Minulla on lasitettu parveke, jossa yksi sivu on ollut huonokuntoinen siitä lähtien, kun ostin asunto-osakeyhtiöni viime vuonna. Pian oston jälkeen julkisivu ja parveke on kunnostettu, ja työ valmistui viikkoja sitten.

Huomaan sitten, että se näyttää erittäin huonolta ja se, mikä näyttää olevan tasoite (?), on muuttunut mössöksi, joten alan puhdistaa sitä lastalla ja huomaan, että paneeli, jonka pitäisi tuntua hieman muoviselta, on itse asiassa puuta, joka on rapistunut sisäpuolelta ulos.

Joka tapauksessa aloin repiä sitä, ja olen nyt onnistunut poistamaan 1/3 osan levystä.

Minulle iskee pieni paniikki, kun tajuan, että minun täytyy korjata se heti, enkä löydä sopivaa materiaalia käyttääkseni.

Miten minun pitäisi ajatella mittojen kanssa tässä? Ei näytä siltä, että voisin poistaa "kehyksen", joka ympäröi puuta.

Eräs ammattilainen, joka katsoi sitä, sanoo, että minun kannattaa parhaiten tiivistää kaikki ja liimata levy suoraan kehykseen. Olen kuitenkin skeptinen.

Lisäksi hän haluaa 1800 kruunua materiaalista ja työstä.

• Mitä materiaalia minun pitäisi käyttää?
  • - Anna mielellään vinkkejä materiaalista ja mahdollisista hakusanoista ja ammattitermeistä?
  • Mitä minun pitäisi ottaa huomioon?
  • Voinko saada paneelin kehyksen rakojen väliin, vai pitäisikö minun tiivistää raot ja liimata levy?
Kiitos etukäteen!

• Kulunut ja osittain irronnut paneeli lasitetulla parvekkeella, näkyvissä halkeamia ja haurastuneita kohtia. Paneelin ympärillä metallikehys.
  • Kuva näyttää osittain rikkoutuneen parvekelasin, jossa on halkeamia ja paljastunutta puuta.
  • Inglasad balkongnisch, jyrsimisen aikana paljastunut mädännyt puupaneeli, jota ympäröi osittain valkoinen materiaali ja metallikehys.
  • Ruosteinen ja vaurioitunut parvekkeen paneeli, jossa näkyy poistettua rappausta ja paljastettua puuta.
BirgitS
M MahNas92 sanoi:
Pian oston jälkeen julkisivu ja parveke on remontoitu, mikä valmistui muutama viikko sitten.
Mitä yhdistyksen remonttiin on sisältynyt, voivatko käsityöläiset olla tehneet jotain, joka aiheutti vahingon sinulle?

Parvekkeiden osalta vastuu vaihtelee eri yhdistyksissä, onko vastuussa yhdistys vai asukas, joka on vastuussa kunnossapidosta sääntöjen mukaan. Mitä säännöt sanovat parvekkeesta?

Ei ole syytä paniikkiin, koska vaurioitunut paneeli ei pitäisi aiheuttaa suuria seurausvaurioita.

BirgitS BirgitS sanoi:
Vad har ingått i föreningens renovering, kan hantverkarna ha gjort något som orsakat skadan hos dig?

När det gäller balkonger varierar det en del mellan olika föreningar om det är föreningen eller den boende som är ansvarig för underhållet enligt stadgarna. Vad står det i dina stadgar om balkongen?

Finns ingen anledning att få panik för detta eftersom en skadad panel inte bör kunna ge upphov till några stora följdskador.
Den specifika panelen har alltid varit kass innan renoveringen, vet inte om det bara blivit sämre eller om jag upptäckte hur illa först nu, så tror inte på att hantverkarna gjort något för att det ska bli så.

Det är egentligen en vanlig balkong, enl föreningen/stadgarna är allt innanför balkongräcket är mitt ansvar, någon som bott här innan - för 20-30 år sen - glasade in det, innanför räcket (som man ska).

• Tykkään
BirgitS
  • Laddar…
Vanerilevy (formvaneri) oli tullut vakaaksi ja hyväksi.
Epäselvä, mikä mitoitus kehyksen uralla on. Sitten voi olla hankalaa saada levy uriin ilman, että kehystä puretaan jotenkin.

• Tykkään
BirgitS
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.