Olen uusi foorumilla ja ostin juuri asunnon. Minulla on huonekorkeus 249,5 cm. Haluan laskea kattoa kipsilevyllä ja asentaa alasvalot. Kutsuin maalarin keskustelemaan hinnasta jne., ja hän sanoi, että katto tulee liian matalaksi, jos lasken sitä. Voiko kattoa laskea 10 cm ja asentaa alasvalot? Vai pitääkö sen olla noin 15 cm?
Mitä mieltä olette te, joilla on kokemusta? Pitäisikö minun jättää katon laskeminen?
Ostan ensimmäistä kertaa jotain Ruotsissa ja minulla ei ole lainkaan kokemusta rakentamisesta jne. Minun täytyy todennäköisesti remontoida koko asunto (68,5 m²) ja budjettini on rajallinen. Jos jätän katon laskematta, budjettiin jää enemmän tilaa panostaa muihin asioihin paremmalla laadulla, mutta samalla haluan kauniin valaistuksen. En ole varma, mitä tehdä.
Tässä on 2 kuvaa olohuoneesta.
On myös vaihtoehto tehdä samoin kuin eräs toinen teki, laskea vain reunasta ja asentaa alasvalot.
Olen samaa mieltä, 2.50 kattokorkeus on arvokkaampi kuin upotetut valot ja 2.40. Pienemmissä huoneissa, kuten kylpyhuoneessa, sillä ylimääräisellä kattokorkeudella ei ole niin suurta merkitystä, mutta isommassa olohuoneessa sillä on suuri merkitys.
Älä laske olohuoneen kattoa. Se on umonterad suurella katolla olevilla spottareilla!
On parempi panostaa kohdevalaistukseen, joka valaisee tietyt alueet pehmeällä valolla.
Spottarit ovat ok eteisessä, kylpyhuoneessa ja keittiössä.
Sitten oletan, kuten myös ajattelette, että 235 cm tai 240 cm katto tuntuu liian ahtaalta?
Pitäisikö minun laskea vain reunat samalla tavalla kuin viimeisessä kuvassa?
On totta, että 2.35 - 2.40 on ihan mahdollista elää, se on mitä minulla on nyt. Mutta edellisessä asunnossa oli 2.50 kuten sinulla (sama lattiatyyppi - tuntuu erilaiselta jos hioo sen, paljon valoisampaa), ja se oli parempi.
Mitä haluat saavuttaa spottien avulla seinän varrella? Jos muurille haluat leviävän valon, uskon, että on helpompiakin tapoja saavuttaa se pienen kaapelikanavan ja keittiökaappien alle tai vastaaviin paikkoihin tarkoitettujen spottien avulla.
Oletko katsonut spotteja ja kuinka paljon tilaa ne vaativat? Jos kyseessä on LED, eikö pitäisi olla mahdollista selvitä 50mm madaltamisella? Moni madaltaa kattoa spot-lamppujen vuoksi ja heidän täytyy nähdä se sen arvoisena. Omasta puolestani olen samaa mieltä siitä, että en koskaan madaltaisi kattoa siitä syystä.
Haluan kiittää kaikkia, jotka ovat käyttäneet aikaansa ja vastanneet. Nyt on selvää, että en aio laittaa mitään spotlightia tai laskea kattoa. Se tarkoittaa hieman enemmän budjettia keittiön valkoisille tuotteille
150 000 budjetti 68 neliömetrin kaksion remonttiin. Kylpyhuone ei tarvitse remonttia vähään aikaan (noin 8 neliömetriä), loput remontoidaan.
Keittiö, jonka aion tilata, maksaa noin 75-80 k. Muutamat ystävät auttavat eri asioissa ja tietenkin minäkin autan. Näin vältän käsityöläisten kustannukset.
* Poista ovi ja tee seinä sen sijaan (ei käsityöläisen maksua)
Keittiö, jonka aion tilata, maksaa noin 75-80 k. Muutamia ystäviä, jotka auttavat erilaisten asioiden kanssa ja tietenkin minä itse auttamaan. Näin vältän ammattimiehen kustannuksen.
* Sähkön uudelleenjärjestely, sähköpääkeskuksen vaihto (sähköasentaja tulee mukana)
Hieman OT, mutta miksi haluat vaihtaa sähköpääkeskuksen? Miltä se näyttää nykyään? Minkä ikäinen asunto on? Mitä haluat saavuttaa vaihdolla? Mitä puutteita nykyään on, joita aiot korjata?
Kysyn tätä, koska olen saanut käsityksen, että monet vaihtavat täysin toimivia diazed-keskuksia, koska jostain syystä uskovat, että moderni normikeskus on parempi, ja se ei aina pidä paikkaansa mielestäni.
Hieman OT, mutta miksi haluat vaihtaa sähkötaulun? Miltä se näyttää nykyään? Mikä on asunnon ikä? Mitä haluat saavuttaa vaihdolla? Mitä puutteita on nykyään, joita aiot korjata?
Kysyn, koska olen saanut käsityksen, että monet vaihtavat täysin kunnolliset diazed-keskukset, koska uskovat jostain syystä, että moderni normikeskus on parempi, eikä se aina ole mielestäni niin.
Kuten olen sanonut aiemmin, minulla ei ole paljon kokemusta tai tietoa remontista tai rakentamisesta. Minulla on kuitenkin ystäviä, jotka ovat remontoineet omakotitaloja tai asunto-osakkeita aiemmin.
Asuntoa ei ole remontoitu 60-luvun jälkeen, paitsi kylpyhuone (2013). Ystäväni, jolla on kokemusta, mukaan sähkötaulu on erittäin vanha 60-luvulta. On parasta vaihtaa se remontin yhteydessä ennen kuin se aiheuttaa ongelmia, koska se on erittäin vanha.
Voin lähettää muutamia kuvia (saan avaimet 10 päivän päästä, joten ne ovat kiinteistönvälittäjän kuvia) asunnosta, mutta minulla ei ole kuvaa sähkötaulusta. Jos teillä on neuvoja tai vinkkejä, mitä voin tehdä tai mitä tarvitsisi tehdä, olen hyvin avoin ehdotuksille.
pohjapiirros:
Aion rakentaa seinän keittokomeroon ja makuuhuoneen välisen oven tilalle.
keittiö:
olohuone
Eteinen
Keittiö, jota aion tilata. Ikea ja Epoq. en ole vielä päättänyt.
Kaverini mukaan, jolla on kokemusta, sähkötaulu on erittäin vanha, 60-luvulta. On parasta vaihtaa se remontin yhteydessä ennen kuin se aiheuttaa ongelmia, koska se on hyvin vanha.
1960-luvulla ei ollut yhtä monta pistorasiaa kuin haluamme nykyään. Jos se on pieni keskus, jossa on vain muutama ryhmä, se ei ehkä riitä, kun aiot remontoida ja lisätä useampia pistorasioita, pesukoneen, astianpesukoneen ja vastaavia. On mahdollista täydentää olemassa olevaa keskusta yhdellä, joka sisältää vikavirtasuojan ja pari uutta ryhmää. Mutta esteettisesti voi olla kauniimpaa vaihtaa kaikki.
Mitä haluan sanoa tällä, on että saattaa olla hyviä syitä vaihtaa sähkötaulu. Mutta ei välttämättä tarvitse. Pyydä ystävääsi täsmentämään, mikä ongelma on. Että nykyinen keskus on vuodelta 1965, ei sinänsä ole ongelma.
1960-luvulla ei ollut yhtä monta pistorasiaa kuin haluamme tänään. Jos kyseessä on pieni keskus, jossa on vain muutama ryhmä, voi olla, että se ei riitä, kun aiot remontoida ja lisätä lisää pistorasioita, pesukone, astianpesukone ja vastaavaa. On mahdollista täydentää olemassa olevaa keskusyksikköä toisella, joka sisältää vikavirtasuojakytkimen ja pari uutta ryhmää. Mutta ehkä esteettisesti on siistimpää vaihtaa kaikki.
Mitä haluan sanoa tällä on, että voi olla hyviä syitä vaihtaa sähköpääkeskus. Mutta se ei välttämättä tarvitse sitä. Pyydä ystävääsi selventämään, mikä ongelma on. Se, että nykyinen keskus on vuodelta 1965, ei sinänsä ole ongelma.
Juuri nyt tilanteessa ei ole riittävästi ryhmiä. Se oli esteettisistä syistä, että aiomme vaihtaa. Hän on puhunut vikavirtasuojakytkimestä ja uusista ryhmistä, mutta hänen mukaansa se ei näyttäisi hyvältä käytävässä. Olen samaa mieltä hänen kanssaan.
Sain nyt avaimet asuntoon ja hankin ajokortin samalla viikolla, tosi iloinen . Saa nähdä, pystynkö selviytymään remontista myös
Minulla oli ilmeisesti asbestia laattojen takana keittiössä. Laatat on otettu alas, asbesti on revitty mutta ei täysin. Se näyttää enemmän hiotulta. En halua jatkaa tämän kanssa enää. Vaikka minulla oli kasvomaski ym., aloin psyykkisesti tuntea oloni huonoksi.
Olen siivonnut kaikkialta, mutta asbesti joka on jäänyt betoniin (hiottu), voiko sen päälle laittaa tasoitetta?