KJD
KJD: [citat] Olen ostanut Siporex-lohkoja Bauhausista, noin 70mm x 600mm x 400mm, hintaan noin 70kr/kpl. Luultavasti löytyy muita kokoja. Olen ostanut kevytbetonisahan Julasta ehkä 100 kr (valtavat sahahampaat), ellei kyseessä ole vain pienen palan katkaisu, luulen että tavallinen käsisaha kuluu melko paljon. Hornbach, K-Bygg jne. tarjoavat varmasti vaihtoehtoja. Onhan myös muita merkkejä
5 vastausta · 2,9k lukukertaa
R
Rickard.lj: [citat] Ei sillä ole merkitystä
32 vastausta · 3,9k lukukertaa
plåtrickard
plåtrickard: [citat] Saanko arvata, että katolla on huopa? Joo, aluzink ei ole paras materiaali... Mutta sitä ei juurikaan enää ole jäljellä...
3 vastausta · 1,6k lukukertaa
·
B
Anonymiserad 358496: Kestikö se?
8 vastausta · 3,3k lukukertaa
p-pennan
p-pennan: Mielestäni vaihtoehto 2 on tyylikkäin. Jos sinulla on kalteva tolppa, on vaikeaa avata/sulkea. Kaltevan tolpan olen rakentanut, jotta portit sulkeutuvat itsestään.
10 vastausta · 3,6k lukukertaa
·
J
Jan Andersson8: Aion purkaa lattian "mökissä", joka minulla on Etelä-Euroopassa. Se on ryömintätilamainen ratkaisu betoniholvilla. Nykyään holvi näyttää ylhäältä päin tältä: puulattia Valetut betonipalkit CC 300 ja niiden välissä ilmaa. betoniholvi ryömintätila Minulla on ongelmia lattian hajun kanssa (luultavasti kosteuden vuoksi alhaalta). Siksi ajattelin purkaa sen, täyttää ilmatilat
0 vastausta · 1,2k lukukertaa
·
Jonatan79
Jonatan79: Jos aiot purkaa, käytä seinissä höyrynsulkua, se riittää ja voit valita lämmitetyn tai ei. En tiedä, tekeekö se niin suurta eroa, mutta ulkoseinä kestää paremmin ja pidempään, jos saat sinne tuulensuojan.
3 vastausta · 636 lukukertaa
B
Brandtafan: Mietin vain, onko kukaan tehnyt tätä ja onko se toiminut hyvin. Meillä on betoninen kellariraput, jotka ovat hieman huonossa kunnossa ja tarvitsisivat kunnostusta. Nyt siellä on jonkinlainen kaakeli/laatta, joka on irtoamassa joistakin kohdista. Koska se on varjossa koko päivän ja sataa siihen, se on jatkuvasti kostea ja siinä on paljon leviä, joten se on myös liukas kuin mikä. Onko
0 vastausta · 778 lukukertaa
S
Snickarkirre: Hei! Kyllä, on olemassa naulaimia, joita voi käyttää betoniin. Reiät ovat hieman suurempia kuin tavallisella naulaimella. Mutta reiät voi tasoittaa, jos ne tuntuvat liian suurilta etkä halua niitä siihen. Ne maksavat luultavasti maltaita, mutta niitä voi varmasti vuokrata. Olen käyttänyt sellaisia vain työpaikalla, ja firma omistaa ne, joten minulla ei ole aavistustakaan hinnasta.
1 vastaus · 2,3k lukukertaa
I
InsidersUnited: Jollakin ylitiettävyydellä saumausmassalla sopivasta merkistä. Olen joskus käyttänyt ikkunakitttiä hyvällä tuloksella itse asiassa, mutta ota joku sauma, jos sinulla on.
4 vastausta · 2,6k lukukertaa
·
S
sturnus: [citat] One plate 90 and 2.5 plates 120, so cc 5x60 + 1x45 + the rest
3 vastausta · 1,3k lukukertaa
Violina
Violina: Näyttää siltä, että se on kiinnitetty erittäin pienillä "kultaisilla" ruuveilla? Olisin kokeillut ruuvata nämä irti. Jos se irtoaa, niin minun pätevä arvaukseni on, että sillä ei ole mitään merkitystä rakenteelle. Sitten sinun täytyy laittaa jotain, joka pitää askelmat paikallaan ja peittää urat, joissa askelmat ovat olleet.
5 vastausta · 1,1k lukukertaa
·
B
Byggarbuffen: [citat] Hei! Olen täsmälleen samassa tilanteessa, että remontoin asuntoa, jossa on vanha kaakelikiinnike, joka näyttää hiotulta Laitoitteko tasoitteen suoraan päälle? Ajattelin tehdä myös niin
17 vastausta · 6,4k lukukertaa
·
J
JoMaV: On olemassa ulkorakennus kesämökillä, jonka isoisä rakensi aikoinaan. Se on toiminut työpajana ja varastona pienellä makuutilalla. Nyt meillä on halua muuttaa se vierasmajaksi, koska siellä on sekä eristys että kunnan vesi ja viemäri vedetty sisään. Haluamme purkaa seinän, johon valkoinen ovi on asennettu, avataksemme huonetta. Ja sitten se klassinen kysymys. Eihän tällaisessa
0 vastausta · 1,0k lukukertaa
·
T
tergo: jos se on håltegel, voi olla vaikeaa saada pluggen ja ruuvi kiinnittymään kunnolla
1 vastaus · 1,1k lukukertaa
·
tensiden
tensiden: Tasoituslasta, kumivasara ja lämmitys hiustenkuivaajalla. Sitten se irtosi! [bild]
4 vastausta · 1,4k lukukertaa
·
E
Ender: [citat] On hyväksytty porata tuossa halkaisijassa.
4 vastausta · 1,3k lukukertaa
S
Schlotten: Hei! Aion laittaa kipsilevyt makuuhuoneeseen. Mutta näin videolla, että he laittoivat ensin lastulevyt ulkoseinille ennen kipsiä. Voiko kipsin laittaa suoraan koolauksiin riippumatta, vai tarvitaanko ensin lastulevyjä juuri ulkoseinille?
0 vastausta · 963 lukukertaa
Oldboy
Oldboy: Rakenteen rakoilun syynä nykyisessä rakennuksessa on modernit tiiviit maalit, jotka vangitsevat kosteuden paneeliin, kun se ei voi kuivua riittävän nopeasti sisään- tai ulospäin. Käytä perinteisiä maaleja, kuten keittomaali, terva tai pellavaöljymaali, niin se toimii hienosti. Lisäksi, kuten falkn huomauttaa, voi helpottaa kuivumista, jos kosteutta tunkeutuu, samoin kuin rajoittaa
5 vastausta · 1,8k lukukertaa
F
Freniño: [citat] Kiva kuulla! Ovathan ne kuitenkin olleet paikallaan jo viisi vuotta ;)
13 vastausta · 11,6k lukukertaa
Oldboy
Oldboy: Ratkaisevaa on, kuinka paljon sadetta ne saavat ylleen. Jos esimerkiksi kastuvat vain kerran vuodessa, tavallinen käsittelemätön kuusi riittää. Jos ne kastuvat käytännössä jokaisen sateen aikana, niin silloin tarvitaan sydänpuu, sydänmänty/rasvainen mänty/hitaasti kasvanut tai painekyllästetty. Mikä siinä on ollut, joka nyt on huonossa kunnossa, ja kuinka kauan se on ollut siinä?
1 vastaus · 1,3k lukukertaa
J
jonaserik: Jos kyseessä on kaatumissuoja, niin pitkät puuruuvit riittävät hyvin, mutta huomioi, että niiden tulee mennä seinään vähintään 7 cm + 3,5 cm. Normaalisti heraklitissä (joka on huono) täytyy käyttää paksuja ruuveja/pultteja, jotka menevät vähintään 10 cm sisään, ruuvi/pultti voi taipua, koska heraklit ei kestä sivutaittoa.
5 vastausta · 1,6k lukukertaa
A
AxelOve: Toimisiko tämä?
6 vastausta · 6,1k lukukertaa
·
A
6 vastausta · 6,1k lukukertaa
·
M
MBZV: Saatat joutua työntämään ulos ovenkarmista. On myös saatavilla klackfoder 13 mm kipsille.
4 vastausta · 1,5k lukukertaa
Hep
Hep: Sinä tulit ensimmäisen vastauksen kanssa vuoden vanhaan keskusteluun, joten pidä peukkuja kunnolla.
2 vastausta · 3,1k lukukertaa
·
P
Pontus I: Ok! Kiitos. Saanko kysyä, mikä oli tyylikkäintä tai oli helpoin?
2 vastausta · 1,8k lukukertaa
·
P
Peter Engkvist: [citat] Saanko kysyä, mikä saha auttoi sinua?
2 vastausta · 1,4k lukukertaa
Oldboy
Oldboy: Puu-vuorilevyä käytettiin, koska se eristää, mitä kipsi ei tee. Hiukan paksummalla eristyskerroksella asennuskerroksessa saadaan todennäköisesti suunnilleen samat lämmöneristysominaisuudet. Kipsi on noin yhtä hengittävä kuin puulevyt, joten rakenne toimii todennäköisesti samalla tavalla kosteuden suhteen. Puu-vuorilevyt tarjoavat miellyttävämmän akustiikan verrattuna kovaan
1 vastaus · 1,1k lukukertaa
·
Totte_S
Totte_S: Kun metallit, jotka ovat hyvin kaukana toisistaan galvaanisessa jännitesarjassa, sekoitetaan, tulisi käyttää jalompaa metallia kiinnikkeissä ja varusteissa. Muutoin ne toimivat uhrikatodina, ja seurauksena on galvaaninen korroosio/ruoste. Ihanteellisinta on käyttää samaa materiaalia ruuveissa kuin mikä kiinnitetään, mutta alumiiniruuveilla on huono kestävyys, joten on parempi
7 vastausta · 1,5k lukukertaa
·
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.