37 681 lukukertaa ·
26 vastausta
38k lukukertaa
26 vastausta
Poista mustaliima asbestilla
Hei!
Olen juuri saanut kuulla, että linoleumilattiani (laatat) on liimattu mustaliimalla ja asbestilla.
Olen ostanut kaikki tarvittavat suojavarusteet ja googlannut paljon siitä, miten minun pitäisi poistaa se. Näyttää olevan muutamia eri tekniikoita.
Joko vuokrataan kone, joka hioo sen pois ja imee pölyn. Silloin täytyy löytää joku, joka haluaisi vuokrata sen tähän tarkoitukseen. Ja ajan myötä voi olla vaikeaa löytää joku.
Vaihtoehto kaksi on lämmittää liimaa kuumailmapistoolilla ja kaapia se pois. Samalla pitäisi pitää lattia märkänä, jotta pöly ei leijuisi ilmassa.
Puhuin asiasta vähän isän kanssa ja mainitsin kuumailmapistoolin. Hän sanoi, että kun hän kaavitsi maalia pois veneestä kesällä, käytti hän kaasulämmitintä, joka pitäisi olla paljon parempi. Hän sanoi, että se oli todella helppoa. Se kokkoroitui, ja se oli helppo kaapia pois veneenkaapimella. Hän oli sitä mieltä, että minun pitäisi kokeilla tuota vaihtoehtoa.
Mitä mieltä olette tästä ideasta? Yksi ajatus minulla oli, että asbestin lämmittäminen ei luultavasti ole hyvä asia, koska sen metallit kuumenevat ja saattavat kulkeutua keuhkoihin helpommin, mutta en tiedä. Ehkä se ei oikein toimi niin. Eikä pitäisi olla eroa myöskään kuumailmapistoolin kanssa.
Onko teillä muita hyviä vinkkejä, miten saisin liiman pois? Laatat voin melkein vain irrottaa lastalla. Ne irtoavat todella helposti. Jotkut ovat jo irronneet itsestään.
Olen juuri saanut kuulla, että linoleumilattiani (laatat) on liimattu mustaliimalla ja asbestilla.
Olen ostanut kaikki tarvittavat suojavarusteet ja googlannut paljon siitä, miten minun pitäisi poistaa se. Näyttää olevan muutamia eri tekniikoita.
Joko vuokrataan kone, joka hioo sen pois ja imee pölyn. Silloin täytyy löytää joku, joka haluaisi vuokrata sen tähän tarkoitukseen. Ja ajan myötä voi olla vaikeaa löytää joku.
Vaihtoehto kaksi on lämmittää liimaa kuumailmapistoolilla ja kaapia se pois. Samalla pitäisi pitää lattia märkänä, jotta pöly ei leijuisi ilmassa.
Puhuin asiasta vähän isän kanssa ja mainitsin kuumailmapistoolin. Hän sanoi, että kun hän kaavitsi maalia pois veneestä kesällä, käytti hän kaasulämmitintä, joka pitäisi olla paljon parempi. Hän sanoi, että se oli todella helppoa. Se kokkoroitui, ja se oli helppo kaapia pois veneenkaapimella. Hän oli sitä mieltä, että minun pitäisi kokeilla tuota vaihtoehtoa.
Mitä mieltä olette tästä ideasta? Yksi ajatus minulla oli, että asbestin lämmittäminen ei luultavasti ole hyvä asia, koska sen metallit kuumenevat ja saattavat kulkeutua keuhkoihin helpommin, mutta en tiedä. Ehkä se ei oikein toimi niin. Eikä pitäisi olla eroa myöskään kuumailmapistoolin kanssa.
Onko teillä muita hyviä vinkkejä, miten saisin liiman pois? Laatat voin melkein vain irrottaa lastalla. Ne irtoavat todella helposti. Jotkut ovat jo irronneet itsestään.
Jäsen
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 viestiä
Jos kokeilet lämmittää ja se ei pölyä vaan muuttuu pehmeäksi, niin kokeilisin sitä. Jos hiot, se pölyää ja pöly on se, mikä on vaarallista.iamrane sanoi:Hei! Olen juuri saanut tietää, että linoleumilattiani (laatat) on liimattu mustaliimalla ja asbestilla. Olen ostanut kaikki tarvittavat suojavaatteet ja googlannut paljon, kuinka se saadaan pois. Näyttää olevan erilaisia tekniikoita.
Joko vuokraa jonkun laitteen, joka hioo sen pois ja imuroi pölyn. Sitten minun täytyy löytää joku, joka haluaa vuokrata sen siihen tarkoitukseen. Ajan kanssa voi olla vaikea löytää sellaista.
Vaihtoehto kaksi on lämmittää liima kuumailmapuhaltimella ja raaputtaa se pois. Samalla on pidettävä lattia märkä, jotta pöly ei lennä ilmaan.
Puhuin vähän isän kanssa siitä, ja mainitsin kuumailmapuhaltimen ja hän sanoi, että kun hän raaputti maalin veneestä kesällä, hän käytti kaasulämmitintä, joka on kuulemma paljon parempi. Hän sanoi, että se meni todella helposti. Se käpristyi kokoon ja sitten se raavittiin helposti pois veneen kaapimella. Hän ajatteli, että minun pitäisi kokeilla sitä vaihtoehtoa.
Mitä mieltä olette tästä ideasta? Mietin, ettei pitäisi olla hyvä polttaa asbestia, koska metallien kuumentuessa ne saattavat kulkeutua keuhkoihin helpommin, mutta en tiedä. Ehkä se ei toimi niin. Eikä pitäisi olla eroa kuumailmapuhaltimen kanssa siinä tapauksessa.
Onko teillä muita hyviä vinkkejä, kuinka saan liiman pois? Lattialaattoja voin melkein vain poistaa lastalla. Ne irtoavat todella helposti. Muutamat ovat jo lähteneet itsestään.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 692 viestiä
Muista vain tuulettaa hyvin.
Jäsen
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 viestiä
Minulla ei ole aavistustakaan siitä, mikä toimii parhaiten.iamrane sanoi:
Toisaalta mielestäni, jos voi välttää avotulta, se on positiivista.
Mutta olet oikeassa, kaasupoltin on ehdottomasti ballare kuin varmluftspistol (hårtork).
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 692 viestiä
Olen kyllä halunnut tuulettaa, riskinä on muuten ei niin miellyttävien kaasujen muodostuminen.
Jos aiot käyttää jotakin menetelmää, joka perustuu palamiseen (kuten kaasupoltin), suosittelen todella ilmanvaihtoa.
Jos aiot käyttää jotakin menetelmää, joka perustuu palamiseen (kuten kaasupoltin), suosittelen todella ilmanvaihtoa.
Sitten muovittaisin kaikki huoneen sisään- ja uloskäynnit sekä kaiken ilmanvaihdon, jotta pöly ei leviäisi talon muihin osiin. Työn jälkeen pyyhkäise märällä kaikki pinnat, tuuleta kunnolla, vaihtoehtoisesti vuokraa kunnollinen ilmanpuhdistin, jossa on tähän tarkoitukseen sopivat suodattimet ja anna sen seistä muutaman päivän.
Viimeksi muokattu:
Asbestitöissä muovitetaan yleensä rajattu alue, ja luodaan alipaine huoneeseen jonkinlaisella puhaltimella. Puhaltimen poistoputki ohjataan mieluiten ulos. Luultavasti ilma myös suodatetaan ennen kuin se päästetään ulos.
Tällä tavoin minimoidaan riski pölyn hallitsemattomasta leviämisestä.
Ammattilaiskäytössä on myös käytössä sulku, jossa vaihdetaan vaatteet. Tämä rakennetaan usein samaa muovia käyttäen kuin millä oviaukot suljetaan.
Tällä tavoin minimoidaan riski pölyn hallitsemattomasta leviämisestä.
Ammattilaiskäytössä on myös käytössä sulku, jossa vaihdetaan vaatteet. Tämä rakennetaan usein samaa muovia käyttäen kuin millä oviaukot suljetaan.
Aivan! Aion muovittaa oviaukot ja tuuletusaukot. Nestekaasu ei ole vaarallinen. Ja aivan. Pyyhintä ja sellaista joo. Kiitos kaikista vinkeistä! Minulla on:
* puolimaski + p3-suodatin
* kokohaalari (desinfiointiin)
* suojalasit
* suojakäsineet (desinfiointiin)
* kumisaappaat.
Ei kai enempää suojatuotteita tarvitakaan? Paitsi muovituksen ja lattian pitämisen kosteana.
* puolimaski + p3-suodatin
* kokohaalari (desinfiointiin)
* suojalasit
* suojakäsineet (desinfiointiin)
* kumisaappaat.
Ei kai enempää suojatuotteita tarvitakaan? Paitsi muovituksen ja lattian pitämisen kosteana.
