Hei! Etsinyt kuin hullu mutta en löytänyt mitään vastausta. Joten toivon täältä asiantuntevia henkilöitä.

Minulla on porattu reikä oikein isossa kivessä, porausreikä on noin 40mm ja 30 cm syvä. Haluan kiinnittää tähän silmukan, jotta voin lukita perävaunun ketjulla. Olen tietoinen siitä, kuinka helppoa on katkaista/leikata osia, mutta juuri nyt olen kiinnostunut vain "satunnaisen varkaan" estämisestä.

Kuitenkin, minulla on noin 300 ml ankkurimassaa. Se ei riitä reikään, voiko reikää täyttää esimerkiksi eristeellä/Styrofoam-palikalla/pienillä kivillä, jotta massaa menisi vähemmän ja reikä ei olisi niin syvä?

Silmukan jalka, joka kiinnitetään, on noin 10 cm pitkä ja M12-dimensio.

Jos jätetään huomioimatta menekki, onko silti mahdollista kiinnittää se? Vai tuleeko se heikommaksi, kun tilaa on näin paljon?

Kiitos etukäteen!

Ei aavistustakaan, toimiiko täyttö alapuolelta, mutta pienentääksesi rakoa voit täyttää kierteitä muttereilla. Se on varmaan 19mm avain M12:lle, joten olet ainakin puolivälissä.

/Kerrostalo

• Tykkään
Jochi
  • Laddar…
Höghus Höghus sanoi:
En tiedä toimiiko se täyttämällä alta, mutta vähentääksesi rakoa voit täyttää kierteisen osan muttereilla. Se on luultavasti 19mm avain M12, joten olet puolivälissä ainakin. /Höghus
Jos haluaa vain tehdä reiästä vähemmän syvän, jotta ei tarvitsisi täyttää käyttämättömää osaa ankkurimassalla, voi lyödä sopivan pitkän ja sopivan paksun "nånting" reiän pohjalle.

Hieman rytyyttynyt sanomalehtipaperi, joka painetaan reiän pohjalle pultin avulla, asettuu oikealle syvyydelle ja on riittävän tiivis estämään massan valumista alemmas.

B
15cm hienobetonia pohjalle niin ongelma on kai ratkaistu?

• Tykkään
Claes Sörmland
  • Laddar…
R RobbanLT sanoi:
Hei! Olen etsinyt kuin hullu mutta en todellakaan löytänyt mitään vastausta. Toivon osaavia henkilöitä täällä.

Minulla on porausreikä erittäin suuressa kivessä, porausreikä on noin 40 mm ja 30 cm syvä. Tässä haluan kiinnittää silmukan, jotta voin lukita perävaunun ketjulla. Olen tietoinen siitä, kuinka helppoa on katkaista/sahata/leikata osia, mutta juuri nyt olen vain kiinnostunut estämään spontaania varasta.

Joka tapauksessa, minulla on noin 300 ml ankkurimassaa. Se ei riitä reikään, voiko reiän täyttää esim. eristeellä/styroksilla/pikkukivillä säästääkseen vähän massaa niin, että se ei ole yhtä syvä?

Silmukan varsi, joka kiinnitetään, on noin 10 cm pitkä ja M12-mitta.

Jos sivuutetaan kulutus, onko mahdollista kiinnittää se silti? Vai heikentääkö se, kun tilaa on niin paljon?

Kiitos etukäteen!
Reikä tulee olla puhdas, jotta massa kiinnittyy hyvin. Suositellaan erityistä pulloharjaa.
Kiinnitysmassan heikkous on siinä, kuinka hyvin se tarttuu kallioon. On hyvä, jos reikä on sopivan kokoinen, sillä liian suuri reikä on suurempi pinta-ala kuin pieni.
Olen kokenut tämän kiinnitettäessä lipputankoa kallioon.
Bilteman kiinnitysmassa ei ole kovinkaan kallis, mutta sinun tapauksessasi ei tarvitse kantavuuden olla niin suuri.

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.