Rakennusmateriaalit & Rakennustekniikka
jonasandero: Näin kävi. Tein "mallin" kantopalkkien ripustamista varten. Helppo saada kaikki oikein sitten. Ruuvailin ulkopuolelta ja piilotan ruuvit rimoilla.
Dowser4711: Täytä reikä husfixillä, epoksilla tai jollain muulla sopivalla aineella, sen jälkeen kun olet puhdistanut sen mahdollisimman hyvin. Mutta sen sijaan, että odottaisit aineen kovettumista ja poraisit uuden reiän, työnnä tulppa siihen kohtaan, mihin sen haluat. Näin se saa asettua ja kovettua paikoilleen. Sitten voit vain kiertää silmukan ja koukun sisään, kun se on jälleen kuiva ja
MattiasJohansson21: Se on 20mm ja vaikuttaa olevan ongelmaton tämän videon mukaan [MEDIA=youtube]Do6QxRDL_Ic[/MEDIA] Ja kuten sanottu, se ei ole kiinteää kiveä vaan kvartsikomposiittia.
Harald Blåtumme: Kun terassi kiinnitetään piilokiinnityksellä, on pidettävä sitä pysyvästi kiinnitettynä. Puun liikkeet tekevät lähes mahdottomaksi irrottaa terassia myöhemmin ja toivoa, että puu pysyisi ehjänä heikoilla kiinnityskohdilla, jotka syntyvät kulmakierteityksessä - suuret säleet tulevat irtoamaan.
z_bumbi: Ohut filmivaneri sisäpuolella, jossa tiivistät saumakohdat ja on lista yläreunassa.
matgre: Kiitos selityksestä ja kuvasta, ideamme muistuttaa paljon sitä, miltä sinun näyttää! Tyylikäs!
Erik Hedberg: Olemme ratkaisseet sen. Nostin tolpan rautakangella ja kaveri koputti sen oikeaan paikkaan. Muttereilla säädimme etäisyydet.
TorpAnders: [citat] Niin heikkoa kuin 40 mm sahaisin kulmat pöytäsahalla/viiltosahalla ja sitten nauhahiomakoneella karkealla paperilla säteelle.
anders07: [citat] Näin, 9 vuotta myöhemmin, en oikeastaan muista mitä tarkoitin... Luulen, että olin turhautunut siitä, että se edistyi hitaasti ja oli hankalaa... Mutta kyllä, järkyttävän paljon rautaa oli siinä parvekkeessa...
Jochi: [citat] Reikä tulee olla puhdas, jotta massa kiinnittyy hyvin. Suositellaan erityistä pulloharjaa. Kiinnitysmassan heikkous on siinä, kuinka hyvin se tarttuu kallioon. On hyvä, jos reikä on sopivan kokoinen, sillä liian suuri reikä on suurempi pinta-ala kuin pieni. Olen kokenut tämän kiinnitettäessä lipputankoa kallioon. Bilteman kiinnitysmassa ei ole kovinkaan kallis, mutta sinun
BirgitS: Se on tavallinen tyyppi foam ja en usko, että Skandor tekisi sitä huonommin kuin joku muu valmistaja. Vinyylimatto, linoleummatto ja ehkä vinyyliklickgolv ovat muuten ne, jotka lisäävät vähiten korkeutta.
Mkk1: Hei, Edellinen omistaja rakensi savuhormin hieman rumasti.. (katso kuva). Nyt haluaisin korjata sen ja rapata ulkopuolen, sitten maalata koko. Voiko vain rapata päälle vai onko savuhormin kanssa jotain, mitä pitäisi huomioida? En ole koskaan tehnyt sitä ennen. Miten korjaisitte kuvassa 2 olevat kulmat? Mikä materiaali toimii parhaiten luomaan suoran linjan, jota voi sitten rapata? Kiitos
MattiasJohansson21: Hei!! Olen remontoimassa kotona ja harkitsen vaihtoehtoja työtasoille. Olen innostunut ajatuksesta sahata komposiittilevy itse, sillä näyttää siltä, ettei tarvitse muita työkaluja kuin mitä käytetään puuhun. Kysymykseni on, miten ihmeessä voi ostaa sellaisen levyn erikseen? Kun googlaan, kaikki ovat mittatilaustyönä tehtyjä levyjä ja ne maksavat yli 20k. Ajatukseni on päästä
Alexander Go: [citat] Tuliko siitä mitään kuivauskaappia?
etompau: Vanerilevy (formvaneri) oli tullut vakaaksi ja hyväksi. Epäselvä, mikä mitoitus kehyksen uralla on. Sitten voi olla hankalaa saada levy uriin ilman, että kehystä puretaan jotenkin.
putte22: Sahaa/kutista kipsilevy muutama cm lattian yläpuolelta ja aseta j13 lista kipsilevyyn. Näin siitä tulee siisti lopetus https://www.gyproc.se/produkter/profiler/avslutningsprofiler/gyproc-j-13-l
Erikl12345: Hei Nameloser [citat] Hei Nameloser, [/QUOTE] Tuli tosi hieno! Meillä on samanlainen kysymys edessä, kun pohdimme avotakkaamme kesämökillä Falkenbergin ulkopuolella uudelleen muuraamista ja etsimme nyt muuraria ja olemme myös olleet yhteydessä Elda-kauppaan. Kysyn, mitä muuraria käytitte? Saan käsityksen, että olette tyytyväisiä työhön ja jos oikein ymmärrän, asutte Hallandissa.
BirgitS: [citat] Luulen, että se tulee pian näyttämään samalta tai pahemmalta.
klaskarlsson: [citat] Tällaisella pienellä aukolla kuopan yläpuolella, joka voi kostua, painekyllästetty sopii hyvin.
bossespecial: Se ei todennäköisesti ole kantava. Myöskään kellarissa ei ole seinää tämän seinän alla. Käy ullakolla ja katso, onko siellä w-kattotuoleja, silloin voit rauhallisin mielin purkaa seinän.
TeroM: Olen käyttänyt fjärilspatchia, yksinkertaista ja toimii hyvin. On helpompaa tehdä neliönmuotoisilla paloilla [MEDIA=youtube]LRafsM3pE-U[/MEDIA]
AG A: Se pitäisi mennä hyvin. Mutta pidä silmällä niiden laatua. Jos ne ovat hieman kuivia ja paljon oksia, on riski, että ne halkeavat pituussuunnassa. Siinä on monia ruuveja/nauloja, jotka asetetaan peräkkäin.
fredand44: Hei Tuhannet kiitokset vastauksista!! Joo, sitten se menee ilman tasoitereunaa. Ystävällisin terveisin Fredrik
40talshuset: [citat] Näyttää hyvälle tuo. 🙂 120-lautojen kanssa voi olla tiukkaa kahden naulan/ruuvin kanssa. Mutta 145:n kanssa ne ovat joka tapauksessa hyvän matkan päässä toisistaan.
Oldboy: Ei, vain eristys on tuulensuojattu.
Oldboy: [citat] Ei. Tuulensuojapaperi on höyrynsulku, joten kosteus ei voi jäädä kerrosten väliin.