotallissa?
Hei
Minulla on autotallirakennus, jossa varasto (1) ja kuisti (2) ovat eristettyjä ja lämmitettyjä (pakkasenvapaita) kylmempien kuukausien aikana. Haluan nyt myös eristää autotallin (3). Minulla on myös pyörävarasto (4), joka pysyy eristämättömänä. Mihin minun tarvitsee laittaa höyrysulku? Ymmärrän, että sitä tarvitaan seinille A, B ja C. Mutta pitäisikö höyrysulku laittaa myös autotallin puolelle seinillä D ja E? Pitäisikö minulla olla höyrysulku myös varaston puolelle seinää F?
Gul = isolering
Blå = Ångspärr
Minulla on autotallirakennus, jossa varasto (1) ja kuisti (2) ovat eristettyjä ja lämmitettyjä (pakkasenvapaita) kylmempien kuukausien aikana. Haluan nyt myös eristää autotallin (3). Minulla on myös pyörävarasto (4), joka pysyy eristämättömänä. Mihin minun tarvitsee laittaa höyrysulku? Ymmärrän, että sitä tarvitaan seinille A, B ja C. Mutta pitäisikö höyrysulku laittaa myös autotallin puolelle seinillä D ja E? Pitäisikö minulla olla höyrysulku myös varaston puolelle seinää F?
Gul = isolering
Blå = Ångspärr
Omatoimirakentaja
· Stockholm
· 8 592 viestiä
Itse asiassa sinun tulee vain eristää lämpimän ja kylmän välillä, ts. seinät lämpimän-lämpimän välillä eivät tarvitse sulkua, koska se pikemminkin lisää riskejä, jos se ei ole 100% tiivis ja sinne pääsee kosteutta (kun on sulkuja molemmilla puolilla).L Ludde L sanoi:Hei Minulla on autotallirakennus, jossa varasto (1) ja kuisti (2) ovat eristettyjä ja lämmitettyjä (pakkasenkestävä) kylmempinä kuukausina. Haluaisin nyt myös eristää autotallin (3). Minulla on myös pyörävarasto (4), joka pysyy eristämättömänä. Mihin minun täytyy laittaa höyrysulku? Tajuan, että sitä tarvitaan seinille A, B ja C. Mutta pitäisi se myös laittaa autotallin puolelle seinissä D ja E? Pitäisikö minun laittaa höyrysulku myös varaston puolelle seinässä F? Keltainen = eristys Sininen = Höyrysulku
Olisin käyttänyt höyryjarrua, joka sallii kosteuden siirtymisen ulos, jos sitä pääsee sisään. Se on hyvä, jos esimerkiksi haluat tulevaisuudessa pitää autotallin kylmänä tai vain pakkassuojattuna. Ja olisin asentanut uuden sellaisen vain kylmiä tiloja/ulkoseiniä vasten. Jos työ on suuri, olisin jättänyt ne seinät, jotka nyt jäävät lämpimän-lämpimän väliin - se voi kuitenkin antaa vähän kosteutta siirtyä ulos, jos toinen puoli on avoin, joten sen pitäisi olla hyvä.
Sinun tapauksessasi olisin päällystänyt A+B+C höyryjarrulla (ei sululla). Ehdottomasti ei D, E, F
Jos on niin, että vaihtelet, mitkä tilat ovat kylmempiä/lämpimämpiä jne., ehkä kannattaisi harkita höyryjarrun vaihtamista kaikkiin seiniin ja ehkä hygroskooppista eristystä myös. Toisaalta se vaikuttaa hieman liioitellulta, kuinka herkkää se on. En ole nähnyt monta katastrofaalista esimerkkiä, ja kyse on todennäköisesti pääasiassa siitä, että moderneissa taloissa on erittäin paksu eristys. Autotallia ei todennäköisesti eristetä yhtä paljon (ehkä vain 95-145 mm?)
Klikkaa tästä vastataksesi