Olen ostanut Moelvensin yksinkertaisen paneelin, joka asennetaan vaakasuoraan julkisivuun. 22x145. Katso liitetty kuva siitä, millaisesta paneelista on kyse. Erilaisten ohjeiden mukaan nämä tulisi naulata/ruuvata vain alareunaan, mutta ne koskevat vain 120-lautoja. Tämä johtuu siitä, että ylempi lauta pitää alla olevan laudan paikoillaan. On kuitenkin vaikea uskoa, että pontti pitää, jos alla oleva lauta päättää vääntyä. Kaikki jättävät mainitsematta, mitä pitäisi tehdä 145-lautojen kohdalla, joita minulla on.

Miten on 22x145 kohdalla, pitäisikö edelleen naulata vain yksi naula alareunaan? Kuinka olisitte tehneet? Tämä on talon yläosan julkisivu päädyissä, joten en pääse myöhemmin helposti korjaamaan mitään.

• Moelvens yksifasettipaneeli, 22x145 mm, vaakasuuntaan. Näkymä viistosti ylhäältä.
Viimeksi muokattu:
EddieHansson
En näe kuvaa

EddieHansson EddieHansson sanoi:
En näen kuvaa
My mistake, unohdin kuvan 😀

EddieHansson
Olen käyttänyt 2 naulaa julkisivussani. Minulla on sama paneelimalli.

Olen käyttänyt 2 naulaa julkisivussani. Minulla on sama paneelimalli.
Ok, ehkä kannattaa laittaa 2. Yksi noin 3 cm ylös ja yksi yläreunaan sitten? Onko se haljennut tai jotain?

EddieHansson
4 40talshuset sanoi:
Ok, ehkä täytyy tehdä 2. Yksi noin 3 cm ylös ja yksi yläreunaan sitten? Se ei ole haljennut tai muuta?
Ei vielä halkeamia. On ollut paikallaan vuodesta 2017. Tässä on kuva, miten teimme.

• Punaisia puulaudoituksia, joissa näkyy metalliset ruuvit, asennettuna ulkoseinään ilman halkeamia.
  • Tykkään
40talshuset
  • Laddar…
Ei halkeamia vielä. On ollut paikallaan vuodesta 2017. Tässä on kuva siitä, miten teimme.
Näyttää hyvälle tuo. 🙂 120-lautojen kanssa voi olla tiukkaa kahden naulan/ruuvin kanssa. Mutta 145:n kanssa ne ovat joka tapauksessa hyvän matkan päässä toisistaan.

• Tykkään
EddieHansson
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.