Hei!
Olen aikomassa tasoittaa lattiaa.
Eilen noin klo 18 laitoin primerin ja kun se kuivui niin, että pystyin kulkemaan lattialla, laitoin verkon..
Tänä aamuna asensin lattialämmityksen.
Ja sen jälkeen piti tasoittaa lattia, mutta eri syistä tuli esteitä ja se ei onnistunut..

Saan apua huomenna. Ja aiomme aloittaa noin klo 9.

Silloin on kuitenkin kulunut 39 tuntia siitä, kun laitoin primerin.
Pakkauksen (byggmax) mukaan
tasoittaminen tulisi tapahtua 1 vuorokauden sisällä.
Kuinka tarkkaa se on?

Miltä lattian tulisi tuntua, kun siihen koskee?
Kuiva vai hieman tahmea?

Voinko laittaa pienen kerroksen lisää?
Onko haittaa, jos se tulee lämmityskaapelin päälle jne?

Kiitollinen avusta, koska olen epätietoinen😅

Suurin kysymys on kai enemmän
Kuinka "huolissaan" minun täytyy olla siitä, etteivätkö ne kiinnity hyvin nyt?

Ilman tietoa sanoisin, että tilanne on vakava. Minun sähköasentajani ei koskaan ilmestyisi niin lyhyellä varoitusajalla henkilökohtaisesti ja asentaisi johtoa, ellei pohjustusaika olisi tärkeä. Laatoittajalla on henkilökohtainen yhteys häneen ja hän liikkuu kuin hirmumyrsky aloittaen ja viimeistellen töitä. Jos hänellä on jokin asia, joka tarvitsee korjausta, niin se korjataan. Piste.

Tahmea

J Jontha sanoi:
Ilman tietoa sanoisin, että tilanne on vakava. Sähköasentajani ei koskaan ilmestyisi niin lyhyellä varoitusajalla henkilökohtaisesti ja asentaisi kaapelia, ellei pohjustusajan tärkeydellä olisi merkitystä. Laatoittajalla on henkilökohtainen yhteys häneen ja hän kiertää kuin hirmumyrsky aloittamassa ja päättämässä töitä. Jos hänellä on asia, joka tarvitsee korjausta, se pitää korjata. Piste.
Ehkä olisi pitänyt kirjoittaa, että olen itse asentanut kaapelin.
Tämä sähköasentajan hyväksynnällä, joka hoitaa muun työn täällä.

Jos sen pitäisi olla hieman tahmeaa, ehkä minun pitäisi laittaa ohut kerros lisää huomiseksi varmuuden vuoksi 😎

Mutta jos jotkut asiat ovat jo huijausta, ei varmasti ole väliä, jos loputkin ovat sitä.

J Jontha sanoi:
Mutta jos jotkut asiat ovat jo huijausta, tuskin sillä on merkitystä, jos loputkin ovat.
Huijaukseksi en sanoisi sitä..
Asennusohjeita on noudatettu. Silmukka testattiin ennen ja jälkeen asennuksen...
Kukaan ei näe, onko ammattilainen tehnyt sen vai ei.

Se ei ole sama asia kuin kysymys pohjamaalista..
Mikä on pointtisi?

• Tykkään
Luddis_1
  • Laddar…
Sorry, minun kirjassani se on täysin huijausta. Mutta jokainen saa pitää huolen omasta talostaan.

J Jontha sanoi:
Sorry, minun kirjassani se on selkeästi huijausta. Mutta jokainen saa hoitaa oman talonsa.
Olkoon niin sinun kirjassasi.
Mutta mitä tarkalleen ottaen se myötävaikuttaa kysymykseeni primerin ajasta?

A amoreex sanoi:
Olkoon niin.
Mutta mitä tarkalleen se vaikuttaa kysymykseeni primen kestosta?
Niin, että ehkä primellä ei ole merkitystä, jos kuitenkin paljastuu, että sähkötöitä on tehnyt maallikot.

Ja koskien primea, se on pidettävä noiden tuntien sisällä. Jos sitä ylitetään liikaa, on pakko tehdä uudelleen.

J Jontha sanoi:
Kyllä, että ei ehkä ole väliä primerin kanssa, jos kuitenkin käy ilmi, että sähkötyöt on tehnyt amatöörit.

Ja primerin suhteen täytyy pysyä noissa tunneissa. Jos se ylittyy liikaa, on kyllä pakko tehdä uudelleen.
Kysymys primerista on käytännöllinen, jotta tiedetään, onko se merkittävästi huonompi vai menevätkö asiat silti hyvin.
Jotkut toimittajat näyttävät kirjoittavan 1–2 vuorokautta.
Ja se on vaikeaa, kun Byggmax minun tapauksessani on kirjoittanut "Tulisi tehdä yhden vuorokauden kuluessa", mikä ei oikeastaan ole pakko.

Mutta kuivumisaika riippuu myös muista asioista kuin ajasta. Miltä lattia tuntuu silloin?

J Jontha sanoi:
No mutta kuivausaika riippuu myös muustakin kuin ajasta. Miltä lattia tuntuu?
Hieman tahmea, joten ei ole täysin kuiva.

Näyttää kuitenkin siltä, että laitan ohuen kerroksen huomenna aamulla...

Jos se on tahmeaa, sen pitäisi olla reko. Mutta laita yksi kerros lisää. Kaapeli tulee kuitenkin valettua jne., kuulostaa epätodennäköiseltä, että jotain menisi pieleen sen takia.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.