D
Talo, jossa asun tänään, on rakennettu siporexlohkoista (rakennettu 1972). Haluaisin korvata oven ikkunalla/seinäosalla. Valitettavasti minulla on vaikeuksia löytää jälleenmyyjää, joka myy juuri 700 mm leveitä siporexlohkoja.
Onko kenelläkään vinkkejä oikeaan suuntaan (blocket ei valitettavasti ole suureksi avuksi)?

Ystävällisin terveisin,
Daniel

A
Xella on nykyään Ytongin valmistaja. Tarkista heiltä, mitkä jälleenmyyjät myyvät ytong-blockia. 700mm voi olla vaikea saada, koska käytännössä kaikki kevytbetonivalmistajat käyttävät 600mm.

Heitä esiin kysely paikallisessa facebookryhmässäsi, joku varmaan tekee remonttia ja silloin puretaan usein yksi tai kaksi seinää. Sellaisen sinun pitäisi voida saada. Muutoin rakennustarvikekaupassa on block mutta sinun täytyy luultavasti tehdä saumaus.

Täytyykö sen olla Siporex/Ytong? Tavalliset lecaharkot toimivat useimmiten yhtä hyvin. Mutta se riippuu siitä, mitä aiot tehdä ja mihin seinään.

Siporex on melko helppo sahata, joten jos et tarvitse kovin monta, se voi olla ratkaisu. Toimii käsisahalla.

Stefflo Stefflo sanoi:
Siporex on melko helppo leikata, joten jos sinulla ei ole paljon leikattavaa, se voisi olla ratkaisu. Toimii käsisahalla.
Olen ostanut Siporex-lohkoja Bauhausista, noin 70mm x 600mm x 400mm, hintaan noin 70kr/kpl. Luultavasti löytyy muita kokoja. Olen ostanut kevytbetonisahan Julasta ehkä 100 kr (valtavat sahahampaat), ellei kyseessä ole vain pienen palan katkaisu, luulen että tavallinen käsisaha kuluu melko paljon.

Hornbach, K-Bygg jne. tarjoavat varmasti vaihtoehtoja. Onhan myös muita merkkejä saatavilla.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.