Aiomme asentaa taontaportin ajotielle. Ajotiellä on kuitenkin kaltevuus (alas talolle) ja pohdimme nyt, pitäisikö portti asentaa samassa kulmassa kuin ajotie vai niin, että portti on suora.

Mitä mieltä olette?

• Tykkään
JoakimLG ja 1 muu
  • Laddar…
B Bergledja sanoi:
Aiomme asentaa taonta-aidan ajotielle. Ajotie on kuitenkin kalteva (alas taloon) ja mietimme nyt, pitäisikö portti asentaa samassa kulmassa kuin ajotie vai niin, että portti on suora.

Mitä mieltä olette?
Suora!
Kaikki muu näyttää oudolta.

• Tykkään
Bergledja
  • Laddar…
Suoraan, muuten portit "avautuvat"

anders07 anders07 sanoi:
Suoraan, muuten portit "putoavat auki"
Ajattelin laittaa sisäänpäin, etteivät ne osuisi maahan siinä tapauksessa.

Minulla on itse takorautainen portti mäessä, joka on suora. Sitten on itsestään selvää, että vinoa porttia ei voi käyttää.

Vinokas portti tilataan siten, että sitä voi käyttää.
Mutta mikä toimii parhaiten riippuu siitä, miltä se näyttää paikan päällä.

Totta kai portin pitää kallistua 😝

Normaalisti se asennetaan tosin suoraan ja että se avautuu alaspäin kallistuksen suuntaan……..

T Taxture sanoi:
Tietenkin portin pitää kallistua 😝

Normaalisti se asennetaan tosin suoraan ja avautuu alaspäin viettävään suuntaan……..
Tehdäänkö niin oikeasti?

Silloin se tulee olemaan kallistunut suljettuna, mikä ehkä ei ole kovin tyylikästä?

Välttääksemme väärinkäsityksiä, mitä vaihtoehtoa suosittelette?

Kaksi viivaa: ensimmäinen viisto ja toinen pystysuora vaakasuoran viivan päällä. Numeroidut vaihtoehdot 1 ja 2.

B Birger Jarl sanoi:
Itselläni on takorautaportti mäessä, joka on suora.
Paljon helpompaa mäessä, joka on suora.

Mielestäni vaihtoehto 2 on tyylikkäin. Jos sinulla on kalteva tolppa, on vaikeaa avata/sulkea. Kaltevan tolpan olen rakentanut, jotta portit sulkeutuvat itsestään.

• Lutava puinen portti joen rannalla, henkilö osoittaa porttia; portti on asennettu itsekiinnittyväksi kallistetulla tolpalla.
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.