SteffeTornado
SteffeTornado: Hei, Terassin rakennustyöt ovat nyt aloitettu, samaan aikaan tunnen että minun olisi pitänyt keskustella ideoistani jonkun järkevän kanssa. Suunnitelma: rakentaa terassi vuorenseinämää vasten portaiden (noin 5 askelmaa) kanssa thujojen suuntaisesti ylös. Siitä tulee pieni seurustelutila. Suunnitelma on kaivaa enemmän maata, mutta en voinut olla asettamatta ensimmäistä sääntöä
0 vastausta · 820 lukukertaa
·
I
Installation: [citat] Se on tyypillinen työ perinteiselle maa-apinalle.
8 vastausta · 1,8k lukukertaa
·
J
jonaserik: Sitten voit porata för fransk säännön mukaan niin, että se kulkee vapaasti siinä ja paneelissa esiporaat poralla, jonka koko on sama kuin kierteiden sisähalkaisija. Muista, että välin tulee olla noin 50-60 cm franskan välillä, jotta se kestää hyvin. Kun kiristät, tee se varoen, älä liian kovaa. Muutaman vuoden jälkeen voit tarkistaa niitä, sillä puulla on taipumus kutistua.
3 vastausta · 1,4k lukukertaa
C
ccx: [citat] talossa on. Tämä johtuu siitä, että mitä paksumpi seinä, sitä vaikeampi/pidempi aika vie tuulettaa pois mahdollisesti tunkeutuva kosteus. Vintillä lisäeristys laskee lämpötilaa ja siten suhteellinen kosteus nousee, mikä lisää homeen kasvun riskiä. Sisäilman vuoto tuo vintille sekä lämpöä että kosteutta. Teoria ja käytäntö osoittavat melko yksiselitteisesti samaan
7 vastausta · 1,3k lukukertaa
N
newbzi: [citat] Olen laittamassa uutta pappia katolle ja olen edennyt kupuun asti. On vähän vaikea kiinnittää aluspellit aivan kupun yläosaan tilan puutteen vuoksi, pitäisikö se jättää tekemättä?
2 vastausta · 1,2k lukukertaa
·
J
jontem87: Olen purkanut lastulevyt yhdeltä puolelta sisäseinää. Niiden takana on jonkin tyyppinen etäisyysmateriaali. Ne harvat puurunko-osat, joita on, eivät ulotu kattoon tai lattiaan. Ne roikkuvat ainoastaan naulattuina lastulevyihin. Onko kenelläkään tietoa, mitä nämä etäisyysmateriaalit tarkalleen ovat?
0 vastausta · 772 lukukertaa
·
S
Sjöholm94: [citat] Kuinka paljon tämä ratkaisu maksoi? Ajattelen kaikkea puusta sähköön ja valmiiseen pintaan.
6 vastausta · 6,7k lukukertaa
·
Q
quick: [citat] Kuva viestistä #30. Miten pääsee tukemaan katon alaosaa sisältä päin? Se osa, joka on vajonnut, onhan se ulkona kissantuulessa.
102 vastausta · 36,3k lukukertaa
·
Fulkemisten
Fulkemisten: [citat] Kyllä. Hän menehtyi jokin aika sitten. Rauha hänen muistolleen.
9 vastausta · 1,3k lukukertaa
·
F
fsn: [citat] Varmista vain, että asetat verkon kunnolla alas, jotta betoniin ei tule näkyviä jälkiä, jotka näkyvät ylhäältä, ja varmista, että alustasi on vakaa ja hyvin tiivistetty.
15 vastausta · 4,9k lukukertaa
Workingclasshero
Workingclasshero: Hei Minulla on valettu seinä huoneessa, jossa on myös valettu katto eikä eristystä. Siellä minulla on vesipumppu talolle ja uima-altaalle. Nyt aion eristää katon ulkopuolelta, se sijaitsee uuden terassin alla. Aion myös eristää seinän styroksilla ja asettaa päälle peltiä suojaksi. Mutta minkälaatuista styroksia minun pitäisi käyttää ja miksi? Rotat voivat päästä styroksin
0 vastausta · 682 lukukertaa
Britt-Marie Johansson
Britt-Marie Johansson: [citat] Okei, luulin, että se olisi helpompaa nokalla 😩 ovatko aina harjatiilet naulattu tai ruuvattu hm..
5 vastausta · 1,4k lukukertaa
·
Kristian Ask
Kristian Ask: Ajattelen valaa betonilevyn. Olen tehnyt muutaman "ennen vanhaan", mutta tällä kertaa haluan pitää paksuuden ja painon alhaalla. Paksuus ei saa ylittää 30 mm, mutta mieluiten noin 20 mm. Levy tulee ulkokeittiöön ja ylityksen mitat ovat enintään 600 mm. Kysymys on yksinkertaisesti, miten saan sen kestämään parhaiten. Olen aiemmin käyttänyt tavallista hienobetonia ja tavallista
0 vastausta · 1,5k lukukertaa
FredrikR
FredrikR: [citat] 28x70 tai 28x60 yleensä käytetään. Usein kutsutaan termillä välipaneli, saatavana päästä pontattu niin voi helposti jatkaa.
1 vastaus · 1,7k lukukertaa
4
40talshuset: [citat] Kyllä, olen samaa mieltä kanssasi. Kuitenkin kaikkien vaihtaminen on paljon työtä ja todella vaikeaa vaihtaa täyspituisiksi laudoiksi, koska talo on lähes 10 metriä korkea, valitettavasti. Mutta ei ole mitään outoa rakentamisen kannalta, että antaa julkisivun yläosan mennä alemman päälle niin sanotusti? Kuinka pitkän pitäisi olla tämä limitys? Riittääkö 10 cm vai
4 vastausta · 1,8k lukukertaa
·
T
Tompafix: [citat] Molemmat terassini sijaitsevat suoraan kivilaattojen päällä. Niissä ei ole kantavaa palkkia, vain runko 170mm palkeilla. Pysyvät vakaasti paikoillaan yli 10 vuoden jälkeen. Terassi painaa paljon eikä liiku helposti.
5 vastausta · 1,6k lukukertaa
G
GDS74: Ostin mustat 10mm spacerit, tuli hyvä. Työskentelen ulkoisen kantavan palkin kanssa, onko teillä mitään vastaväitteitä ennen kuin jatkan? Aion laittaa välikkeitä alareunaan tukien väliin välttääkseni V-muotoa. Kiinnitän kolmella ruuvilla jokaiseen tukeen.
3 vastausta · 5,8k lukukertaa
·
Simon-t
Simon-t: [citat] Kiitos vinkeistä!
7 vastausta · 2,7k lukukertaa
D
Derbyboy: Etäisyys tolppien välillä on 159 cm
4 vastausta · 6,0k lukukertaa
·
mr.Ola
mr.Ola: [citat] Tyylikästä työtä 😍
3 vastausta · 3,0k lukukertaa
·
E
eztoril: Hei, Olen tarkastellut ns. kosteudenkestäviä lattiapehmeälevyjä, kuten näitä: https://www.beijerbygg.se/privat/sv/produkter/byggmaterial/byggskivor/spanskivor/golvspan-22x620x1820-fukttrog-p6-p5-tack-1-08-30-900218917 Olisivatko nämä sopivia? /Martin
3 vastausta · 3,3k lukukertaa
hansulainen
hansulainen: Kiitos kaikista vastauksista! EAN on sama ja se on sama tuote Tuberna. 🙌
5 vastausta · 2,0k lukukertaa
·
Mats-S
Mats-S: [citat] Naulapyssy on kiusankappale, sillä paneelin kiinnittäminen käy nopeasti, mutta kun naulat alkavat tulla ulos muutaman vuoden kuluttua, kadut sitä ... Osta ammattivasara, joka maksaa noin 800 kr (esim. Vaughan), niin naulaat paremmin ja nopeammin kuin nykyään :cool: Naulojen, joita käytät, pitäisi olla mahdollisimman karkearaepintaisia ja sinkittyjä, sillä ne pysyvät tiukasti
5 vastausta · 4,4k lukukertaa
·
L
lucke_lucas: [citat] Niin on minulla nyt, mutta se ei toimi tämän uuden rakenteen kanssa. Joka tapauksessa en aio halkaista LTB:en. Kiitos kaikista vastauksista.
6 vastausta · 2,3k lukukertaa
·
ricebridge
ricebridge: Ankkurimassa yleensä kestää hyvin, mutta riskinä on, että lecaharkko repeää sen sijaan. Samalla kysymys on, kuinka voimakkaasti tulee tuulemaan? Kuvassa näyttää siltä, että katto tulee myös kiinnittää tiiviisti taloon. Jos kiinnität sen vain kunnolla siihen, ja teet rakenteesta jäykän ja hyvän (niin ettei se irtoa lecasta), niin katon ei luulisi ainakaan lentävän pois.
1 vastaus · 1,5k lukukertaa
·
Oldboy
Oldboy: On vain yksi tapa pysäyttää jyrsijöitä. Massiivisilla materiaaleilla ja ilman ainuttakaan rakoa. Täysin tiiviisti joka suuntaan. Rakentaminen moderneilla talonrakennusmenetelmillä ja mtrl:llä on tuomittu epäonnistumaan. Yksi kissa ei riitä mihinkään. Tarvitaan noin tusina, ja mieluiten 1-2 naarasta pentujen kanssa. Silloin välttää ongelmat jyrsijöiden kanssa, mutta sen sijaan on
2 vastausta · 2,4k lukukertaa
·
prototypen
prototypen: Ei tarvitse isompaa ankkuria, vaan pidemmän ruuvin. Ruuvit löytyvät Biltema:sta ym. Ankkurin täytyy olla yhdelle tai kahdelle kipsille. Jos takana on vaneria/OSB:tä, ankkuria ei tarvita. Protte
12 vastausta · 3,9k lukukertaa
·
plåtrickard
plåtrickard: Epäselvää, saako linkittää Blocket:iin, mutta monet näyttävät etsivän osia. Haluan vinkata ilmoituksesta Blocket:issa: 4 kpl autotallikahvat, Car-in, Allhabo, Crawford https://www.blocket.se/annons/ostergotland/4_st_garagehantag_car_in_allhabo_crawford/110277107 Huom en ole valmistaja tai myyjä.
0 vastausta · 1,2k lukukertaa
Oldboy
Oldboy: Heidän pitäisi selvitä, mutta ne pehmenevät hieman kosteuden vaikutuksesta, joten ne saattavat tarvita enemmän tukea kuin mitä vaaditaan sisätiloissa kuivassa lämmössä. Jos ne seisovat irrallaan seinää vasten, ne voivat hieman taipua.
1 vastaus · 659 lukukertaa
Skalman9
Skalman9: Hei, Ajattelimme vaihtaa lattian parkettiin ja pohdimme, pitäisikö meidän tehdä joitain sopivia toimenpiteitä, kun kerran olemme siellä remontoimassa. Talo on vuodelta 1968, olemassa oleva puulattia ja muovi yhdessä huoneessa. Piirustuksen mukaan meillä on tänään laattaperustus: Maapohjan laatu: Savi Perustamistapa: Koko betonilaatta 1,5 tonnia/m2. Kellarin lattia: 12 cm betonilaatta,
0 vastausta · 718 lukukertaa
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.