1 603 lukukertaa ·
5 vastausta
2k lukukertaa
5 vastausta
Mitä on kellarin seinässä? Miten minun pitäisi ajatella poraa/plugia?
Hei kaikki!
Olin laittamassa kellarissa olevaan varastoon hyllyä kiinni kellarin seinään, kun porasin, niin pora upposi 3,5 cm seinään ennen kuin se saavutti betonin (jos se nyt on betonia). Seinän yleisääni on hyvin ontto kaikkialla, missä koputtaa. En ole purkanut muuta kuin kaivanut suuremman reiän poraamisen jälkeen, mutta laastikerroksen jälkeen löytyy jonkinlainen puulastukerros? Ulkopuoli on valkoinen, mutta jos rikot palan, niin keskiosa on ruskea. Se näyttää hyvin paljon puulta. Onko tämä normaalia ulkokellarin seinässä?
Miten minun tulisi miettiä, kun kiinnitän tulppia? Pitäisikö minun vain jättää huomiotta tämä 3,5 cm kerros "irti" olevaa laastia ja lyödä tulppa betoniin?
Talo on vuodelta 1946.
Olin laittamassa kellarissa olevaan varastoon hyllyä kiinni kellarin seinään, kun porasin, niin pora upposi 3,5 cm seinään ennen kuin se saavutti betonin (jos se nyt on betonia). Seinän yleisääni on hyvin ontto kaikkialla, missä koputtaa. En ole purkanut muuta kuin kaivanut suuremman reiän poraamisen jälkeen, mutta laastikerroksen jälkeen löytyy jonkinlainen puulastukerros? Ulkopuoli on valkoinen, mutta jos rikot palan, niin keskiosa on ruskea. Se näyttää hyvin paljon puulta. Onko tämä normaalia ulkokellarin seinässä?
Miten minun tulisi miettiä, kun kiinnitän tulppia? Pitäisikö minun vain jättää huomiotta tämä 3,5 cm kerros "irti" olevaa laastia ja lyödä tulppa betoniin?
Talo on vuodelta 1946.
Viimeksi muokattu:
Ah, olet oikeassa! Nopea Googlaus kertoo, että se keksittiin vuonna 1946, joten se oli todella nykyaikaista talossamme silloin. Mutta sanottuna en tiedä, milloin se laitettiin sinne.Magnus E K sanoi:
Mutta kellarissa siis, se toimii?
Hyvä vinkki! Kyllä, sekä rappaus että puuvillavilla säröilivät melkoisesti.J jonaserik sanoi:
Minun pitäisi vain kiinnittää vapaasti seisova hylly rei'itetyn nauhan tai vastaavan avulla, jotta mitään ei tapahdu, jos lapset saavat jotain päähänsä. Mutta jos laitan tulpan näiden 3,5 cm syvälle, niin eikö se ole yhdentekevää, vaikka se säröilisi?
Jos kyseessä on kaatumissuoja, niin pitkät puuruuvit riittävät hyvin, mutta huomioi, että niiden tulee mennä seinään vähintään 7 cm + 3,5 cm. Normaalisti heraklitissä (joka on huono) täytyy käyttää paksuja ruuveja/pultteja, jotka menevät vähintään 10 cm sisään, ruuvi/pultti voi taipua, koska heraklit ei kestä sivutaittoa.
Klikkaa tästä vastataksesi