Olen vaihtamassa seinäpaneelia talon osassa (yläosa lyhyillä sivuilla, julkisivu on kaksiosainen).
Nykyisen julkisivun takana on tummanruskea "kartonki", joka on varmaankin tuulensuoja, jos olen ymmärtänyt oikein.
Minulla on sellaista kotona rullassa, mutta onko tällainen kangas samanarvoinen kuin uudemmat vaihtoehdot kuten tavallinen tuulensuojakangas?
Vai onko jotain etua käyttää kartonkiin verrattavaa vaihtoehtoa? Kartonki vaikuttaa hieman paksummalta, mutta onko se jollain tavalla parempi?
Tuulensuoja on siis kiinnitetty ulkopuolelle ja lisäeristys on sen sisäpuolella. Nyt kun poistan julkisivun, se tulee rikkoutumaan joistakin paikoista, kokemukseni mukaan, joten sitä täytyy vaihtaa.

Lisäkysymys: Pitäisikö lisäeristys vaihtaa uuteen, kun on remontoimassa, vai säilyttää vanha? Vanha lisäeristys lisättiin vuonna 1990 paperien mukaan, huononeeko se ajan myötä vai onko sen vaihtaminen turhaa?
Luulen, että siellä on lasivilla tai kivivilla.

Tuulensuoja on perinteinen materiaali, jota on käytetty pitkään, ja epäilen, että se on myös halvin. Tuulensuojakankaat, joihin on laajalti siirrytty, tekevät saman työn. Tietääkseni ei ole eroa siinä, kuinka hyvin ne suojaavat eristystä tuulenvireeltä/ilman liikkeeltä. Todennäköisesti tuulensuojakankaita käytetään, koska ne on hieman nopeampi asentaa (ammattilaisille ainakin).
Joten, voit käyttää kumpaa tahansa.

Ei, ei ole mitään syytä vaihtaa 90-luvun eristystä, ellei se ole jyrsijöiden rei'ittämä kuin sveitsiläinen juusto.

• Tykkään
40talshuset
  • Laddar…
Oldboy Oldboy sanoi:
Tuulensuojalevy on perinteinen materiaali, jota on käytetty pitkään, ja epäilen, että se on myös halvin. Tuulensuojakankaat, joita on laajalti siirrytty käyttämään, tekevät saman työn. Tietääkseni ei ole eroa siinä, kuinka hyvin ne suojaavat eristystä vedolta/ilmavirtaukselta. Luultavasti tuulensuojakankaita käytetään siksi, että niiden asentaminen on hieman nopeampaa (ainakin ammattilaisille).
Joten voit käyttää kumpaa tahansa.

Ei, ei ole mitään syytä vaihtaa eristystä 90-luvulta, ellei sitä ole rei'itetty kuin juustoa jyrsijöiden toimesta.
Kuulostaa hyvältä. Ei, eristys näyttää olevan erinomainen siltä osin kuin olen sen nähnyt. Aion pitää nykyisen tuulensuojalevyn, joka pitää eristyksen, ja asentaa tuulensuojakankaan pohjarimojen päälle, koska nykyinen tuulensuojalevy on saanut hieman iskuja siellä täällä.

Ei ole mitään haittaa, jos on kaksinkertainen tuulensuojalevy, oletan, että pienen välin kanssa niiden välillä.. ?

4 40talshuset sanoi:
Ei ole haittaa, jos on kaksinkertainen tuulensuojapaperi, oletan, että niillä on hieman väliä... ?
Ei. Tuulensuojapaperi on höyrynsulku, joten kosteus ei voi jäädä kerrosten väliin.

• Tykkään
40talshuset
  • Laddar…
Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.