4 130 lukukertaa ·
8 vastausta
4k lukukertaa
8 vastausta
Ulkorakennuksen runko
Hei.
Onko pakko, että terassin runkotolpat seisovat suoraan pilarin yläpuolella, vai voiko tolppa olla hieman siirtynyt kahden pilarin välillä kiinnitettynä kantavaan palkkiin?
Kyseessä on noin 6,5 x 4 metrin kokoinen lasitettu kuisti.
Pilarien etäisyys on alle kaksi metriä ja lattian palkit ovat cc60. Mitat ovat 45x170.
Onko pakko, että terassin runkotolpat seisovat suoraan pilarin yläpuolella, vai voiko tolppa olla hieman siirtynyt kahden pilarin välillä kiinnitettynä kantavaan palkkiin?
Kyseessä on noin 6,5 x 4 metrin kokoinen lasitettu kuisti.
Pilarien etäisyys on alle kaksi metriä ja lattian palkit ovat cc60. Mitat ovat 45x170.
Pylväät ja runko tulevat olemaan liimapuuta.E EasyCash sanoi:Hei.
Täytyykö terassihuoneen rungon pylväät sijoittaa suoraan pilareiden yläpuolelle, vai voiko pylväs olla hieman siirtynyt kahden pilarin välille, kiinnitettynä kantopalkkiin?
Kyseessä on noin 6,5 x 4 metrin terassihuone.
Pilarien väli on alle kaksi metriä ja lattian kannattajien välinen etäisyys on cc60. Mitat 45x170.
Pylväät 120 x 120. Kattopalkit 56x225.
Kattomateriaalina kanavamuovi, 32mm.
Hei!
Kun otetaan huomioon puutavaran mitat, se kuulostaa olevan ulkohuonerunko Skånska Byggvarorilta. Suurin osa painosta, mukaan lukien ulkohuoneen etuosa ja katto sekä lumi, kohdistuu etureunan tolppiin. Valitsisin laittaa pilasterin alle vähentääkseni tulevaisuuden painumien riskiä. Vähän ylimääräistä työtä, jotta sitä ei tarvitse tehdä uudelleen myöhemmin.
Kun otetaan huomioon puutavaran mitat, se kuulostaa olevan ulkohuonerunko Skånska Byggvarorilta. Suurin osa painosta, mukaan lukien ulkohuoneen etuosa ja katto sekä lumi, kohdistuu etureunan tolppiin. Valitsisin laittaa pilasterin alle vähentääkseni tulevaisuuden painumien riskiä. Vähän ylimääräistä työtä, jotta sitä ei tarvitse tehdä uudelleen myöhemmin.
Jäsen
· Stockholm
· 4 631 viestiä
Pääsetkö vahvistamaan/kaksinkertaistamaan/kolminkertaistamaan kantavan palkin?
Ei skånska. Olen tutkinut asiaa ja saanut inspiraatiota useilta toimittajilta. Näyttää siltä, että minun on rakennettava erillinen, koska korkeus ei ole minun puolellani.S s97danl sanoi:Hei!
Ottaen huomioon käyttämäsi puutavaran mitat, kuulostaa siltä, että kyseessä on terassirunko Skånska Byggvarorilta. Suurin osa painosta terassin etuosasta ja katosta, mukaan lukien lumi, kohdistuu etureunan tolppiin. Itse valitsisin asentaa perustuspilarin alle vähentääkseni tulevien painumien riskiä. Vähän lisätyötä, jotta ei tarvitse tehdä uudelleen myöhemmin.
Kaikki on mahdollista mutta on selvää, että se on hankalaa. Nykyinen rakenteeni tarkoittaa, että yksi tolppa tulee olemaan noin 70 cm päässä perustuksesta.Workingclasshero sanoi:
50 % kysymistäni ihmisistä sanoo, että kaiken voi vain ruuvata suoraan terassille, jos alapuolinen runko on oikein suunniteltu, silloin tolpan/perustuksen suhteesta riippumatta.
50 % sanoo, että tolpan tulee olla suoraan perustuksen yläpuolella.
Joten miten teit? Olen samassa tilanteessa.E EasyCash sanoi:Kaikki on mahdollista, mutta on selvää, että siitä tulee hankalaa. Kuten minulla nyt on, tolppa tulee sijoittumaan noin 70 cm:n päähän tolppakengästä.
50% kysymistäni sanovat, että kaiken voi vain ruuvata suoraan terassilautaan, jos alusrakenne on oikein tehty, silloin riippumatta tolpan/tolppakengän suhteesta.
50% sanovat, että tolpan pitäisi olla suoraan tolppakengän yläpuolella.
Klikkaa tästä vastataksesi