2 369 lukukertaa ·
1 vastausta
2k lukukertaa
1 vastausta
Rakentaa kuivauskaappi loimille
Tämä hevosinto... Tuntuu siltä, että useimmat viime aikojen rakennusprojektini ovat tavalla tai toisella liittyneet tyttäreni ratsastusintoon. Joten kuuma vinkki kaikille teille, jotka ette vielä ole kadonneita isiä, jos hevoskeskustelu koskaan päätyy päivällispöytäänne, käyttäkää veto-oikeuttanne! Tai olkaa valmiita sivuuttamaan muita projekteja pitkän aikaa eteenpäin.
Niinpä nyt on syntynyt tarve kuivata suuria määriä hevosloimia. Hygieniasyistä emme voi tuoda niitä taloon (ne haisevat pahalle) eikä minulla ole mitään muuta lämmitettyä tilaa, johon ne voisi tuoda. Sen sijaan meillä on paljon kylmävarastotilaa, joten ajatus koti rakennetusta kuivauskaapista on hiljalleen alkanut muotoutua. Ongelmana on nyt materiaalivalinta ja kuivaustekniikka, ja olisin mielelläni ottanut vastaan vinkkejä. Ajattelin runkoa puusta (tunnen oloni mukavimmaksi rakentaa puusta), eristys styroksista tai mineraalivillasta, ja kuivaus sekä rajoitettu lämmitys edullisella ilmankuivaimella. Kaapin tarvitsee mahtua noin 4 loimea ja sen tulisi siis olla noin 1,5-2m leveä, noin 1,5m korkea ja ehkä 0,8m syvä (arvioin vain toistaiseksi). Voiko tämä toimia? Mitä minun tarvitsee ottaa huomioon? Eniten pohdin sisäpuolen materiaalivalintaa (tulee olemaan erittäin kostea) sekä tarvitsenko ilmanvaihdon vai riittääkö ilmankuivain sitomaan kosteuden veteen (joka sitten johdetaan kaapista ulos letkun kautta). Muita ajatuksia tai ideoita?
Terveisin Heppaisä
Niinpä nyt on syntynyt tarve kuivata suuria määriä hevosloimia. Hygieniasyistä emme voi tuoda niitä taloon (ne haisevat pahalle) eikä minulla ole mitään muuta lämmitettyä tilaa, johon ne voisi tuoda. Sen sijaan meillä on paljon kylmävarastotilaa, joten ajatus koti rakennetusta kuivauskaapista on hiljalleen alkanut muotoutua. Ongelmana on nyt materiaalivalinta ja kuivaustekniikka, ja olisin mielelläni ottanut vastaan vinkkejä. Ajattelin runkoa puusta (tunnen oloni mukavimmaksi rakentaa puusta), eristys styroksista tai mineraalivillasta, ja kuivaus sekä rajoitettu lämmitys edullisella ilmankuivaimella. Kaapin tarvitsee mahtua noin 4 loimea ja sen tulisi siis olla noin 1,5-2m leveä, noin 1,5m korkea ja ehkä 0,8m syvä (arvioin vain toistaiseksi). Voiko tämä toimia? Mitä minun tarvitsee ottaa huomioon? Eniten pohdin sisäpuolen materiaalivalintaa (tulee olemaan erittäin kostea) sekä tarvitsenko ilmanvaihdon vai riittääkö ilmankuivain sitomaan kosteuden veteen (joka sitten johdetaan kaapista ulos letkun kautta). Muita ajatuksia tai ideoita?
Terveisin Heppaisä
Tuliko siitä mitään kuivauskaappia?M Markus P sanoi:Tämä hevosharrastus... Tuntuu siltä, että useimmat viime aikojen rakennusprojekteistani ovat jollakin tapaa liittyneet tyttäreni ratsastusintoon. Joten kuuma vinkki kaikille teille, jotka ette vielä ole menettäneet itseänne, jos hevoskeskustelu koskaan päätyy illallispöytäänne, käyttäkää veto-oikeuttanne! Tai olkaa valmiita asettamaan muita projekteja syrjään pitkäksi aikaa.
Sanottuani tämän on nyt siis ilmennyt tarve kuivata suuria määriä hevosten loimia. Hygieenisistä syistä niitä ei voi tuoda sisään taloon (ne haisevat kamalalta) eikä minulla ole muuta lämmitettyä tilaa, johon ne voisi tuoda. Sen sijaan meillä on runsaasti kylmävarastoja, joten ajatus kotitekoisesta kuivauskaapista on alkanut muodostua. Ongelmani on nyt materiaalivalinta ja kuivaustekniikka, ja ottaisin mielelläni vastaan vinkkejä tästä. Ajattelin runkoratkaisuun puuta (tunnen oloni mukavimmaksi puun kanssa), eristeenä styroksia tai mineraalivillaa, ja kuivatus sekä rajallinen lämmitys halvalla kosteudenpoistajalla. Kaapin tarvitsee mahtua noin 4 loimea, joten sen on oltava noin 1,5-2m leveä, noin 1,5m korkea ja ehkä 0,8m syvä (arvioin vain toistaiseksi). Tuleeko tämä toimimaan? Mitä minun täytyy huomioida? Etenkin pohdin sisämateriaalia (tulee olemaan hyvin kostea) sekä tarvitsenko ilmastointia tai riittääkö kosteudenpoistaja sitomaan kosteuden vedeksi (joka sitten johdetaan kaapista ulos letkulla). Muita ajatuksia tai ideoita?
Ystävällisin terveisin Hevosisä
Klikkaa tästä vastataksesi