Hei,

Olen uusi foorumilla ja ostin juuri asunnon. Minulla on huonekorkeus 249,5 cm. Haluan laskea kattoa kipsilevyllä ja asentaa alasvalot. Kutsuin maalarin keskustelemaan hinnasta jne., ja hän sanoi, että katto tulee liian matalaksi, jos lasken sitä. Voiko kattoa laskea 10 cm ja asentaa alasvalot? Vai pitääkö sen olla noin 15 cm?

Mitä mieltä olette te, joilla on kokemusta? Pitäisikö minun jättää katon laskeminen?

Ostan ensimmäistä kertaa jotain Ruotsissa ja minulla ei ole lainkaan kokemusta rakentamisesta jne. Minun täytyy todennäköisesti remontoida koko asunto (68,5 m²) ja budjettini on rajallinen. Jos jätän katon laskematta, budjettiin jää enemmän tilaa panostaa muihin asioihin paremmalla laadulla, mutta samalla haluan kauniin valaistuksen. En ole varma, mitä tehdä.

Tässä on 2 kuvaa olohuoneesta.

Tyhjä olohuone, jossa on parkettilattia, beigekellertävät seinät ja valkoinen katto. Ovenkarmi oikealla vie toiseen huoneeseen. Tyhjä olohuone, jossa on parkettilattia, avoin ovi ja ikkunat parvekkeelle. Rakennuksen vaaleat tiiliseinät näkyvät ikkunan takaa.

On myös vaihtoehto tehdä samoin kuin eräs toinen teki, laskea vain reunasta ja asentaa alasvalot.

esimerkki a;

Keittiö ja ruokailutila, jossa on tummat tuolit ja vaalea pöytä. Taustalla on suuri ikkuna ja katossa riippuu kaksi valaisinta.
 
Se laskee enintään 10 cm, joten ei ongelmaa, mutta mielestäni sinun pitäisi käyttää rahat johonkin muuhun.
 
  • Tykkään
Christoffer L ja 1 muu
  • Laddar…
Olen samaa mieltä, 2.50 kattokorkeus on arvokkaampi kuin upotetut valot ja 2.40. Pienemmissä huoneissa, kuten kylpyhuoneessa, sillä ylimääräisellä kattokorkeudella ei ole niin suurta merkitystä, mutta isommassa olohuoneessa sillä on suuri merkitys.
 
  • Tykkään
Suadh ja 3 muuta
  • Laddar…
Älä laske olohuoneen kattoa. Se on umonterad suurella katolla olevilla spottareilla!
On parempi panostaa kohdevalaistukseen, joka valaisee tietyt alueet pehmeällä valolla.
Spottarit ovat ok eteisessä, kylpyhuoneessa ja keittiössä.
 
  • Tykkään
Christoffer L ja 3 muuta
  • Laddar…
Sitten oletan, että sinustakin tuntuu liian suljetulta, kun katon korkeus on 235 cm tai 240 cm?

Pitäisikö minun madaltaa vain reunat samalla tavalla kuin viimeisessä kuvassa?
 
L Link1np4rk sanoi:
Sitten oletan, kuten myös ajattelette, että 235 cm tai 240 cm katto tuntuu liian ahtaalta?

Pitäisikö minun laskea vain reunat samalla tavalla kuin viimeisessä kuvassa?
On totta, että 2.35 - 2.40 on ihan mahdollista elää, se on mitä minulla on nyt. Mutta edellisessä asunnossa oli 2.50 kuten sinulla (sama lattiatyyppi - tuntuu erilaiselta jos hioo sen, paljon valoisampaa), ja se oli parempi. :)

Mitä haluat saavuttaa spottien avulla seinän varrella? Jos muurille haluat leviävän valon, uskon, että on helpompiakin tapoja saavuttaa se pienen kaapelikanavan ja keittiökaappien alle tai vastaaviin paikkoihin tarkoitettujen spottien avulla.
 
  • Tykkään
Link1np4rk
  • Laddar…
Oletko katsonut spotteja ja kuinka paljon tilaa ne vaativat? Jos kyseessä on LED, eikö pitäisi olla mahdollista selvitä 50mm madaltamisella? Moni madaltaa kattoa spot-lamppujen vuoksi ja heidän täytyy nähdä se sen arvoisena. Omasta puolestani olen samaa mieltä siitä, että en koskaan madaltaisi kattoa siitä syystä.
 
  • Tykkään
Link1np4rk
  • Laddar…
Haluan kiittää kaikkia, jotka ovat käyttäneet aikaansa ja vastanneet. Nyt on selvää, että en aio laittaa mitään spotlightia tai laskea kattoa. Se tarkoittaa hieman enemmän budjettia keittiön valkoisille tuotteille :)

150 000 budjetti 68 neliömetrin kaksion remonttiin. Kylpyhuone ei tarvitse remonttia vähään aikaan (noin 8 neliömetriä), loput remontoidaan.

Keittiö, jonka aion tilata, maksaa noin 75-80 k. Muutamat ystävät auttavat eri asioissa ja tietenkin minäkin autan. Näin vältän käsityöläisten kustannukset.

* Poista ovi ja tee seinä sen sijaan (ei käsityöläisen maksua)

* Sähkötöiden uusiminen, sähkötaulun vaihto (sähköasentaja tarvitaan)

* Tapetin poisto jne. maalata seinät ja katto (ei käsityöläisen maksua)

* Vaihda keittiö (ei käsityöläisen maksua)

* Uudet vaatekaapit jne.

* Uusi lattia (noin 60 neliömetriä)

Arvioin, että budjetti riittää, vaikka tulisikin pieniä lisäkustannuksia.
 
L Link1np4rk sanoi:
Keittiö, jonka aion tilata, maksaa noin 75-80 k. Muutamia ystäviä, jotka auttavat erilaisten asioiden kanssa ja tietenkin minä itse auttamaan. Näin vältän ammattimiehen kustannuksen.
Katso täällä viesti #10
Ikean ripustuskisko – paras ratkaisu? | Byggahus.se
 
  • Tykkään
Link1np4rk
  • Laddar…
L Link1np4rk sanoi:
* Sähkön uudelleenjärjestely, sähköpääkeskuksen vaihto (sähköasentaja tulee mukana)
Hieman OT, mutta miksi haluat vaihtaa sähköpääkeskuksen? Miltä se näyttää nykyään? Minkä ikäinen asunto on? Mitä haluat saavuttaa vaihdolla? Mitä puutteita nykyään on, joita aiot korjata?

Kysyn tätä, koska olen saanut käsityksen, että monet vaihtavat täysin toimivia diazed-keskuksia, koska jostain syystä uskovat, että moderni normikeskus on parempi, ja se ei aina pidä paikkaansa mielestäni.
 
  • Tykkään
Link1np4rk ja 2 muuta
  • Laddar…
Alfredo Alfredo sanoi:
Hieman OT, mutta miksi haluat vaihtaa sähkötaulun? Miltä se näyttää nykyään? Mikä on asunnon ikä? Mitä haluat saavuttaa vaihdolla? Mitä puutteita on nykyään, joita aiot korjata?

Kysyn, koska olen saanut käsityksen, että monet vaihtavat täysin kunnolliset diazed-keskukset, koska uskovat jostain syystä, että moderni normikeskus on parempi, eikä se aina ole mielestäni niin.
Kuten olen sanonut aiemmin, minulla ei ole paljon kokemusta tai tietoa remontista tai rakentamisesta. Minulla on kuitenkin ystäviä, jotka ovat remontoineet omakotitaloja tai asunto-osakkeita aiemmin.

Asuntoa ei ole remontoitu 60-luvun jälkeen, paitsi kylpyhuone (2013). Ystäväni, jolla on kokemusta, mukaan sähkötaulu on erittäin vanha 60-luvulta. On parasta vaihtaa se remontin yhteydessä ennen kuin se aiheuttaa ongelmia, koska se on erittäin vanha.

Voin lähettää muutamia kuvia (saan avaimet 10 päivän päästä, joten ne ovat kiinteistönvälittäjän kuvia) asunnosta, mutta minulla ei ole kuvaa sähkötaulusta. Jos teillä on neuvoja tai vinkkejä, mitä voin tehdä tai mitä tarvitsisi tehdä, olen hyvin avoin ehdotuksille.

pohjapiirros:
Aion rakentaa seinän keittokomeroon ja makuuhuoneen välisen oven tilalle.

Asunnon pohjapiirros, jossa näkyy olohuone, keittiö, makuuhuone, halli ja WC-tila. Suunnitelmassa korvataan keittiön ja makuuhuoneen välinen ovi seinällä.

keittiö:
Vanha keittiö valkoisin kaapinovilla, kaksialtainen teräksinen pesuallas, puiset lattiat, pyöreä pöytä ja tuolit ikkunan edessä, vaaleanpunainen lamppu.
Keittiö, jossa on pyöreä puupöytä ja neljä tuolia, ikkuna taustalla. Pöydällä on kukkia. Vasemmalla hedelmäkulho.
Vanha keittiö, jossa valkoiset kaapit, sähköliesi ja retro kaakelit; näkymä kohti avointa ovea ja eteistä, jossa ripustin ja lamppu.

olohuone

Olohuone, jossa punainen sohva, puinen kahvipöytä, ruokapöytä puisilla tuoleilla, tauluja seinillä, lasikaappi koriste-esineillä ja suuri sininen lamppu.
Olohuonetta, jossa on pyöreä puinen ruokapöytä ja kuusi tuolia, ikkunan edessä kukalliset verhot, matto lattialla ja kattovalaisin.

Eteinen

Vaalea käytävä, jossa on puisia vaatetankoja ja -hyllyjä vasemmalla, peili oikealla ja ruskea ovi edessä, valkoiset seinät ja katto.

Eteiskuva, jossa näkyy ovet keittiöön ja olohuoneeseen, joka on sisustettu punaisilla sohvilla ja maalauksilla. Seinällä taulu.

Keittiö, jota aion tilata. Ikea ja Epoq. en ole vielä päättänyt.

Epoq:
Keittiösuunnitelma tummilla kaapistoilla ja integroidulla pesualtaalla, suunniteltu uudistettuun asuntoon, vaihtoehtoina Ikea tai Epoq.

Keittiön 3D-suunnitelma: vasemmalla jääkaappi ja pakastin, keskellä uuni ja mikroaaltouuni, oikealla tumma työtaso ja pesuallas.


Ikea:
Keittiösuunnitelma, jossa on tummat kaapistot, puiset työtasot ja integroitu liesi modernissa asunnossa.
 
L Link1np4rk sanoi:
Kaverini mukaan, jolla on kokemusta, sähkötaulu on erittäin vanha, 60-luvulta. On parasta vaihtaa se remontin yhteydessä ennen kuin se aiheuttaa ongelmia, koska se on hyvin vanha.
1960-luvulla ei ollut yhtä monta pistorasiaa kuin haluamme nykyään. Jos se on pieni keskus, jossa on vain muutama ryhmä, se ei ehkä riitä, kun aiot remontoida ja lisätä useampia pistorasioita, pesukoneen, astianpesukoneen ja vastaavia. On mahdollista täydentää olemassa olevaa keskusta yhdellä, joka sisältää vikavirtasuojan ja pari uutta ryhmää. Mutta esteettisesti voi olla kauniimpaa vaihtaa kaikki.

Mitä haluan sanoa tällä, on että saattaa olla hyviä syitä vaihtaa sähkötaulu. Mutta ei välttämättä tarvitse. Pyydä ystävääsi täsmentämään, mikä ongelma on. Että nykyinen keskus on vuodelta 1965, ei sinänsä ole ongelma.
 
A Avemo sanoi:
1960-luvulla ei ollut yhtä monta pistorasiaa kuin haluamme tänään. Jos kyseessä on pieni keskus, jossa on vain muutama ryhmä, voi olla, että se ei riitä, kun aiot remontoida ja lisätä lisää pistorasioita, pesukone, astianpesukone ja vastaavaa. On mahdollista täydentää olemassa olevaa keskusyksikköä toisella, joka sisältää vikavirtasuojakytkimen ja pari uutta ryhmää. Mutta ehkä esteettisesti on siistimpää vaihtaa kaikki.

Mitä haluan sanoa tällä on, että voi olla hyviä syitä vaihtaa sähköpääkeskus. Mutta se ei välttämättä tarvitse sitä. Pyydä ystävääsi selventämään, mikä ongelma on. Se, että nykyinen keskus on vuodelta 1965, ei sinänsä ole ongelma.
Juuri nyt tilanteessa ei ole riittävästi ryhmiä. Se oli esteettisistä syistä, että aiomme vaihtaa. Hän on puhunut vikavirtasuojakytkimestä ja uusista ryhmistä, mutta hänen mukaansa se ei näyttäisi hyvältä käytävässä. Olen samaa mieltä hänen kanssaan.

Sain nyt avaimet asuntoon ja hankin ajokortin samalla viikolla, tosi iloinen (y):ok:. Saa nähdä, pystynkö selviytymään remontista myös :)
 
Minulla oli ilmeisesti asbestia laattojen takana keittiössä. Laatat on otettu alas, asbesti on revitty mutta ei täysin. Se näyttää enemmän hiotulta. En halua jatkaa tämän kanssa enää. Vaikka minulla oli kasvomaski ym., aloin psyykkisesti tuntea oloni huonoksi.

Olen siivonnut kaikkialta, mutta asbesti joka on jäänyt betoniin (hiottu), voiko sen päälle laittaa tasoitetta?

Tietääkö joku?
 
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.