Hei
Tarvitsisin puupalkin tai jos sitä kutsutaan regel, joka on 70 paksu & jotain välillä 140-170 leveä.
2000 pitkä
Tyyppi 70x145 tai 70x170
En löydä tätä Göteborgista. Voiko joku antaa vihjeitä?

Toinen kysymys. Voisinko liimata & ruuvata yhteen 2kpl 70x70? Olen nähnyt ihmisten tekevän niin.
Kuinka paljon sen lujuus heikkenee?

Voi tehdä kaiken :-)

Kerro vähän, miksi aiot tehdä sen, niin saat parempaa apua.
Facebookissa on Swedish Woodworkers, kysy myös siellä.

/W

Workingclasshero Workingclasshero sanoi:
Kaikkea voi tehdä :)

Kerro vähän miksi aiot tehdä sen, niin saat parempaa apua.
Facebookissa on Swedish Woodworkers, kysy siellä myös.

/W
Siitä tulee kantava palkki 2 metrin pituisessa aukossa väliseinässä.
Siellä oli aiemmin oviaukko, jonka olemme nyt suurentaneet.

Aiemmin siellä oli 95x95 pystypuu, mutta juuri oviaukon yläpuolella on 70x140.
Ajattelin, että jos poistan nämä osittain ja korvaan ne 70x140 (vähintään) koko matkalla (2m) ja lisään pari pystypalkkia sivuille, pitäisi siitä tulla hyvä?

Mutta en löydä sitä mitä etsin ja ajattelin liimata ja ruuvata 2 70x70 mahdollisesti?

J tibello sanoi:
Hei
Tarvitsen puupalkin, tai jos sitä kutsutaan määrämittaiseksi, joka on 70 paksu & jotain välillä 140-170 leveä.
2000 pitkä
Tyyppiä 70x145 tai 70x170
En löydä sitä täältä Göteborgissa. Voisiko joku antaa vinkkejä?

Toinen kysymys. Voisinko liimata & ruuvata yhteen 2kpl 70x70? Olen nähnyt ihmisten tekevän niin.
Kuinka paljon sen lujuus heikkenee?
Ongelmana on, että standardi on vain 45mm. Sitten on kuten sanottu, 45x70. Mutta jos ruuviliimaat kaksi sellaista, siitä tulee vain 90mm. Muuten on hyvä ruuviliimata määrämittaisia. Riippuen miten se tehdään, siitä voi tulla myös vahvempi.
Muuten voi olla 70mm, jos tarkistat liimapuusta. Mikä on käytännössä mitä aioit tehdä, mutta valmiina.

• Tykkään
Workingclasshero
  • Laddar…
A AG A sanoi:
Ongelma on, että standardi on vain 45mm. Sitten on, kuten sanottu, 45x70. Mutta jos ruuviliimaat kaksi sellaista, siitä tulee vain 90mm. Muuten on hyvä ruuviliimata säännöt. Riippuen siitä, miten se tehdään, siitä voi tulla myös vahvempi.
Muuten voi olla 70mm, jos katsot liimapuuta. Mikä on periaatteessa se mitä ajattelit tehdä, mutta valmiina.
Olen etsinyt myös liimapuuta, mutta en ole löytänyt sitä mittaa. Mutta uskotko, että jos ruuviliimaan 2x 70x70 niin siitä tulee 70x140, voiko se olla tarpeeksi vahva?
Jos niin, teen sen.
Katso ylhäältä käyttötarkoitusta varten.

Luulen, että Varbergsträ:stä löytyy mitä etsit.

• Tykkään
jamaica
  • Laddar…
J jamaica sanoi:
Olen myös etsinyt liimapuuta, mutta en ole löytänyt sitä kokoa. Mutta luuletko, että jos liimaruuvailen 2 kpl 70x70 niin että siitä tulee 70x140, voiko siitä tulla tarpeeksi vahva?
Jos kyllä, niin teen niin.
Katso yläpuolelta tarkoitusta varten
Ei, 70x70 ei tule hyväksi ruuviliimaamalla. Mitä ohuempi jokainen kerros on, sitä parempi. Mieluiten ruuviliimaisit 7 kpl 22x70mm. 3 kappaletta 45x70 voisi myös toimia.

A AG A sanoi:
Ei, 70x70 ei tule olemaan hyvä ruuviliimata. Mitä ohuempi jokainen kerros on, sitä parempi. Mieluiten sinun tulisi ruuviliimata 7 kpl 22x70mm. 3 kpl 45x70 toimii myös.
Ahaa, hyvä juttu. Sitten käytän 3 kpl 45x70. Ehkä 4 kpl.
En halua, että se vie liikaa tilaa alas, joten tarkistan sen uudelleen, mutta muuten 3 kpl 45x70.
Minulla on paljon sellaisia ylimääräisenä, joten vielä parempi.
Katson, jos löydän jotain YouTubesta, joka näyttää, miten liimaan ja ruuvaan.
Onko jotain erityistä, mitä minun pitäisi ottaa huomioon?

Mutta siitä tulee 135 leveä sitten, kun käytän 3 kpl 45x70. Tuleeko siitä todella vahva verrattuna moniin samaan mittaan oleviin?

Toinen kysymys, joka tuli mieleeni nyt. Minkä tyyppinen ruuvi & mikä tiheys minun pitäisi valita?

Klikkaa tästä vastataksesi
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.